öljy työntyy venttiilin vartta imu kanavaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja golden rocket, 13.9.2013.

  1. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    näitä talvi iltojen iloja levitelty tallin lattialle pienellä varas lähdöllä :) mutta asiaan mikä helvetti työntää öljyn imuventtiilin vartta imukanavaan, kannet kävi koneistuksessa sen takia kun luulin vuodon olevan pronssi ohjurin ja kannen välistä imu kanavaan kun katso hetken käyttämisen jälkeen oli venttiilin päällä lammikko öljyä ohjuri ei ollut väljä joten päättelin sen vuotavan juuri ohjurin ja kannen välistä mutta kannet olikin kunnossa nää on taas näitä pesiaali vikoja huohotus järjestelmä toimii sitäkin on nyt nuohottu useampaan kertaan eli nyt sitten saako kuoleentuneet öljy renkaat tämmöisen siemen syöksyn aikaan, sylintereissä ei ole pysty suunnassa mitään jälkeä tai mitään muutakaan mikä viittais jonkin moiseen leikkaamiseen eikä myöskään ole väljä.moottori on 1000cc rautapää.savutus on helvetin moinen.
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    hianoo, otan osaa, mites ainakin veekaseissa on sellaiset valve stem sealit, venttiilinvarrenkumit, puuttuuko ne ? En mää mistään rautapäiden moottoreista ymmärrä yhtään mitään, anteeks..
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

  4. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    noista kumeista sen verran että tähän malliin niitä ei kuulu eli pistelee paljaaltaan :D ei hirveen tarkkaa käännöstä tuo google antanut mutta sen verran selvis että löytyy kohtalotovereita :D
     
  5. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    eli tuon linkin pyörä tuli kuntoon ? vittu kun ei osaa tota lontoon kieltä eikä tuo kääntäjäkään juuri auttanut eli mikä siinä nyt oli.eli tämä suomeks.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Figured out what it was. The guy that had it b4 me rebuilt the engine and he plugged the vent hole so there was posiitive pressure in the crank causing blow by..... I added the vent (just opened the hole and added a hose) and she doesn't burn oil any more
     
  6. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Eli siinä oli huohotusreikä tukittu. Se avas sen reiän ja laitto siihen letkun. Sitähän ei tuossa kerrota mihin se letkumeni mut eiks noita pieniä huohottimia prätkiin saa.
     
  7. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Tossa jutussa oli vissiin tukittu alkuperäinen huohotus ensiöketjukoppaan ja korvaavaa ei ollut rakennettu. Tuli vissiinkin kuntoon, kun teki korvaavan huohotuksen ulkoilmaan (nipala ja letkulla). Tuo huohotus, jos ei pelaa tai on väärin ajoitettu rautapäässä, niin tuppaa puskemaan öljyä vähän joka ravosta pihalle.

    Minkä ikäinen rautapää? 76/77 poistivat kampikammion transfer valven kammion ja ketjukopan väliltä ja laittoivat huohotuksen kampikammion kopan yläosasta läpiporattujen pulttien avulla. Näiden tilalle jos laitta tavalliset lentää öljy pihalle.

    Tosta rautapään kampikammion huohotuksesta ja sen ajoituksesta on juttu netissa ihan suomenkielelläkin paljonlaisesti.

    edit. Eikun tossa englannin kielisessä jutussa oli justiinsa 77 rautapää jossa oli vissiinkin umpipultit ja ongelmaa pukkaa.
     
  8. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kiitos suomennoksesta.täytyy nyt perehtyä tuohon huohotukseen vielä kerran järjen kanssa :lol: mutta ihan järkeen käypä että tuossa huohotuksessa olisi nyt jotain häikkää mikälie on jäänyt huomaamatta tutkin jos nyt alkais ratkeen .ja tämä on 76
     
  9. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    eli onko kuin lähellä että vaihteiston/ensiön huohotus tulee (pitäs tulla) startin alta läpi poratulla pultilla tai jotain sinne päin no tässä ei semmosta olekkaan ja tuo kampikammion huohotus on öljy säiliöön joka on kunnossa ja vielä juuri tuonne ensiö koppaan minkä kautta pitäs kaasut päästä pois no enpäs löydä mitään paikkaa missä tuo vaihteiston/ensiön huohotus voisi olla eli ei ole koko huohotus järjestelmää voi nyt perkele jos vika on tuommoinen
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mulla oli '75:ssa huohotus laturinrattaan kohdalta (jakopääkopasta) rautaputkella moottorin alle kehtoputkien väliin ja siinä pieni kartiosuodatin nokassa.
    Ei polttanut öljyä nimeksikään.
    Noista huohotusjuttuja on mulkattu koneen ja enskan välillä ties miten eri vuosimalleissa ja eri seppien toimesta, kun on haluttu, ettei moottori- ja vaihteistoöljyt mene sekaisin.
    Rautis tykkää paksuista 50:stä öljyistä.
    Mitä ölppää sulla on koneessa?
     
  11. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    juu tuo jakopään huohotus putki löytyy myös tuosta on eri kuin tää kampikammion huohotus jos en nyt hirveen väärin ole ymmärtänyt öljyt on sae50
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Rautiksessahan ei ole yläkerrassa kuumana juurikaan öljynpaineita.
    Lähinnä mieleen tulis jälikäteen modattu yläkerran ö-paineiden tai virtauksen nosto ja sitä kautta kaikki öljy ei ehdi virrata pois kansista ja imee/valuttaa sitten öljyjä ohjureiden kautta.
     
  13. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    ihan järkeen käypää tuokin ei pysty muuta sanoon..täytyy seuraavaks nyt ottaa tuo ensiö koppa auki jos nyt viisastuis noista saatana lontoon murteista eli joka tapauksessa pitäs tuo huohotus tulla ensiö koppaan ja ensiö/vaihde ei ole mitään huohotusta ulos.
     
  14. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    pikkusen tuli tuossa ährättyä tuon kimpussa eli transfer valve on paikoillaan toimi vuudesta ei mitään tietoa koppa paikallaan sekin selvii aikanaan mutta tulpattu huohotus reikä löyty startin kopasta akku telineen alta eli jos tämä transfer valve on tulpattu pitäs huohotus toimia ulkoisesti esim juuri tästä startin kopasta.
     

Kerro tästä muillekin!