Nostalgiamoottoristen katukiihdytyskisat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja 46Juippi, 30.1.2003.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  2. shark

    shark 3rd gear

    Tässä kesäntäytettä Pikkulätäkön takaa jos jotain kiinnostaa ja on tännepäin tulossa.
    http://www.rodnkustom.se/
    Esim. kaksi kisaa/kokoontumista + Mälarcup täällä Eskilstunassa ,100 km moottoritietä Tukholmasta länteen.Siitä sitten levittämään maailmankatsomusta ja lompsaa.Aulizkin tulee myymään tavaraa Kesäkuussa Blacksmith meetinkiin.
    Overdriven kävijöille voin tarjota pullakahvit. :D
     
  3. SG480

    SG480 1st gear

    Perskutarallaa. Tuo elokuun Blacksmith natsais aika hyvin. Tarkoitus oli tulla lomaileen tonne päin ja mennä 1.8 Orsaan Mopars at Strip -tapahtumaan. Samallahan tuota nappais Wheelie Wagonin Impalan perään ja kävis huristeleen tuolla Blacksmith Natseissa. Pitääpä panna harkintaan.
     
  4. merc

    merc Gearhead

    Tokihan Hyvinkäälle pääsee kokeilemaan.
     
  5. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Helvettiäkö te täällä kitisette? :eek: Menkää sinne talliin ja rakentakaa niitä mäkiautoja ja nostalgia häksättimiä. Jos 10-20 laitetta on valmiina astumaan viivalle, niin eiköhän Ford-Freak Clubin johonkin tapahtumaan saada mahtumaan erillinen Nostalgia Drag-luokka. Järjestävä taho voi sitten karsia mielestään sopimattomat laitteet pois viivalta. Tai vielä paremmin, ennakkoilmoittautuminen (sitova) ja niin edespäin.

    Jatkakaa listaa tähän alle, jos mieli tekee ajamaan ja vehkeet on tikissä :rotfl: :

    Hollow Machine / Hollow Heads


    Onko muita tulijoita?????
     
  6. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

    Mä tahdon kans ajaa!

    Hollow Machine / Hollow Heads

    Ja Drag & Track:ssa 25.-26.8. ajetaan joka tapauksessa, vaikkei muita tuliskaan. :rotfl: :rotfl:
     
  7. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    No just joo... Ketään ei sitten kuitenkaan näytä moinen touhu tosissaan kiinnostavan :cry:

    Kitistään nyt sitten jokainen omassa kolossaan, eikä tehdä mitään asian eteen :soosoo:
     
  8. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei se nyt ihan noinkaan mene. Niin kauan kuin sämpylässä on kilvet ollu, sitä on varttimaililla piiskattu joka kesä. En vaan ymmärrä mikä tekee yksinkertaisesta asiasta niin monimutkaisen. Menee kisoihin, maksaa osallistumismaksun ja ajaa. Kaikki on jo valmiiksi järjestetty.
     
  9. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Rauman etumoottoridragsterin edistyminen on jäissä, sillä laitteella ei ole kiirettä radalle. Suurimmat poltteet stripille meni jo viime vuosituhannella, nyt se on lähinnä säilöttynä tuleville polville 8)
    Aina voi tietysti tapahtua odottamattomia ja Suomeenkin iskeä nostalgiakiihdyttimien ryntäys, joka saisi ko. laitteenkin omistajineen heräämään aktiiviseen eloon. Parempia aikoja odotellessa...

    www.nosdrags.net

    Ai niin, jos löytyy kiinnostusta, laite on ostettavissa...
     
