ns. jenkkitakavalojen sähkökytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Bätmobiili, 30.7.2004.

  1. jar

    jar Gearhead

    Joo -89 mallinen auto kyseessä. Tuota vähän aloin epäillä, rattiputken värit menee niinkuin kuvissa, ja kaikki on alkuperäisen näköistä. Tosin vilkkurele on nelikulmainen ja kytketty johdoilla sen pyörän kolon liittimiin. Liekö jenkkien vilkkurele sitten pyörä? Sekä kaikkia "turn/hazard switchin" värejä ei ole mun kytkentäkaaviossa...

    [​IMG]

    Takaa purin koko johtosarjan ja se ei ainakaan sisältänyt mitään virityksiä, ihan eurovaloille menevät johdot. Jos joku tämän tietäis varmaksi, niin voisi sitten lopettaa turhat etsinnät. Autossa kyllä on cornering valot kanssa, niin aattelin, että vois etsiskellä niiden kytkennät kanssa, tai sen mistä ne on rikottu.
     
  2. rasse

    rasse 1st gear

  3. jar

    jar Gearhead

    Perhana, olihan sieltä yksi johto katkaistu, toiselta jarruvalokatkaisilta tuleva
    valkoinen piuha oli poikki. Eurovalot näköjään tehään niin, että taakse tuleva lisäjarruvalon piuha laitetaan jarruvaloille ja katkaistaan tuo piuha, niin yhdistetyt "jarruvilkut" muuttuu pelkiksi vilkuiksi.

    Kaikenlaisia virityksiä sitä on Suomen säännösten täyttämiseksi tehty, seuraavana siistitään noi etupään kytkennät, kun tuossakin on kaikkea vaarallista, niistä kääntymisvaloista lähtien :soosoo: :soosoo:
     
  4. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Toin oman käyttökinnerin Ruotsista ja siihen oli laitettu jälkiasennuksena keltaiset vilkut puskuriin. Purin svenssonin virittämät tosi upeet "peräkärryvilkut" pois ja sumarit reikien täytteeksi. Arvelin laittaa vilkut toimimaan alkuperäiseen tyyliin, mutta eipäs ollukaan ihan niin helppo homma. Kyllähän sieltä varmaan alkuperäiset punaisten vilkkujen kytkennät olis löytyny, mutta en sitten viitsiny ruveta tonkimaan sen tarkemmin, koska autossa on myös vetokoukku ja sen kytkeminen punaisten vilkkujen kanssa "entisöidyillä" sähköillä on taas oma tivolinsa...

    Tuossa Chevyssä takavaloissa on kaksi kaksilankaista polttimoa päällekäin, niin nyt sitten toinen hoitaa vilkun ja toinen jarruvalon virkaa ja parkit palavat kummassakin. Ei tarvinnu ruveta sen kummemmin svenssonin virityksiä tutkimaan.
     
  5. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    :-? Ton kun oliskin tienny/tajunnu jo sillon kun itellä oli '85 Suomi-Caprice.... :mad:
     
  6. rasse

    rasse 1st gear

    Samalla tapaa oli omaanki tehty eurovalot (valk.piuha poikki).
    Peruutusvalojen paikalle oli väännetty ns. kromipolttimot vilkuiksi(kelt)
    Peruutusvaloja ei sitten ollut eikä katsastuksessa mitään mainintaa vaikka on pakolliset -94 mallissa.
    Nyt on kuitenki ihan alkuperäismallin mukaan pelkää punaista...
     

Kerro tästä muillekin!