NYT TARVITAAN APUA LUPPEN PERHEELLE!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja simppas, 17.1.2010.

  1. äMHoo

    äMHoo 3rd gear

    Vilpittömin mielin mukaan osallistuttu woimapaperilla :D .

    Voisiko näille AASIantuntijoille joita kiusaa tälläinen jeesaaminen mutta

    "neuvojen" antaminen tuntuu hyvälle/tarpeelliselle....... avata ihan oman "neuvonta" topicin ??

    Se toimisi eräänlaisena "tieto/vinkki pankkina"...
     
  2. signet

    signet Gearhead

    Et sitten omalla nimimerkillä voinut kommentoida jos tapauksesta tiedät?
     
  3. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Kateellista kansaa tää Suomen kansa.
    Jaksamista vaan Lupen perheelle.....
     
  4. simppas

    simppas 1st gear

    Re: Mitä puuttuu!

    Hei!
    Etusivulla on listausta, mitä vielä tarvitaan.
    Lisäksi siellä on myös mainittu, mitä on jo saatu. Ja päivitän listaa sen mukaan, kun saamme lahjoituksia.
    Ja kaikki lahjoitukset otetaan vastaan.

    Terveisin
    Sini-Erika Käyhkö
     
  5. simppas

    simppas 1st gear

    Muistutan vielä: mieti omalle kohdallesi kyseinen onnettomuus.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hyvä että saivat asunnon, se on tärkeintä. Ja hienoa lukea että autoharrastajissa on tällaista talvisodan henkeä.

    Ja mitä vakuutuksiin tulee, niin riippuen yhtiöstä ja siitä millainen kotivakuutus kenelläkin on, niin on sitä perheet päässeet hotelliinkin asumaan jos talo on palanut. Ainakin niin pitkäksi aikaa kunnes löytyy asunto ja kalusteet.

    Kannattaa tosiaan jokaisen tarkistaa omat vakuutukset, ja kysyä miten oma yhtiö auttaa jos pahin mahdollinen tapahtuu.
     
  7. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Kaveria ja tuntemattomampaakin on hyvä auttaa silloin, kun hätä on iso ja pystyy jeesaamaan. Ei Haitin kriisi estä auttamasta Luppen perhettä. Ja sama toisinpäin!
     
  8. SST800

    SST800 3rd gear

    Joo...

    Ihan oikeesti.

    Meillä päin on tapana, että jos apua pyydetään, sitä annetaan. Aika yksinkertaista. Eikä aleta miettimään, että jos se nyt vaikka saakin liikaa.

    Tulipalo on näköjään vaan sellainen juttu, että sitä ei pysty ymmärtämään jos ei sitä itse ole kokenut. 12.6.2006 klo 8,45. -07 Teamilehdessä kirjoitin, että päivääkään ei ole mennyt, etteikö tulipalo olisi mielessä ollut. Nyt on jo vuosi -10 ja edelleen se on joka päivä mielessä. Nyt kuun lopussa viimeinenkin melkein neljä vuotta evakossa ollut perhe pääsee muuttamaan takaisin.

    No enivei, apua vielä varmasti tarvitaan ja eiköhän siitä ilmoitus sitten tule, kun ovatten arjen saaneet taas rullaamaan.

    Lasse Koskinen ja perhe
    Keräykseen osallistunut
     
  9. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Itsekin pistin pienen 20€ avustuksen menemään!
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Re: Riittäisikö jo avustus????

    Korvaa, mitä korvaa. Kaikkeahan ei rahalla saa. Tunnearvoiset tavarat ovat ehkä menneet, on evakossa asumista edessä + kaikki se työ, mikä pitää tehdä uuden kodin luomiseksi, alkaa painaa takaraivossa. Olen kokenut samanlaisen onnettomuuden ja ainakin minä ja perheeni arvostimme kovasti ystävien, työkavereiden ja jopa tuntemattomien osallistumista auttamiseksemme - myös muutenkin kuin lakkia kierrättämällä. Sen jälkeen avun tarjoaminen vaikeuksia kohtaaville sai ainakin omalla kohdallani uudenlaisen merkityksen. Toki jokainen saa itse päättää, miten tähänkin asiaan suhtautuu.
     