  10. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Ehkäpä se pointti tässä tapauksessa onkin se, että saisi tosiaankin ajaa, eikä odotella hillittömän kauan sitä, että pääsisi radalle. Eikös nuo tavalliset katuautojen kahinat ole aika täyteen ahdettuja? Ja etenkin se että pääsee ajamaan myös kilvettömilläkin vehkeillä ja nostalgisilla laitteilla, ilman että tuntee olevansa muiden tiellä ja jaloissa :eek: .
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Loppupeleissä kyse on hyvin pitkälti vaan rahasta. Sopivia varttimailin pätkiä(lentokenttiä) ja kesäviikonloppuja on rajallinen määrä. Lentäjät haluisvat käyttää niinä viikonloppuina kenttiä siihen, mihin ne on suunniteltu. Niinpä kentän joutuu vuokraamaan ja maksamaan niin ison summan rahaa, että kaikki on tyytyväisiä. Jos kuvitellaan tilanne, että nyt järjestetään nostalgiamoottoridragsit, niin vaikka netissä ilmottautuneita olisi 20, niin paikanpäällä olisi 10. Paljonko 10 autoa kerää maksavaa yleisöä? Mikä on kohtuullinen pääsylipun hinta, mitä ketään netissä ei seuraavana päivänä pidä riistohintana? Vaikka kaikki tapahtuisi talkoo hengessä, silti pitäisi saada rahat kasaan ratavuokraan ja ajanottoon. Ja jos on oikein KILPAILUT, niin aika moneen muuhunkin asiaan. Että paljonko ne 10 kuskia on valmiita maksamaan siitä, että saavat ajaa jonottamatta line-upissa? Ei taida ihan 5€/lähtö riittää?
    Siitä ei kannata stressiä ottaa, että on muiden tiellä tai jaloissa. Lähettäjä pitää kyllä huolen, ettei peräänajoja synny. :wink: Ja vain yksi voi olla nopein. Itse en ole voittanut ikinä yhtään ainoaa lähtöä.
    Kilvettömyyteen en ota muuten ota kantaa, mutta radalla on kilvettömiäkin näkynyt. Tosin aina olleet puhdasverisiä kilpureita kilpureiden turvavarusteilla. Mäkiautoissa turvavarusteet aina ei välttämättä ole vauhdin tasolla. Pystyyn nostettu nahkatakin kaulus ei paljoa suojaa, kun lähdetään vauhdista kärrynpyörää heittämään.
    Minä ainakin mieluummin odotan vaikka tunnin line-upissa kisoissa, kuin pari vuotta(?) näytön edessä himassa.
     
  13. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Jos 10-20 laitetta on valmiina astumaan viivalle, niin eiköhän Ford-Freak Clubin johonkin tapahtumaan saada mahtumaan erillinen Nostalgia Drag-luokka. Eli jos laitteita tosiaankin olisi tulossa, niin en uskoisi olevan mahdottomuus mahduttaa tuollaista luokkaa esim. Mustang-kerhon ja Friikkien yhteiseen tapahtumaan. Ja tähän asti ratamaksu on ollut 10 euroa järjestävien kerhojen jäseniltä ja 20 euroa muilta, jotka on alueelle päästetty ja tuolla rahalla on saanut ajaa kiihdyttelyä ja rataa, niin paljon kuin on kunakin päivänä kerennyt. :D
    Näytön edessä ei kannata paljoa tuijottaa, vaan tarttua härkää sarvista ja raahata persiinsä tapahtumiin tai sitten järjestää mieleisiään tapahtumia :rotfl:
     
  14. BBC

    BBC Guest

    DRAG

    Niin kyllähän kaikki maksaa. Minä olisin ostanut rauman etumoottoridragterin (HALPA!) jos ei olisi sattunut viimehetkellä löytymään 32 5w projektia Tenneseestä.

    Suomessa ei ole muita etumoottoriputkia ja luulempa että meidän kulttuuri on niin "köykäästä" jotta ei tulekaan. Oma nostalgia Altered (´72, ex Christer Säfström) meni myös ruotsiin koska siellä ajettu silloin kilpaa kun täällä tultiin perse edellä puusta alas,...

    Joka kesä käyn n. 4 kiihdytyskisassa joista puolet on nostalgia kisoja ja kyllä ruotsissa kalustoa riittää. uusia etumoottoreita tulee jatkuvasti ja mikäs sen hienompaa. Olin kyllä itsekin riivaamassa matalia 13 sek aikoja hemin kanssa, ja hauskaa oli.

