Onko suosituksia pyöränkulmiksi vai mennäänkö orkkisarvoilla? Yhdet kelvot renkaat tuhosin kun olen vetkutellut tuon kulmien säädön kanssa, tilasin nyt uudet renkaat eteen ja ens viikolla säädän kulmat niin pääsee loman viettoon ruori suorassa.. Auto on toiminut toistaiseksi hienosti, tuhannen mailia olen tässä nyt köristellyt ainoana vikana liian lyhyt puolanjohto joka aiheutti akuutin käyntihäiriön irrotessaan. Niin ja American car showsta kun matkattiin kotiin niin turvavyön varoitin piti vittumaista ääntään koko kotimatkan vaikka laitoin varmuudeksi kaikki vyöt kiinni.Kahdestaan oltiin 2-vuotiaan juniorin kanssa liikenteessä ja poitsun ilme oli aika Aiheuttaksi paljastui sitten kotipihassa noin 30sek. kestäneen vian haun tuloksena katkaistu varoittimen piuha joka otti maihin penkin rungosta :lol:
Mulla oli nova 90 luvun lopussa, californiasta tuotu...307+powerglide ja rekkari tais olla jsf 27 (?) meni multa hämeenlinnaan...jonka jälkeen jäljet katos...
Hiljaisempaa on pari vuotta ollut, katsotaan josko ens kesänä ois fiiliksiä taas ajella. Jarrupääsylinteri täytys ainakin vaihtaa hydroboostille soveliaampaan.
Laitan kun pyydettiin, vaikka onkin jo mummo-mallia 1974. 350+350. Takakontissa tuli mukana Eaglen stroker-sarja, Wilwoodin jarrua, alustaan kaikki uretaanipuslat, listoja, tiiivisteitä jne jne.... Ruma ja liikaa ovia= sopii minulle täydellisesti. Ulkokuori vaatii vain lakan päälle, ei muuta. Hyvä sleeper aihio. Eka kuva Hämeenlinnasta kun auto haettiin, kaksi muuta New Jerseyssä kun auto jätettiin rahdattavaksi. Tuli myöhässä mutta ehjänä perille. Edit: toimisko tosta linkistä, kuvat on googlen kansioissa. https://photos.app.goo.gl/zLMU2837H72vDXgF7
Aikaisemmin näkyi, mut ei näköjään enää. Pakko sanoa, että ristus noita puskureita. Takapuskuri näytti melkein samalta ku continental kitit 50-luvun autoissa, tosin ilman vararengasta. Ei kieltämättä oma suosikkini (aika harva miellyttää vm. '71 eteenpäin), mutta ehdottomasti aikakauden kärkipäässä.
Kaverin kanssa vaihdettiin tekniikkaa -73: seen, 2d valk. mustin raidoin. En muista mikä kone oli, kai kutonen ja Powerglidejohdannainen, joka lähti vaikka kakkosella liikkeelle. Laitettiin 402+ th 350.Katosi jossainvaiheessa 2000 luvun vaihteessa Turun Pansiosta, mihin lie tie vei?
Kolariturvallisuusjutut muutti kyllä Novan ulkonäköä 1973. Omassa 1970:ssä puolestaan ei kyllä kolariturvallisuutta ole mietitty kuin rattiakselin suunnittelussa sekä alkeellisissa turvavöissä
Mulle tuli viime kesänä -74, 2 ovinen. 350 ja th350. Tekniikan vaihto just menossa, gm performance 383 tulossa. Laitan kuvan tänne kun tajuan miten se tehdään
Turusta Loimaalle siirtyessään oli tekniikka 454 ls6, th 400+ 12 bolt, nyt taitaa olla pro street- ikuisuusprojekti
Pari viikkoa sitten tuli Californiasta tänne pohjoiseen 72vm Nova isolohkolla. Kuvia ei tohi lisäillä. On sen verta projekti vielä
Vanhempi poitsi on koko kevään aika innolla hitsannut 72 novaansa, kohta on koppa ruosteeton ja pääsee alustan ja teknikan kimppuun. Pari vuotta vielä kortin saantiin niin ehkä saa sihen mennessä ajoonkin.