  11. el_TinDe

    el_TinDe 1st gear

    Re: Riittäisikö jo avustus????

    Niin, eiköhän siellä Thaimaassakin ala asiat jo tsunamin jälkeen olla ihan mallillaan, kannattaa varmaan sieltäkin kysellä hätäapurahoja takaisin, eikös vaan???
    Mikä olisi mielestäsi kohtuullinen korko, eihän tässä nyt ihan ilmaiseksi sovi auttaa vai???

    Ei saatana.

    Niinhän se menee, että hyvä antaa vähästään ja paha taasen kateellisena laskin kädessä ynnäilee että "nyt taitaa joku muu netota".

    t. nimim. Vati meni nurin :mad: :mad:
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mulle ainakin on vitun sama mitä vakuutukset tästä korvaa, Luppe tietää kyllä minne ylimääräiset rahat käyttää jos niitä jää. Ainakin yks ry taitaa tarvita kans kaikenlaista....
     
  13. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Aivan täysin samaa mieltä! Kyllä kateellisilla on nyt päänvaivaa että jos joku nyt tästä saa ilmaista hyvää, eiköhän se ole niin että Luppe perheineen jos voisivat asiaan vaikuttaa niin mieluummin ottaisivat takaisin oman entisen kotinsa ja kaikki omat tavaransa kuin näitä pieniä rahoja, niillä ei kuitenkaan voi menneisyyttään takaisin ostaa.
     
  14. simppas

    simppas 1st gear

    Haluan taas tässä välissä kiittää kaikkia tasapuolisesti lahjoituksista!
    Teistä kaikista on todella suuri apu Luppen perheelle.

    Kiitos!
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead




    tämä kateellisuus on sitä paskaa, joka ei lapioimalla lopu :wc:
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    En mä tiedä miten muut tämän asian kokevat, mutta ihan yksistään tämän keskusteluketjun kautta tunnen helvetin suurta ylpeyttä että olen mukana tämmöisen porukan ylläpitämän harrasteen parissa. Yleisesti jenkkiautopiirien myötä on tuntunut siltä kuin olisi löytänyt uuden ihmisrodun juurikin sen loistavan yhteishengen vuoksi.
    Tämä ehkä liittyy osaltaan myös siihen että itse olen vastaanottanut - tosin paljon paljon paljon pienemmän mittakaavan, pyyteetöntä auttamista kanssaharrastajien toimesta. Mutta kuitenkin...

    Eli se auttamisen halu ikäänkuin periytyy harrastajalta toiselle. Tai ainakin näin minä olen asian omaksunut.
     
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Simppaksen antamaan tilinumeroon käyty päivällä "lisäämässä"....
     
  18. Jasmin

    Jasmin 1st gear

    Kiitos tuesta
     
  19. jaketin

    jaketin Gearhead

    kiitos itsellesi, että viitsit hoitaa tätä asiaa :D
     
  20. Lungreen

    Lungreen 1st gear

    No niin vastataan täältäkin kun noita asiantuntijoita tuntuu löytyvän.
    Vakuutus kyllä korvaa jotakin, mutta rahoja ei ole vielä näkynyt tilillä, asuntokin on luvattu mutta mitään varmuutta ei vielä ole koska sinne pääsemme vai päästäänkö ollenkaan.
    Perheemme jaksaa ja voi hyvin olosuhteisiin nähden, siitä ISO kiitos kaikille niille jotka niin materiaalisesti,rahalliesti kuin henkisesti ovat tukeneet meitä.

    Luppe junior, Max, Jessica, Camilla ja "Luppe"
     

Kerro tästä muillekin!