Ny-ny-nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sibe70, 16.10.2006.

  1. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Eli Chevy Fleetside-92 4.3l v6 kone.
    Rupes nykiin,siis oikein kunnolla(niin että tyhmenpikin huomaa) ja haisee tosi rikkaalle.
    Vaihdoin lambdan ja testasin ryypyn lämpöanturin toiminnan,ei apua.
    Onko tullu vastaan ????????
     
  2. EddieT101

    EddieT101 Gearhead

    Kurkkaappa missä kunnossa on imusarjantiiviste. Ainakin toi rikkaan seoksen haju käsittääkseni vihjaa siihen suuntaan, itsellä on tuo sama moottori autossa ja tilasin tuon tiivisteen siihen Uspartsilta (27.5e) on nimittäin rikkaantuntuinen haju :) mutta ei vielä sentään nyi.

    Toinen mahdollinen syy voisi olla että jokin sylinteri ei saa kipinää, sillon tuntuisi varsin kovasti heiluttavan.
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    toi sytkä homma vois olla,ei kyllä oikeastaan juuri mitään käynnissä kyllä huomaa.
    vasta kun lähtee ajamaan.
    Kun laittaa auton käymään niin tuntus olevan kaikki ok,ihan hetken käyny niin rupee puhkeen putkesta usvaa ja on ihan älyttömän pistävä haju.
     
  4. EddieT101

    EddieT101 Gearhead

    Joo, aivan samat oireet oli omassakin kun vaihdoin äskettäin tulpat koneeseen ja yksi johdoista oli jäänyt irti, käyntiin lähti joskin hieman tuskaisesti ja ajaessa nyki niin perkeleesti, tyhjäkäynti oli aivan normaalia.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    vaihdoin kans tulpat tossa kuukausi sitten,oliskohan voinu jäädä joku johto löysälle ja irrota.
     
  6. EddieT101

    EddieT101 Gearhead

    Hyvinkin mahdollista sillä johto irtosi mullakin vasta 50km ajojen jälkeen :D Tuo on onneksi nopea ja helppo tarkistaa.
     
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    niinpä
     
  8. buick8791

    buick8791 1st gear

    Syttypuola/moduli.
     
  9. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    niin, ja mites bensapaineeen säädin?
     
  10. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo,eli tänään vaihdettiin jakajan kansi ja pyörijä. Molemmat oli aivan loppu. Katoin vikakoodit,ei mitään. Yhä nykii,ei ihan niin paljon kuin eilen.
    Huomenna laitan uudet tulpanjohdot.
    Mitenkähän se sytkä moduulin pystys testaan ?
    Bensanpaineen säätimestä ei tietoa, minkälainen paine pitäs olla säätimen jälkeen ?
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Niin ja ei enään haise niin rikkaalle pakokaasu
     
  12. buick8791

    buick8791 1st gear

    Olisko siinä kiskossa 13 PSI:tä? Tsekkaa jostain ihmeessä. Voi olla, että sytkämoduli on paras käydä testauttamassa jossain autosähköliikkeessä. Siis mitä oskilloskooppi näyttää, kun kone käy.
     
  13. sibe70

    sibe70 Gearhead

    vaihdoin tulpanjohdot ja MAP sensorin alipaine letkussa oli halkeama. Ainakin toimii paremmin tai kokonaan en ehtiny vielä kunnolla koeajaa.
    ainakin tyhjäkäynti on ok. eikä haise rikkaalle.
    täytyy huomenna jatkaa.
     
  14. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    voi olla, että pääsit noinkin vähällä. Pitemmällä koeajolenkillä tietty huomaa sitten...Noi syttypuolat ja modulit on just monesti semmosia, että lämmettyään alkavat oireilemaan, varsinkin kiihdytettäessä. Mutta turha on vielä lähteä osakauppaan tai viedä testattavaksi.

    Vaihda samalla muutkin alipaineletkut, jos niillä on jo ikää.
     
  15. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Ja kannattaa nyt vielä huomioida varmaan se,että rikkaalla käynnillä on saattanut joku tulppakin ottaa itteensä,eikä siis sysää kunnolla,kun ehkä kunnon motari-nopeus "revittelyn" jälkeen/kunnolla kuumaks.
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    sytkämoduuli maksaa jotain 40e eli ei kannata kovin paljon uhrata aikaa sen tutkimiseen , koska noita menee astroihin ja pikappeihin säännöllisesti.
     
  17. sibe70

    sibe70 Gearhead

    no nyt kun on jonkin verran ajelle cruise päällä ja muutenkin erilaista ajoo,niin ehkä pientä ontumista olis havaittavissa(tai sitten on korvien välissä). Muuten tuntus toimivan.
     
  18. Mitens jakajan akselin ympärillä oleva "käämi"- eli pick-up?

    Kylmänä käy hyvin mutta lämmetessään alkaa ontuu?

    Meidän STW:ssä oli tämä oire oli muutama vuosi sitten,
    vaihdettiin kaikki muu kuten edelläolevissa viesteissä on mainittu
    mutta tätä ei hokattu, kunnes joku osasi ehdotta että katoitko
    jakajan käämin? Vaihdettiin se, ja voihan prkle SEHÄN SE OLI.

    Sen jälkeen toimi kuin kello taas.
     
  19. sibe70

    sibe70 Gearhead

    no joo,vähän semmoinen se on. Eli kun lämpenee niin on havaittavissa ientä nykimistä mutta muuten tuntus toimivan jo niin kuin ennenkin.
    Sitten kún on lämmennyt niin myös tyhjäkäynti on aikas alhainen ja jonkin verran epätasainen.
     
  20. LonelyRider

    LonelyRider 1st gear

    Itellä nykii kans ihan hitosti ja tärisee, tyhjäkäynti normaali mut kun antaa kaasua niin yskii pirusti, sitte taas isoil kierroksil käy ok, ja jos sammuu niin ei meinaa lähtee millää käyntii, tulpat vaihoin just eikä mainittavaa muutost vaikka oli ne jo aika loppuunkäytetyn näköset. Vissii vaihettava johdot seuraavaks tai jottai..
     

Kerro tästä muillekin!