Nykyaika ja liikennekulttuuri sekä harrasteajoneuvo.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 7.9.2024.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon ajanut olemattoman vähän uusilla autoilla joissa on noita aktiivisia jarrutteluja, jotten niistä paljon voi tietää, mutta eilen Seatin karvalakkimallilla vakionopeussäätimen jarrupolkimella poiskytkiessäni huomasin mielestäni liian lähellä ajaneen ajovalovikaisen (ne vilkkuivat) Teslan ottavan etäisyyttä niin nopsasti, ettei se välttämättä tapahtunut kuljettajan valppaasta toiminnasta, vaan niin kuin ”automaattisesti”. Hyvä että on semmosia avustimia vammaisella asenteella ajaville(kin).
     
  2. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Onhan suurin osa nykyisistä moottoripyöristäkin sysipaskoja, kun niillä pitää koko ajan ajaa ylinopeutta. Ihan melkein missä vaan.

    Kuten tuossa olin lakeside cruiseen menossa, punainen moottoripyörän paholainen tuli mustangin perään aika haipakkaa ja meni ohi reippaasti, siellä se kittfallin st1:llä rahalla tankkasi ja mitä lie sähläsi, ite kerkesin aika rauhassa tankata ja lähdin matkoihini, kun motoristi vielä jonossa odotteli kait maksamistaan. Ilmeisesti se kiire lähte siitä, että pitää penskojen pikkuhilutkin kaivaa että saa polttoainetta.
     
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Mp:t unohtui yhtälöstä,siis harrasteikäiset kun nämä muoviluodit harvemmin jää kykkimään eteen tai taaksekkaan tuupittavaksi ja tulee tuumittua mikä idea se semmoisissa ohjuksissa lie kun ykköselläkin yltää sataseen ja kahteensataan hivauuttaa leuka tankissa varmaan alle kympin..en tiiä ku on vaan näitä seiskytlukuisia vähempi ohjuksia mutta eteen kääntyjät on jokakesäinen riesa risteyksistä,pihateiltä tai liikenneympyöröissä ja ratissa vanhempi mies naureskellen oikein hyvin näköjään tiedostaen tekosensa miksi raju jarrutus tarpeen..

    Jaa mutta sanotaanko että 2t triplen perässä harvemmin kukaan viihtyy jostain syystä ja liikennevaloissakin jätetään hajurako ja mietitään tuulensuunta:D

    Onko se ny sitä haettua ennakoivaa käytöstä turvaväleineen ,toinen hyvä vois olla pikkasen vuotava paskakärry ja kiihdytettäessä kunnon roiskeet:)
    Kovin tehottomilla vanhoilla isommillakaan prätkillä ei tee mieli pääteille,jo pysty ajoasento ja tuuli tekee touhun vähemmän kivaksi ja pakko ajaa reilua ylinopeutta satasen alueellakin,muuten ohitellaan suurinpiirtein suhahtaen ja karmeimpana skenariona taustapeilien kokotäytteenä= SCANIA teksti matkalukemisena muutaman metrin päässä ja mitä jos putoaa ketjut,menee rengas tai leikkaa kiinni ym.

    Se on exodus joko maskissa kiinni tai paripyörissä kaulittavana..:(:(
    Kuski jatkaa kännyn selaustaan tai jerry cottonin lukemista huomaamatta mitään mainittavaa.
     
    Muokattu: 10.9.2024
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Eilen Juva - Mikkeli välillä jokin katteeton pyörä jätti tilaa että pääsin liittymään ja ajeli sopusasti takana sitä satasta. Kääntyi varmaan Ramille iltapalalle, en ehtinyt kattomaan mikä oli malli.

    Toivoisin oikeen että lietekärristä vahingossa lirahtaa audin päälle kun näitä näkee siinä perässä roikkumassa. Yleensä ei tartte kauaa edes ajaa perässä kun se työkone kuitenkin kohta kääntyy tilalle/pellolle.

    Nii ja mikä idea siinä on kun ohitellaan ja mennään sitten tankkaamaan/veskiin/tupakille tms.
     
  5. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Onpas tänne keräänytnyt sankka joukko oikeamielisiä ja oikein joka tilanteessa ajavia kuljettajia tuomitsemaan pienimmästäkin hölmöilystä, jos vaikka minkälaisiin tuomioihin.

    Noh, pottuilut sikseen, on mulla muutamia havaintoja esittää kanssakulkijoista.

