Nyt saa elvistellä!Kuka on chopannut mitäkin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja B 49, 22.2.2003.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Meinasit aloittaa sit ihan vaikeammasta päästä.
    Siis itse en ole chopannut yhtää mitää, mut sen verran olen asiasta perillä et kantikas katto on helpompi kuin kaareva. Kupla on melkein pallo.... :odroll:
     
  2. Juha K

    Juha K 3rd gear

  3. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    saabissa onkin noi pilarit hiukka erilaiset ku kuplassa..
     
  4. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Tarkoitus ei ollut verrata kuplan ja peräpuikon choppaus operaatiota vaan se että siinä on oiva yksilö harjoituskappaleeksi.Näitä saa vielä halvemmalla kuin kuplia ja näitä ei näy katukuvassa lähellekkään niin paljo ku kuplia.
     
  5. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Chopattujen Listalla:
    - 65 kupla, muutettu -55
    - 37 ford pickup, channeloitu myös.
    - 40 ford pickup
    - 40 ford pickup
     
  6. petu54

    petu54 2nd gear

    Nää kaksi on tullu tehtyä.
    Henkilöt joita tahdon kiittää molemmissa projekteissa:
    -Ipi



    [​IMG]
    Photo by Juha Airio

    [​IMG]
    Photo by södis tai mä ite
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Kaveri choppas saabinsa.. Ei siirtänyt sitä kehoituksesta huolimatta, meni kämppänsä katolle lumen putsi hommiin ja humps :rotfl:
     
  8. bblock

    bblock 3rd gear

    Ihan itekseen oli pellonlaidalla ladon takana katos shoppautunu,ehkä jopa liiankin matala :( Kiitokset kaverille nimeltä LUMI :rotfl:
     
  9. TATU

    TATU Gearhead

  10. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    kattelin tätä rojektia jo aiemmin. hatun noston arvonen työnjälki 8) eikä pelkästään tsoppauksessa :D
     
  11. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    itävaltalaiselle autoharrastaja ukkelille töissä näytin kuvia kun kaveri oli chopannu c kadetin. selitti saksaks operaatiota että oli lyhentäny ympäri katon. :rotfl:
     
  12. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Voisko joku kertoa miten kori tuetaan choppauksen ajaksi? Mulla torinossa (-70, 2dht) katon vaihto edessä ja varmaankin aikalailla samat lainalaisuudet pelaa siinäki hommassa..
     
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No mä varmaa heppaisin ovet koppaan kiinni tai sitten putkesta äksä oviaukkoon ja samaten "keskitolpan" kohdalle ristikko, tosin hootee koppa ei välttämättä siin keskel tarvi ristikkoo. Kojelaudan ja hattuhyllyn kohdat tod.näk. sen verran tukusat että koppa siitä tuskin vääntyy sisäänpäi. Ennen laikkausta ikkuna-aukkojen korkeuden- ja ristimitan mittaus. Ja myöskin katon vaihdon jälkeenkin. Niijoo eiks tää oo itsekantaval koril? Sit kandee vetää putket kyl kojelaudast hattuhyllyynki.

    Kommentoikaa ammattilaiset jos tarvetta...
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nää molemmat näin viime vuonna. Molemmat sai mun pumpun hakkaamaan. Foordin näin Stadi cruisingissa kun se ryysiksessä yritti päästä pois Kauppatorilta. Kävelin viereen ja juttekin kuskin kanssa. Tatu jai Petu? Olin töpinöissä ja ois mun pitäny kuski tuntee ku ollaan joskus juteltukin ihan naamakkain.
    MERC tuli vastaan Tuusulalantiellä (ni missä muuallakaan ellei Kouvolassa tai Tussulassa) trairerilla ja heti kotiin päästyäni kirjoitin siitä mitä bongasit liikenteessä topiciin.
    Tosi hienoja molemmat.
    Jatkakaa!
     
