North no prep racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja blowerduster, 13.6.2022.

  1. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    Näin kauden jälkeen vois kysellä mielipiteitä että olisko jotain muutettavaa tai parannettavaa kaudelle 2024?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ajat olis mielenkiintoisia nähdä.
    Kiinnostaa kyllä itseäkin.
    Ehkä ensikesänä itsekin mukana.:)
     
  3. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    Kaikki kuskit jotka on mukana whatsapp ryhmässä saivat ajan.1/8mailin ajan. Ens kesäksi kelloja päivitetään.ainakin loppunopeus tulee ja mahdollisesti 60ft kennot myös
     
    Herje tykkää tästä.
  4. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    https://fb.watch/oiWnqTAfrv/

    Ajanottoon uusia päivityksiä.uus isompi värillinen näyttö,jatkossa yleisökin pystyy seuraamaan autojen suorituskykyä. antureita lisätään joten 60ft ja loppunopeus tulee mukaan
     
    raceman, Mika.V, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Sopisiko ajanottoon tällaisissa ralleissa "Pro kuusi" paremmin, kuin "Sportsman kuusi"?
     
    Shining Whit ja Herje tykkäävät tästä.
  6. dart69

    dart69 Gearhead

    Multa ääni "Pro kuuselle" ja onko mahdollista esim. kokeilla nostaa kuusta vähän korkeammalle tms. Jäi vasemmalla radalla ainakin kaks alimmaista keltasta Scoopin kulman taakse riippuen mihin kohtaan latua peruutteli... Toki naapurin valoista pysty kattoo mutta vaatii vähän harjottelua :)
     
    Mika.V tykkää tästä.
  7. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

    Joo prokuusi tai sitten vaan stagen jälkeen suoraan lähtövaloon.
     
    Mika.V tykkää tästä.
  8. Ehdottomasti aina Pro Kuusi. Se on reakoimista eikä laskemista.
    Ja kun näillä painavilla katutauoilla ja lentokenttä radalla on lähtö hitaampi --> Pro .500 kuusi koska autojen rollout on hitaampi
     
    supo, -31, Swinger71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vaikken ite ajakaan, ni ehdottomsti pro-kuusi. Ja 0.4. Jos se rollout ja regointi on hitaampi ku toisella, ni sit häviit sen verran, on se 0.4 tai 0.5 sekkaa. Mut jos se reagointi on nopeeta, ni sitte taas lasketaan ettei tule punavaloa.
     
    Herje ja Mika.V tykkäävät tästä.
  10. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tänne menossa itekkin kokeilemaan minkälaista se on ajaa lentokentällä.
    Pro kuusi on myös uusi tuttavuus.:)
     
  12. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Äh, avaisiko joku pro- ja sportsmankuusen eroa.
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Sportsman kuusessa keltaiset syttyy .500 sekunnin välein.
    Pro kuusessa kaikki keltaiset syttyy yhtäaikaa joko. .400 tai .500 sekuntia.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, eli Sportsman kuusessa kolme keltaista jotka syntyvät 0.5 sekan välein, ja sit vihree.

    Pro-kuusessa Keltaoset yhdessä ja pääsääntöisesti 0.4 sekan päästä vihree. Taitaa Super Street olla ainoa 0.5 sekan pro-kuusella oleva ryhmä.

    Pro-kuusta ajetaan aina haeds up lähdöillä, eli kummallekin kilpailijalle vaihtuvat valot yhtäaikaa. Sportsmanilla sitten voidaan antaa tasoituksia dial inien tai muiden mukaan ja valot voivat vilkkua eri puolilla kuusta eri aikaan.

    Normi kikottimella Pro-kuusi käytännössä poistaa varaslähdön mahdollisuuden mikäli kuljettaja keltaisen syttymisen havaitsee.

    Sportsmanilla on huomattavasti vaikeampi ottaa tasaisia, hyviä reaktioita. Ryhmissä joissa se on sallittu, moni käyttääkin "delay boxeja" automaattien kanssa. He lähtevät ensimmäisen keltaisen syttyessä ja koneisto viivyttää trans braken vapauttamista halutun määrän.

    Mut tapoja reagoida valoihin taitaa olla yhtä monia kun kuskejakin.
     
    Muokattu: 5.7.2024
    Herje ja kerkko tykkäävät tästä.
  15. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Hyvä esitys, kiitoos.
     
  16. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

    Tänään oli hyvät rallit.
     
    Mika.V ja Herje tykkäävät tästä.
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Oli hyvät rallit vaikka ei urotekoja tehtykään.
    Hienoa kalustoa ja ajaa sai riittävästi kohtuu hintaan.
    Liukasta oli, mutta ratahan oli sama kaikille.;)
     
    Mika.V tykkää tästä.
  18. MRKM

    MRKM Gearhead

    Olisko kellään kuvia ralleista? Ei päässy paikanpäälle, kun olin tyttären muuttohommissa kaverina kärsämäellä.
     
  19. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Kiirettä piti, mutta muutama kuva ralleista: NNPR Ylivieska Airfield 6.7.2024
     
    raceman, esmi, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!