    Tälle kesälle oli tarkoitus järjestää Toukokuun viim.vkl tänne kalajoelle nostalgia kisat, mutta kyllä mun takki on niin tyhjä myyntihommasta ja yli 1000h vaatineesta rodirojektista talon ja muiden harrastusten ohella että minä haluan nauttia rodin kanssa eikä intoa tapahtuman järjestämiseen ole. Mutta kalajoen kentän saa erittäin edukkaasti, lähes ilman, vuokralle ja ainoa miinus on se että suurin osa katsoo etelästä päin "ompa pirun kaukana" mutta sitten me jotka asutaan täällä "middle of nowhere" ajetaan 15-18000km per kesä kun siihen on ollut pakko tottua,.....

    No, Perjantaina rodilla kohti Motoparkkia. Dragracing on suuri osa Hot Roddingia. ja onhan siellä yhdessä kilparyhmässä SUPO ajamassa rodilla pokaalista !!!

    AULIZ
     
  15. SG480

    SG480 1st gear

    Auliz puhuu asiaa mutta topicin otsikko aiheuttaa hieman hämmennystä.

    Mikä moottori pitää olla että saa osallistua NOSTALGIAMOOTTORISTEN autojen kisaan?

    Mielestäni esim. oma Wheelie Wagon kuuluu nostalgiautojen kategoriaan mutta sen moottori taas ei...
     
  16. BBC

    BBC Guest

    ALL NOSTALGIA VECHILES

    Hep,
    Totta puhut, tottakai OIKEA PALA SUOMALAISTA HOT ROD - DRAG RACE historiaa kuuluu nostalgia kisaan, kuten kaikki vanhat vehkeet oli ne kilpureita tai rodeja.

    Hyvä esimerkki on Eskilstunan Blacksmith. 5-10 etumoottori päristintä, Muutama alteretti, vanhoja stockkereita (standard), rodeja,.... ja leikkimielistä aika-ajoa, kisaa on helvetin hieno juttu.
    Swappi, picknick ja mm. go getters soittamassa ,....mitä siinä muuta tarvii?!

    Semmonen pitää alkaa järjestämään jokavuotiseksi tapahtumaksi tännekin, vaikka laihempana tapahtumana ,....

    Ruotsin kulttuuri on siinäkin mielessä meitä edellä että kun menee esim. BLACKSMITH tapahtumaan niin autot millä yleisö tulee ajetaan satunnaisessa järjestyksessä nurmikentälle. Vierekkäin on rodia, muskelia, customia, siipiautoa ja kaikki katteloo kaikkia. Täällä on vähän semmonen meininki että kustomimiehet, rodimiehet, pussihousut jne kyräälöö omissaan ,...

    Drag racing on esim. erittäin suuri osa HOT ROD harrastusta kun meillä ei ole niitä suola-aavikoitakaan. Mulle on aina suuri pettymys kun Do-Dads aikaan on 4päiväiset EM drag race kisat (yli 20 000 katsojaa !!!), missä kisaa kaikki euroopan kovimmat tiimit, niin Do-Dadsista vaivautuu tulemaan vain muutama ihminen edes päiväksi. Nimeltä mainitsematta Tamperelaisia taitavat olla ja muutama ruottalainen. Eikö normaali rod/custom ukko arvosta semmosta tapahtumaa joka on ainutlaatuinen, 1kerran vuodessa ja suuri osa hot rod historiaa.

    Ymmärrän jos on vedetty 1s kaljaa niin että ei rasvaletti pysy takana eikä pysty ajamaan, mutta kaljaahan ei voi juoda muina viikonloppuina vuoden aikana,....


    Päätän tämän novellin tähän ja lähden virittelemään rodin takapaksiin tarvittavat tavarat, jotta voi päästellä viikonlopun aikana lähemmäs 1000km !

    AH
     

Kerro tästä muillekin!