Nyt on piru merrassa!! jälleen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mikko69, 17.5.2006.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    ongelmat jatkuvat, elikkä nyt alko pyörimään sillai ku kuuluu, kone hörähtää käymään ja N asennossa toimii ihan sillai ku pitääkin, mutta kun lyö minkä vaan vaihteen silmään niin veto alkaa heti kun käynnistää ja vaatii enemmän voimaa kun vapaalla, samalla tyhjäkäynnillä sammuu!! (Takapyörät ilmassa) :eek: ja sitten ku aloin kattelemaan niin lauhdutin linjassa ei ollut pisaraakaan öljyä (napojen välissä semmonen noin 2m paineilmaletkua) mikä vikana?
     
  2. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Onko ollu käynnissä kuinka kauan? Ottaa aikansa ennen kuin öljy kerkiää kiertää laatikossa joka paikkaan ja siitä menee vielä hetki jos toinenkin ennen kuin on viimeiset ilmakuplat tullu pois venttiilikoneistosta. Omaa laatikkoa käytin aika pitkään vaihde N-asennossa ennenkuin edes kokeilin pykälää päälle rempan jälkeen.
     
  3. mikko69

    mikko69 1st gear

    ja sitten siinä on semmonen että kun käyttää, niin heti sen jälkeen öljyn mittatikku ei edes kastu, mutta kun sammuttaa ja odottaa vähän aikaa niin tulee reilusti yli asteikon? :eek:
     
  4. jublomb

    jublomb 1st gear

    Kone käymään,käyt kaikki pykälät läpi kertaalleen,sitte vapaalle ja kattomaan mittatikkua,siis koneen käydessä,ja lisäämään öljyä kunnes on ylärajassa,se on siinä,äläkä välitä missä se pinta on ku kone ei käy.
     
  5. montego

    montego 1st gear


    Sen kuuluu ollakkin niin!!!!!!!!
     
  6. mikko69

    mikko69 1st gear

    onko se siis niin että kun koneen käynnistää niin se imee sen ensin ihan kuivaksi ja sitten sinne tulee sitä taas pikkuhiljaa takasin, kun kyllähän siellä pitäis sillon ainetta olla tikussa kun se käy ja on lämmin? ja kylmänä käydessäkin alamerkissä? näin mää oon tän ainakin käsittäny! :odroll: kyl vähän hävettää ku on näin tyhmä noitten laatikoitten kans :lol:
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sen ei kuulu olla niin, että se käynnistettäessä imee laatikon kuivaksi, vaan: Kun kone lähtee pyörimään, öljypumppu täyttää turbiinin ja sen jälkeen öljynpinnan pitää vielä olla lämpimänä tikun ylärajassa. Kun koneen sammuttaa, öljy valuu taas turbiinista takaisin laatikkoon ja on silloin reilusti yli ylärajan. Joten kaada vaan koneen käydessä tyhjäkäyntiä vaihdekeppi P- tai N-asennossa öljyä laatikkoon niin kauan, kunnes se kylmänäkin on tikun alarajan paikkeilla. Sitten kun se on lämmennyt, täytä ylärajaan.
     
  8. montego

    montego 1st gear

    Joo,hyvä että väännettiin rautalangasta,tarkoitin todellakin että tarkastetaan öljyn pinta koneen käydessä ja kun moottori on sammutettu,nousee laatikon öljyn pinta yli mittatikun merkkien :poff:
     
  9. mikko69

    mikko69 1st gear

    joo, no täytyy sillä viissii tehdä :) no helvetti ku en oo ikinä ennen tomaatti laatikon kans pelannu niin, en oikein tiänny systeemiä, mut nyt tiän suurinpiirtein, kiitoksia 8)
     
  10. mikko69

    mikko69 1st gear

    mikä voi olla vikana kun konetta on nyt käytetty, pitkäänkin ja vetookin alko jo syntymään, :lol: toimiikin vähän sillai ku pitää, mutta onkelma on se että lauhdutinlinjassa ei vieläkään ole pisaraakaan öljyä :eek:
     
  11. montego

    montego 1st gear

    Tarkastele tiuhaan sitä mittatikkua,lisäile öljyä, saattaa mennä jonkin aikaa ennen kuin laatikko on kokonaan ilmautunut.Kannattaisi menetetellä siten että käynnistät koneen,käytät joka vaihteen kepistä päällä hetken aikaa,toistat tämän pari-kolme kertaa,tarkastat ö-tilanteen, pieni lenkki maantiellä,pitäs alkaa pelittään,jollet ole jo polttanut kitkapintoja.kyllä sieltä lauhduttimen putkestakin öljyä löytyy,kunhan laatikossa on tarvittava määrä öljyä :wink:
     
  12. mikko69

    mikko69 1st gear

    pitäiskö sitä sinne mennä, ihan sillai vaan, ettei mitään ilmaus systeemeitä tarvii suoritella? mää lykkäsin siihen väliin nyt väliaikasesti semmosen läpinäkyvän paineletkun niitten liittimien välille (n. 2m pitkä)
     
  13. montego

    montego 1st gear

    Se laatikon ilmaus tarkoittaa että,sillä ajetaan käyttäen jokaista pykälää päällä hetken aikaa,jotta kaikki kanavat täyttyy öljyllä.

    Tämä toistetaan niin monesti että,laatikko alkaa toimimaan normaalisti,olettaen että et oo vielä rikkonut sitä,unohda hetkeksi se lauhduttimen putki,kun olet ajanut autolla muutaman kymmenen kilometriä tarkista vielä laatikon öljynpinta,kuten myös ilmauksen jälkeen.Sitä öljyä riittää sinne lauhduttimeen asti,kun sitä muutenkin on riittävästi laatikossa,älä kuitenkaan ylitäytä sitä :soosoo:
     
  14. päkämän

    päkämän 1st gear

    laatikko irti ja homma uusiks

    väärä asennus, tarkkoina pitäs olla ja selvinpäin. kaveri tuhos ö pumpun tollees ja mulla oli kaks kerttaa sama roplem fe390 ja c6
     
  15. mikko69

    mikko69 1st gear

    miten se sen voi hajottaa kun samalla periaatteella se oikeekin lauhdutin siihen tulee? ja kyl se öljyn pinta siellä laskee kun koneen käymään laittaa :eek:
     
  16. montego

    montego 1st gear

    Kytke lauhduttimen putket paikalleen ja kokeile ajaa,jos se toimis :eek: jos ei se toimi,niin silloin se on rikki.
    Jos siellä laatikossa ylipäänsä öljy kiertää,niin jossain vaiheessa se öljy ehtii sinne lauhduttimeenkin asti,nimittäin jos siellä on riittävästi sitä öljyä.

    Olen kyllä irrottanut ja kiinnittänyt automaattilaatikon montakertaa,mutta en ole onnistunut rikkomaan vielä ensimmäistäkään ö-pumppua.
    ei myöskään ole koskaan tullut mieleen tarkastella erikseen,että kiertääkö siellä lauhduttimessa öljy vai ei,olen pitänyt tärkeämpänä että laatikko toimii ja öljyä on tarpeeksi ja se pysyy sisällä,tosin en ole guru enkä ammattilainen :oops:
     
  17. mjaa

    mjaa 1st gear

    onkos siihen lauhdutin putkiin laitettu suodatin? Öljyn suodattimessa öljy virtaa vain ulkoa keskelle päin.
     
  18. mikko69

    mikko69 1st gear

    äskettäin katselin tarkemmin, niin olihan sinne sitä muutama tippa mennyt :) kyllä sitä sinne sit varmaan alkaa menemähän :lol:
     

Kerro tästä muillekin!