Nyt se lähti lapasesta, Kiekun tuleva kiihdytin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Käkö, 24.11.2005.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei ole, ne on vaan maalattu.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei kun toi on sellanen todellinen tilaihme. Takakonttiin mahtuu tavaraa vaikka kuinka paljon kunhan muistaa vaan aina välillä siirtää autoa :wink:
    Mut ennenkuin toi '53 on reissukunnossa niin kai siihen pitänee ainakin joku pikkunen pellinpala liimata kontin pohjaan, muuten kaverit on hyvin, hyvin vihasia kun kaljat katoaa ajon aikana jonnekin vaikka kuinka joka stopilla ostas lisää :rotfl:
    Vaikka taas toisaalta toihan olis kätevä kun lattiakin on melkein yhtä hyvä niin tossahan toimis sellanen automaattipoisto eli tyhjät pullot ja roskathan sieltä häviäis ihan itekseen eikä auto olis aina reissujen jälkeen sellanen roskiksen näköinen niinkuin yleensä. Tosin nykysillä roskanpoistoaukoilla taitais tipahtaa väsähtäneimmät laulajatkin :p
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Pitäisköhän meidänkin hitsata peltiä pohjaan, jos toi kaljan katoominen vaikka joka stopilla ostais lisää, loppuis.
     
  4. Kieku

    Kieku 1st gear


    :eek: Tästäkös ilmiöstä johtuu siis sanonta et kaveri on "pelti kinni" kun kaljat on kadonnu....
     
  5. always bb

    always bb Gearhead


    eikös se pitäisi kiiltää ainakin"vähän" että voi puleerata kiiltoa,niinkun
    naiset yleensä :odroll:
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei tarvi kun kuuden vuoden pölyt puleerata pois, niin jo kiiltää! Tuonkin laitteen vois kuvitella kuuluvan siihen samaan kasaan missä moni muukin vehe odottelee; Toimiva auto talliin kun on uusia suunnitelmia, palasiks ja parannuksia tekemään, jossain vaiheessa tulee muita juttuja eikä enää tavoitteiden toteutuminenkaan vaikuta kovin realistiselta ja projekti jää alkupurkuinnostuksen jälkeen lepäämään....... Tallista maksetaan vuokraa about 100€ kuussa kuuden vuoden ajan (7200€) jonka jälkeen tulee mieleen, että laitankohan mä tota enää ikinä kuntoon vai pitäiskö se myydä pois? Seuraavaks paikalle saapuu muutama häiriintynyt, jotka parissa tunnissa kasaa auton pyörilleen, maksaa pienen osan vuosien tallivuokrista, ja hilaa laitteen mukanaan uusille metsästysmaille. Ja mikä parasta, tuo sen LADULLE jo ens kesänä! :rotfl:
    Tossa vaiheessa viimeistään tuppaa jotain harmittaa.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi Mopemanin mainitsema juttu projektien vuosia seisomisesta on hämmästyttävänkin totta. Ihan ääripäinä mäkin tiedän muutaman tapauksen joissa joku on ostanut halvan tonnin parin projektin, sit vuokrannu sille tallipaikan 50-100€/kk ja kun sit kuitenkaan pariin vuoteen hommassa ei oo tapahtunut mitään muuta kun vuokranmaksua tallille niin sit kaverit on myyneet projektinsa pois, usein vielä halvemmalla kuin on sen ostaneet. Siinä on tullut alle parin tonnin autolle "hintaa" :-?
    Paras vuokratallissa seisotus mitä tiedän on tainnut nyt kestää kohta liki kymmenen vuotta. Ex-race peli, tai en mä tiedä onko se ex, saattaahan se joskus vielä palata radoille :odroll:
     
  8. always bb

    always bb Gearhead

    tätä olen sisimmässäni miettinyt monta kertaa että kyllä autolle hintaa
    tulee seisottamalla,itse vasta joitain vuosia harrastaneena omakin seisoo
    taivasalla odottaen että sais kaikki tarvittavan että vois "kasatakkin sen"
    sitten ajoon. Kyllä on huimia noi summat (7000) säilytyksestä

    siinä on onneksi kiekulle ja käkölle vaan tullut joulu :wink:
     
  9. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kuunteleekohan he tota rakentaessa Mamban Joululauluja :rotfl:
    sorry sorry :soosoo:
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Täältä maalta katsottuna meillä on helppoo, työntää vaan autot/romut johonkin suuliin niin sielläpä säilyy ilmaseks =) Omakin tällä hetkellä todella kuivassa tilassa ja siellä ei edes kukaan käy.
     
