Nyt saa ja täytyy arvostella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja makke, 7.5.2003.

  1. makke

    makke 1st gear

    Skissasin sit tulevan euro street rodini mahdollisia muotoja. Tarkoitus tehdä 2d ht.

    Koneeksi on tulossa Fordin 289 V8 ja C4 perään. Akselit saavat olla toistaiseksi originaalit, pitää sit jatkossa katsoa jos vaihtais Jaggelaiset alle.

    Koria on tarkoitus muokata runsaasti. Ihan äkkiseltään ei hahmotelmastani huomaakkaan kaikkia muutoksia.

    Nyt vaan mietityttää meneekö teidän mielestänne persiilleen jos teen luonnoksen mukaisen härvelin? Siis vapaasti ehdotuksia tulemaan, aikaa on, sillä auton teolle ei ole nyt aikaa.

    Niin ja ihan kaikkea en jaksanut hahmotella kuvaan. Puuttuu mm. maskin muotoilu, konepellin sivulouversit, vanteet ja renkaat, puskurit vaihtuvat yms. pientä, mutta pääviivat olisivat kuvassa.

    Eli tässä lähtökohta
    http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... k41-28.jpg

    Ja tässä suunnitelma
    http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... _velox.jpg
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hieno! Ehkä vielä matalampi, vaikka säädettävällä alustalla?
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Joo, jäi vahingossa vielä vähän korkeaksi tuossa kuvassa. Huomasin myös, että ovenkahvakin jäi vielä vahingossa paikkaansa.

    Ai niin, tässä vielä vertailukohteeksi se kuva jonka muokkasin.
    http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... iginal.jpg

    Vaikka äkkiseltään näyttää, että alkuperäistä kuvaa on venytetty, mutta ei. Eli akseliväli on edelleen sama kuin orkkiskuvassa. Tämän "venytys" efektin saa aikaan tuo madallettu katto ja sektioitu kylkilinja.
    Auto on siis todellisuudessa aika tavalla pienikokoisempi mitä jenkkiautot.

    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-05-07 20:56 ]</font>
     
  4. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Mielestäni ihan veikeä. Tietysti se lopullinen tulee olemaan reilusti paremman näköinen! :smile:

    Tuossa editoidussa tuo ovi näyttää julmetun kokoiselta (mallia lato) ja ehkä maskikin vähän muutosta? Muuten reippaan makee peli!

    Toisaalta nämä ovat taas niitä maku asioita. :wink:
     
  5. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    joo ovi ja minä laittasin myös sivu tolpan tosin vähän fiksuman kun rata kiskoa mut muuten suhteelisen makee niin ja vanteet
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Meni yöunet tuon katastrofaalisen jääkiekkomatsin takia, niin aloinpa sitten muokkaamaan kuvaa lisää.

    Tuon keulan tekeminen kuvankäsittelyllä tuntuu olevankin aikas kinkkinen homma. Ei ole vielä ihan sitä mitä haen, mutta aika lähellä jo. Tuo maskin tapainen ei sit kyllä varmaankaan jää kuvan mukaiseksi, mutta en jaksanut alkaa ajatuksiani sen suhteen yrittämäänkään kuvaan.

    Muutin sit samalla ovea lyhyemmäksi, madalsin alustaa, A-pilarin kavensin ja alle liitin American Racingit yms.

    En ole aivan vakuuttunut sopivatko nuo vanteet tähän tyyliin, mutta ajattelin testata koska sellaiset olis tallilla joutonaisina. Ehkä jotkin futuristiset billet vanteet sopisivat paremmin, koska olen hakenut auton linjoihin tarkoituksellista "ärhäkkyyttä" ja agressiivista ilmettä.

    Eli, mitä muutetaan seuraavaksi? Ehdotuksia kuunnellaan...

    Ja tällainen värjättynä ja muutettuna.
    http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... elox_2.jpg

    BTW, huomasin, että tuo kylkilinjan pokkaus jäi värjäämättä, joten korostuu nyt liiaksi kuvassa. Tulee olemaan korin värinen lopputuloksessa. Niin, jos edes tällaista koskaan teen, mutta on kiva mietiskellä ja suunnitella välillä. :wink:


    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-05-08 04:56 ]</font>
     
  7. Poncho69

    Poncho69 1st gear

    Joo, pirun hieno tulee.
    Oikea meininki.
    En tunne kyseistä autoa, ihan kiinnostaisi onko siinä kantava runko,
    Millainen perätuenta?
    Paljonko ton lähtöpaino on?

