Ny-ny-nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sibe70, 16.10.2006.

  1. Lata84

    Lata84 1st gear

    Okei, nykiminen tasakaasulla alkaa auton lämmetessä pikkuhiljaa. Noin 2-3km kun ehtii ajaan ja mittari alkaa pikkuhiljaa nousta asteikolle alkaa nykiminenkin. Lämpötila-anturi? Happi-anturi?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, lämmetessä siirrytään säädössä closed looppiin, jossa säätö siirtyy lambdan ohjaamaksi. Karpovin kokeiden mukaan se tapahtuu jossain 40C koneen lämmössä. Jos sen jälkeen oire alkaa, niin hyvin sopii lambda tai lämpöanturi vikaehdokkaaksi. Mittarille ja tietskalle on eri anturit.
     
  3. Lata84

    Lata84 1st gear

    Ok no oire tuntuu alkavan kun lämpömittari alkaa pilkottamaan tuota neljääkymmentä, joten oletettavasti se on lambda sökö eikä anturi. Pitää panna vaihtoon. Onhan sekin kuluvaa tavaraa ja on varmaa ottanu itteensä tosta pitkästä seisonnasta.

    Mut joo, on kyllä sitkeitä moottoreita, sain katsastuksesta läpi huonoilla bensapaineilla, rikkinäisillä tulpanjohdoilla ja sököllä lambdalla. Kertoo paljon kuinka sitkeäksi noi on tehty :cool:
     
  4. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Jos jaksaa askarrella niin pistää lämmitetyn lambadan sinne niin pysyy varmemmin closed loopissa. Eivät oo kalliita.
    Itse huomasin 305 tbi:ssä kun oli peltisarjat et tippui aika herkästi open looppiin kun risteykseen pysähtyi.
    Eipä kai sillä väliä ihan mahdottomia ole, mutta pidän siitä että menis mielummin koko ajan takaisinkytkennällä eikä oletuskartoilla. o_O
    Turhaahan tuokin kai,
    mutta jaksaa sitä näpertää paljon typerämpiäkin juttuja välistänsä :D
     
  5. Lata84

    Lata84 1st gear


    Eipä pöllömpi idea, olen huomannut saman kun on ollit läppäri kiinni ja ajossa. Ei kai toi ny mahotonta askartelua tarvi, releellä syöttö ja ohjaus hytistä jostai katkovasta johdosta, tai sitte laiskasti ajovaloilta.

    Pitää vähä tutkailla asiaa, jos jostai kojelaudan alta löytäis fiksusti ohjauksen sähköjä muute sotkematta
     
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Tehtaan jäljiltä monessa automerkissä tulee samalta releeltä kuin bensapumppu.
     
  7. Lata84

    Lata84 1st gear

    No niin vika todennäköisesti löytyi. Tässä justii ennen töihin lähtöä kokeelin ensin ilman mappia (johto pois), ei parantunu, jonka jälkee otin egr:än "solenoidilta" letkun irti ja tulppasin solenoidin puolen, jonka jälkee nykiminen katosi.

    Tiä ny sit, ei kai toi solenoidi avaa kuin kokonaan tuon venttiilin, niin jos se käy jostain muusta syystä laihalla, ja nyt ku egrrä on pois pelistä niin on vaa sen verran rikkaammalla että pelaa, eli tutkimukset jatkuu. Eipä toi solkkupaketti varmaa rockautossa kallis oo kokeilla
     

Kerro tästä muillekin!