  11. Kimmo

    Kimmo Gearhead

     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei, kun edulliseen ulkosäilytykseen lumikatolla! On vuosien kokemus!
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sä et nyt ihan tainnut tajuta homman pointtia. Hyvähän se on että autot saa sisäsäilytyksen, ei siinä mitään. Mua vaan hämmästytti kun oon useinkin nähnyt tapauksia kun tavallinen vähärahainen kaveri on innostunut ostamaan vaikkapa tonnilla ihan projektikuntoisen auton kun siihen sen rahat on riittänyt ja sit se on hommannu sille tallipaikan vaikkapa 100€/kk ja maksellut sitä sit palkastaan mut syystä tai toisesta kaikki on jäänytkin siihen eli auto on jäänyt kunnostamatta ja sit kun kaveri parin vuoden päästä on kypsynyt maksamaan tallivuokraa niin se on vaan "hävittänyt" auton käsistään jotain siitä tarjoavalle.
    Tollasta tapahtuu jonkin verran. Muutenhan jotain tallikuluja tai muuta ei kannata turhaan liikaa miettiä, etenkään jos tosiaan haluaa harrastaa. Itekin ostin harrastuksen takia sellasen talon missä on sentään kaks tallia eli se oli talonvalinnassa minimivaatimus mitä piti löytyä mut eihän sekään riitä, jelppaa tosin sen verran että jotenkin pärjää kun on sen lisäks vielä yks osuus kimppatallista :wink:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oho, sori vaan Kieku ja Käkö, huomasin että täähän lähtee menemään ihan off topic. Taas :rotfl:
    Eiköhän palata vaan rakentamaan sitä teidän Dusteria täällä :wink:
     
  15. Käkö

    Käkö Gearhead

    No ei muuten haittaa yhtään... :D

    Tälleenhän jutut menee tallillakin kun noita vessoja byggaa kavereitten kans, ensin puhutaan jostain aiheeseen liittyvästä ja seuravaalla minuutilla ollaan jo jossain muussa aiheessa, esim. kaljan juomisessa... :rotfl:

    Yep, ja nyt pitäis löytää vielä aikaa ja jos ei löydä niin kevättä kohti ku mennään niin yöunet vähenee...

    Ja sit noihin tallivuokriin, Kieku tossa huuteli et "ei taida äijät tietää kuinka kallista on ton Käkön ylläpitäminen"... :eek: :rotfl: :rotfl:

    Noh, halavalla ku ei saa hyvvee sanon mä... :rotfl:
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Totta,aiheen sivuun tahtoo mennä! Meillä on tallilla vain kolme asiaa joista saa puhua:naiset,viina ja nämä autot :lol:
     
  17. always bb

    always bb Gearhead

    Ja sit noihin tallivuokriin, Kieku tossa huuteli et "ei taida äijät tietää kuinka kallista on ton Käkön ylläpitäminen"... :eek: :rotfl: :rotfl:

    Noh, halavalla ku ei saa hyvvee sanon mä... :rotfl:[/quote]
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    kuinkas siinä niin on päässyt käymään....
    se kieku TAITAA ymmärtää sen että,halvalla ei saa hyvää tai hyvää ei saa halvalla.
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Musta on kanssa mainittu,et kalliix tulen! No eipä täs muuta kuin keula kohti pohjoista ja katsomaan kuinkahan muhun on taas panostettu :rotfl:
     
  19. Kieku

    Kieku 1st gear

    Mä luulen vahvasti, ettei tota osastoo tulla tallilla kuulemaan :rotfl:
     
  20. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Joo voishan se olla niin heleppoo, pakko valittaa: 2 auton mentävä talli, sähkö, eristetty (ei tosin lämmitystä), lähellä himaa, tuttu omistaja, ei ois pitäny ku tehä uus ovi ja laittaa auto lukkojen taakse, ja oisin vielä saanut omaan käyttöön nimellisellä maksulla :D
    Eikö jotkut selkärangattomat keksi mennää sinne sotkemaan paikkoja, heittelemään ISON höylän teriä (kalliita) ym... eipä innostu enää tuttu vuokraa tallia :( tuskin tarvii selitellä.

    Eniten vit**taa, että olen melekovarma ketkä tonkin touhauksen teki, mutta kun ei ole kukaan suostunu myöntämään/kertomaan MULLE asiaa varmaks :mad:
     

Kerro tästä muillekin!