    Tehtiin heinäkuun puolenvälin tienoossa pieni lomareissu reittiä Oulu-Pulkkila-Iisalmi-Kuopio-Mikkeli-Lappeenranta. Tällä matkalla kirjattiin kaikki henkilöautojen ohitukset mitä tapahtui. Meistä meni ohi 6 Skodaa, 3 Tojotaa, 3 Volvoa, 3 BMW:tä, 1 Nissani, 1 Mersu, 1 Opel, 1 Kia, 1 VW, 1 Ford ja 1 Audi. Siis vain 1 Audi!
    Me ohitimme 6 VW:tä, 6 Volvoa, 4 Tojotaa, 3 Audia, 3 Opelia, 2 Skodaa, 2 BMW:tä, 2 Nissania, 2 Mazdaa, 2 Kiaa, 1 Subaru, 1 Suzuki, 1 Dacia, 1 Hyundai, 1 Mersu, 1 Mini, 1 Renu, 1 Ford ja 1 Pösö.

    Itse olimme liikkeellä 2018 vuoden 520 Bimmerillä ja käyttämämme nopeudet olivat nopeusrajoitus +5 gps:llä tarkisettuna ja vakionopeussäätimellä pidettynä.

    Tämä hyvin epätieteellinen tutkimus ei mielestäni kovin vahvasti tue stereotypioita näistä ”öykkäri merkeistä”.

    Kyllä se mulkku kuski voipi osua minkä tahansa rottelon rattiin.

    T: Kempeleen besserwisser. ;)
     
    cdv70, macce2 ja Rautamäki tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mielenkiintoinen testi. Täytyypä ottaa lehtiö esille seuraavalla kerralla aiemmin mainitsemallani tienpätkällä. Mututuntumalla olen edelleen sitä mieltä, että olympiavolkkarit ottivat kaikki podiumpaikat. Rouvakin tuntee sentään muutaman logon noista ja kyllä hän mainitsi "tuokin on ...".

    Kyseinen pätkä (Jämsästä Lahteen) oli suorastaan viritetty tähän, koska siellä oli upouusi päällyste, mutta maalaukset kesken ja siitä syystä tosi pitkät pätkät 80 km/h.

    Perinteistä puskasta mittaavaa poliisia en muista nähneeni pitkään aikaan. Ehkä ne on maastopuvuissa ja mittauksesta saa havainnon vain ne, joille pysäytys osuu.
     
  7. Concarne

    Concarne Gearhead

    Oma havainto on olevinaan pirkkavolkkarikuskeista joilla on joku tarve päteä. Eivät kuitenkaan ymmärrä ettei ne RS kirjaimet siinä Shkodassa tee siitä nopeaa, vaikka siinä onkin perheauton mallisarjan kirein motti, voimaakin pitäisi olla.
     
    Muokattu: 10.9.2024
    litres tykkää tästä.
  8. Concarne

    Concarne Gearhead

    Kerran pomppasi peura tielle todella yllättäen sillan tukimuurin takaa. Rajoitus oli onneksi vain 60. En ole aivan varma kumpi jarrutti ensin, auto vai minä, mutta jälkikäteen ajateltuna ehkä se kuitenkin auto oli kun ehti hälyttämäänkin ja hyppäsin itse polkimelle jotain sekunnin osia myöhemmin.
     
  9. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Riku Rotten tykkää tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä tää taitaa ola ihan yleistä Chevy kuskeilla. :D:p:D
     
  11. Retem

    Retem Gearhead

    Tesla- ja Skodakuskit ovat hyvää vauhtia siirtymässä sille tosimulkkujen piikkipaikalle jota ennen hallitsivat Audit ja BMW:t.
    Eilen Porvoon motarilla Tesla ajeli noin satasta, itsellä vakkarissa 120 km/h päällä. Vilkku päälle ja ohitukseen, sillä seurauksella että rinnalle päästyäni patteriauton kuski löi lämän pohjaan hetkeksi. Häipyi oikealla kaistalla 200 metriä eteenpäin matkasuuntaan jonka jälkeen kipon nopeus laski takaisin sataseen. Hetken päästä tavoitin ja taas ohitukseen ja rinnalle, jolloin sama toistui.
    Toope halusi kai näyttää miten osamaksulla hankittu sähkövatkain liikkuu?
     
    Concarne, impala67, Fuselage ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!