    Jatka samaan malliin.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Muuten näyttää asialliselta mutta mun mielestäni sivuikkuna näyttäis paremmalta jos se olis tasakorkuinen... Tämä siis jällen vain mun mielipiteeni. Muuten näyttää oikein hyvältä, ei häpeä amerikkalaisille serkuilleen kuin koossa :grin:
     
  9. lake ender

    lake ender Gearhead

    Aika jees peli:) Kelula on vähän kun 40-l letukasta ja perä nakkikioski Angliasta.
    Katon kiilamaisuus on ehkä vähän liian korostettu, mutta tasakorkusella sivuikkunalla näyttäs pannukakulta.
     
  10. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Heps!

    Juu, se se vielä oli. Tuo sivu-ikkunasto (?!) on hyvä kallistettuna, mutta voisi olla vähän loivempi.

    Joo, maskia on aika vaikea lähteä muokkaamaan hyväksi, varsinkin tuosta kulmasta.

    No, milloin nähdään tuollainen liikenteessä? :wink: :lol:
     
  11. Ranex

    Ranex 3rd gear

    Eilen ennen surullisenkuuluisaa matsia haettiin Vauxhall 12 parempaan talteen, visiot on siihenkin saman suuntaiset kun sinun hahmotelmassa. Makke onkos sulla tietoa tuohon 12 vauxiin tai varaosa-auto jossa ois takalattia ,apparin puoleinen etuvalo, ja takavalot ne on tärkeimmät puutteet, tietysti hyviä vinkkejä tekniikastakin tarvittas mikä mylly sopis parhaiten koska kyseinen Vauxi ei tule koskaan enään läpäisemään museokatsastusta
     
  12. aphez

    aphez 1st gear

    Hilpeän näköinen peli.
    Oheisesta linkistä löytyy ohjeita kuvamanipulaatio-ohjeita autojen muokkaamiseen.
    http://www.photoshopjunkie.com/tutorials.html
    Kohdasta Contact/FAQs löytyy vastaaville sivuille lisää linkkejä.
     
  13. PAPH

    PAPH Gearhead

    Hetkinen... Missä Mitä Koska??? Onko tuosta kakstoistaisesta kuvia??? Ei ole kyllä montaa tiedossa... Olisiko tuo kolmas?
     
  14. menu*

    menu* Gearhead

    Ok!
    Pistää silmään kuitenkin yksi asia;
    sivuikkunan alareunan pitäisin ehdottomasti suorana, pokkauksen/listan suuntaisena.
    eli ikkunalinjan tulisi mielestäni kiilantua vain yläpuolelta.
     
  15. Ranex

    Ranex 3rd gear

    paph auto oli joensuun laitamilla 6 tien varressa mutta nyt Outokummussa, kuvia otin mutta filmi loppui kesken.

    vuosmallia ollaan etitty mutta Makke"s garagen sivuilla on yks 38 kuva jota kyseinen kulkupeli muistuttaa, siis ei takaovien jälkeen oon prefktimäistä ikkunaa, suora takaluukun kansi varapyöräkotelolla . konepellissä lukee vauxhall 12, suurikokoinen kattoluukkukin on. mistäs tähän keksintöön löytys lisätietoa?
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Jep, sama asia kävi mullakin mielessä, mutta annoin toistaiseksi olla vielä tuon linjan. Pitäähän aina jotain "uutta" kokeilla. No, ennen kuin alan autoa pilkkomaan pitää tehdä kuvasta muutama eri versio ja katsoa millaiseksi auto lopulta muotoutuu.
     
  17. makke

    makke 1st gear

    Itsekantava on.
    Muokkaus: Vai onko sittenkin puolirunko? Ei hitto, pitää tarkastaa kun tallilla käyn. En ole tullut auton alle sillä silmällä katsoneeksi. Noloa kun ei edes tuota tiedä/muista.