  15. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    vedellään vähän offtopikkia tähän väliin.

    joku vois antaa kalliita neuvoja nyt ilmaseksi kun ois ensimmäinen katon korjaus urakka alkamassa. eli tuon '67 chevellen pakkelikaton korjaus vähän suoremmaksi ja vähemmän läpivuotavaksi :rotfl:

    ennen :

    [​IMG]

    [​IMG]

    lentävän jälkeen :

    [​IMG]

    tarkotus ois nyt edetä siten että riipasen nuo loputkin pakkelit katosta pois. sitten katselemaan jollain suoralla latan pätkällä että miten paljon on etuosassa ja takaosassa tuota alaspäin kallistusta. tarvittaessa aattelin että vetelen pikku viillot katon tippalistan lähelle pitkittäin ja taitan leikkauskohtia suoremmiksi toisiaan kohti (onko järkee vai ei?)

    alkuperäinen suunnitelma oli myös leipoa tästä 240 volvon katosta pikku palat leveyssuunniltaan irti. katon korjauspalan joutuisi tekemään siis kahdesta palasta kun volvon katto on hieman kapeampi kuin sevellen, mutta tulinkin siihen aatokseen että sama kait tuosta vulvan katosta on repiä suoraan pitkittäin tarpeeksi leveä suikale ja tarjota sitä tuohon sevelleen. säästyy hitsaukselta ja venymiseltä.

    [​IMG]

    lopullinen kyssäri oiskin että miten tiheään tuota kattoa uskaltaa täppäillä ? sieltä täältä kiinni kuten TATU:n kuvien caddyssä näkyy olevan ja loput peitellään tinalla ja sen jälkeen vasta pakkelilla 8)

    toivottavasti tästä nyt joku otti selvää että mitä tarkoitan :poff:
     
  16. Väne

    Väne Gearhead

    0.8-1mm rako, piste kerrallaan, ainakin 10cm väliä edelliseen, kierroksen jälkeen lamellilaikalla pisteet matalaksi, ja lisää pisteitä ja hiontaa niin kauan että on ummessa, vasartaa kannattaa välillä jos näyttää elävän.. Kerkiää pellit jäähtymään, tulee kerralla valmista ja aikaa ei kulu ainakaan enempää kuin pakkelikilojen hionnassa :x
    Mattaa päälle 8)
     
  17. TATU

    TATU Gearhead

    lopullinen kyssäri oiskin että miten tiheään tuota kattoa uskaltaa täppäillä ? sieltä täältä kiinni kuten TATU:n kuvien caddyssä näkyy olevan ja loput peitellään tinalla ja sen jälkeen vasta pakkelilla

    toivottavasti tästä nyt joku otti selvää että mitä tarkoitan



    Vähän tarkennusta Cädin katosta. Ensin kaikki palat heppailtu n.50mm välein,hiottu hepit tasaiseksi ja kevyt vasarrus. Sen jälkeen heppailemalla (toisessa kädessä ilmapilli millä jäähdytys hepin jälkeen)n.30mm matka jonka jälkeen sen hionta tasaiseksi ja venytys vasartamalla, näin edetään koko katto samalla tarkkaillen ettei kutistu liikaa mistään. Sen jälkeen kevyt tinaus koska heppaillussa saumassa tahtoo olla aina huokosia. Että ei se ihan sieltä täältä ole hepissä ja tinalla kasassa.....
    _________________ :D
     
  18. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    jees. hyviä neuvoja kiitos 8) ja joo en nyt tarkoittanutkaan/uskonutkaan että tuo caddyn katto ois siis heppailtu sieltä täältä ja tinattu lopuksi umpeen. noista kuvista vaan ei tahtonu nähdä että kuinka paljon sitä oli loppujenlopuksi hitsattu ennen tinailuja 8)
     
  19. Jonimac

    Jonimac Gearhead

  20. Lassi

    Lassi Gearhead

Kerro tästä muillekin!