    Tämä alkuperäinen pyöräntuenta se vänkä systeemi onkin. Tarvis oikeen laittaa siitä tänne kuvia varaosaluettelon sivuilta napsittuna.
    En nyt tiedä oikein mikä on virallinen nimi tuolle pyöräntuenta systeemille. Siellä ei ole "normaaleja" jousia ollenkaan eikä iskareita. Ensin kun katselin sitä, niin en meinannut tajuta koko systeemiä. Siis hydraulisesti toimiva jousi sekä iskunvaimennin samassa yhteydessä. Vastaavat systeemit sekä edessä, että takana.
    Tuolla kotisivuillani on ainakin yksi valokuva auton systeemeistä http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... nyk41.html

    Massa tuolla omalla kutoskoneella on 2464 lb. Ei nyt ole tässä käsillä muuntotaulukkoa, mutta eikös se ole jossain 1120 kg tuntumnassa? Tuolla 289 + C4 paketilla on massaa saman verran kuin auton alkuperäisellä 6-tekniikalla, ellei peräti hieman vähemmänkin.

    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-05-08 11:08 ]</font>
     
  18. makke

    makke 1st gear

    Niin, tuota kattolinjaa pitää sit suunnitella lisää kun alkaa pelti laulaa. Kuva kun ei aina näytä kaikkea ja kuvassa voi olla helpompi tai joskus vaikeampikin hakea sitä oikeaa muotoa. Mutta pääseehän edes sinne suuntaan ja antaa ajattelemisen aihetta.

    Letukka, tätä malliako tarkoitat?
    http://www.nsra.org.uk/images/46.jpg
     
  19. makke

    makke 1st gear

    Joo, tuskailin maskin ja yleensäkin keulan kanssa varmaan kolme tuntia ja lopputulos ei ole vielä edes tyydyttävä. Yllättävän vaikeaa tuntui olevan.

    Jaa a, kaipa otan sen työn alle silleen pikku hiljaa. Siis siten, että joskus kun iskee ihan mahti fiilis päälle alan sitä muokata ja siirrän sivuun taas kun muut hommat painaa päälle. Nyt menee ainakin tovi ennen kuin tohdin aloittaa, parin muun auton lähemmäksi valmista saattaminen on ikävä kyllä etusijalla.
    Vaikka ei sitä koskaan tiedä... kun noissa kiireisimmissä ei ole peltitöitä, niin ehkä tarvii Velox aina aika ajoin työntää esiin jotta saa alkaa "luomaan uutta".
     
  20. makke

    makke 1st gear

    Voisit joskus pirauttaa mulle, sillä on antaa sulle tietoa ko. laitteesta. Puhelinnumeroni löydät nyt ainakin kotisivujeni market-sivulta.
    Tiedossani on kolme vastaavaa. Joista yksi oikeinkin hyväkuntoinen Porin suunnalla. Yksi on ihan tässä lähelläni, eli Naantalissa.
    Mulla on kirkallisuutta ja sitten naantalin kaverilla lisää.
    Osien kanssa voi olla niin ja näin, ei niitä paljoa ole kun ei ole autojakaan. Ja nuo herrat kellä autot on tuskin vielä luopuvat osistaan kun autot ovat vielä työn alla.
    Harvinainen peli joka voi hyvinkin olla pre war auto ja sit sodan jälkeen palattuaan nuorentunut muutamilla vuosilla. Tällaisia ovat ainakin nuo mitä tiedän. on niissä muutakin kummallista, sota sai aikaan autorintamalla mitä kummallisempia mulkkauksia.

    Yksi takavalo mulla on, sen tiedän. Vaan raaskinko luopua siitä!?

    Voisit joskus poiketa luonani kesähuvilalla, niin voisin tuoda matskua näytille ja sit voitais jutella livenä. kesähuvilani on näet kerimäellä ja taitaa osua noille suunnin missä asustelet.

    Hieno peli, onnittelut. Mutta auttamattoman harvinainen ja siten haastava kunnostettava koska varaosia ja peltiosia ei niin vaan löydäkkään.
     

Kerro tästä muillekin!