Öljyn kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja p0ks, 2.8.2016.

  1. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Elikkäs vaikuttaako ajeleminen ilman venttiilinvarren kumeja kuinka paljon öljyn kulutukseen? Tai onko chevyn 454:ssa samanlainen mahdollisuus kun sbc että imisi öljyä imusarjan kautta palotilaan? Luin jostain jenkki foorumilta että olisi mahdollista että moottorijarrulla voisi imasta nostajalaakson kautta hieman öljyä?
    Muuten tehty kone uusiks hypereutectics männillä ja edelin air gap imusarja. Välykset yms. Pitäisi olla ok.
    Ei mahtunnut sateenvarjo malliset comp camsin tuplajousien kanssa ja nokka setin mukana tulleet pienet valkoset varren kumit taas ei käynnyt vakio kuntosiin kansiin kun venan ohjuri saman paksunen kun itse kumi.
    Venttiilikopan tiivisteet hikoilee hieman mutta en usko et vaikuttaisi niin paljoa.
    Viimesen 250km aikana sai lisätä jonku 0.8Litraa. Sisäänajo toki menossa mutta ei sen kait nyt noin paljoa kuuluis kuluttaa, ajettu koneella nyt n. 700km ja öljyinä ollu classic britis motor oil 20w50 ja gulffin 20w50 sinkki plus. Molemmilla suurin piirtein sama öljyn kulutus. Tehty aika paljon kiihdytyksiä ja heti perään moottorijarrulla rullauksia.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Paljon.

    Just oli yks Öldsmobile mikä savutti ihan kiitettävästi ja hais pakokaasut kauheelta, vaihto venavarren kumit ni loppu kummasti käryt vähän ajan päästä kun oli vanhat palanu lopullisesti pois.
     
    Muokattu: 2.8.2016
  3. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Toi öljy on kuulemma semmosta että sitä kuluu paljon, mitä ny oon netistä lukenu juttua. Tuleeko pakoputkesta sinistä savua moottorijarrutuksessa?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toihan on yli 3litraa satkulla. Kyllä se on sisäänajonkin aikana melkosen paljon.
    Jos se imee imarin tiipparin välistä niin kyllä se imee pikkasen koko ajan ja se pytty käy laihalla. Jos on peltisatsit niin lasermittarilla tutkimaan mikä käy kuumempana kuin muut.
     
  5. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Oon siinä luulossa että ei saa näihin 049 loppuisiin oval port rautakansiin venavarren kumeja mitenkään ilman koneistusta(ohjurit kapeemmiksi?) Jos käyttää comp camssin tuplajousia? Vai onko joku keksinny tähä jonku kikkakolmosen?
    Niin kummat noista öljyistä on sitä katoavaista sorttia? Jotain muutakin voisin kokeilla missä on sinkkiä mukana, suosituksia?
    Pitää tarkkailla et tuleeko moottorijarrutuksessa savua putkesta, käynnistyksessä on aina kyl miehekkäät pilvet..
    Ton edelin ohjeesaa oli et pitäa jotain silikoonia käyttää tiivistykseen eikä tiivistettä ja ite heitin fel pro tiivisteen ja veden kierto paikat ympäriltä tiivisteliimalla. Pitää ettii jostain laser mittari, paljonko sais olla lämpöeroa sylintereissä?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos vaan yks pytty imis noin paljon öljyä tiivisteestä, niin se tuntuis jo käynnissä tai näkys ainakin tulpissa.

    Reipas pölläytys käynnistyksessäkin viittaa ohjurivuotoon, olikohan ne kuinka väljät?
    Mikäli vähänkin reilummat välykset niin kokonaan ilman kumeja öljyä kyllä kuluu..

    Voi olla vaikea löytää kumeja jotka mahtuisvat paksun ohjurin ja tuplajousen väliin.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö niihin saa ihan jotain O-renkaita mitkä edes vähän rajottaa sitä öljyn syömistä jos ei semmonen sateenvarjo sinne mahu?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Minnepä ajattelit sen o-renkaan sijoittaa?
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Puristuuko se jous niin paljon kasaan ettei mahu olemaan joku O-rengas siellä kierroksien välissä jos niin ahasta on venttiilin varren ja jousen välissä muuten?
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Minkälaista tiivisteliimaa laitoit imusarjan pultteihin?Tunkeeko oljyä imusarjan koloihin pulttien kautta?
     
    Muokattu: 2.8.2016
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oho, siis että o-rengas sinne jousien sekaan!?

    Tämä on kyllä ehdottomasti yksi moottorivinkkien helmiä!
     
    440Mag tykkää tästä.
  12. p0ks

    p0ks 2nd gear

    En tiedä ohjurin välyksestä, itte lasikuula puhalsin kannet ja venttiilit hion. Sit vaan kasaan ja kiinni. Miten voin todeta mahd. Välyksen? (Ja kyllä, oon täys lapanen näitten kanssa)
     
  13. p0ks

    p0ks 2nd gear

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/602332/Plastic-Padding-tasotiiviste-70ml
    Tuota tai bilteman vanhempaa vastaavaa en muista nyt.. En tainnut laittaa tuota liimaa kuin niitten vesi reikien ympärille sekä pulttien mitkä on vesitilan vieressä. Öljyä ei päällisin puolin näy muuta kuin venttiilikoppien läheisyydessä.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun kannet on nipussa ja paikallaan niin ohjurin tiukkuuden tutkiminen on vähän hankalaa.
    Mutta voit yrittää heilutella retainerista ja tunnustella tuntuuko välystä.

    Tutkin hieman omaan hyllyyn jääneitä kamoja, ja yhdet Moparin 3/8 varrelle tarkoitetut kumit mahtuu sellaisten BBC:n tuplajousten sisään joissa pikkujousen sisähalkaisija on n. 20mm.
    Ne mopen kumit on tarkoitettu ohjurin päälle, mutta voisivat toimia tuossa jollain tavalla sateenvarjona.
    Ehkä myös jossain koneistamossa tai vastaavassa liikkeessä vierailu vois auttaa löytämään paremminkin istuvat ohjurinkumit.
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa on 3 eri mallia mopar kumeja.
    Itelle piti laittaa kaikkiin nuo vasemmassa reunassa olevat. Muut otti kiinni venajousiin...

    Mut tuota vasemman reunimmaista mallia Artsiracing vissiin tarkotti...
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Jos paintti pysyis käsissä ni vääntäsin rautalangasta tyhmälle. Mutta videoita katellessa ni näyttää niin paljon jouset painuvan kasaan että jos siellä joku O-rengaskin olis mikä sattuu olemaan jousen välissä ni se taitaa sen kyllä puristaa kasaan/rikki sieltä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miten tyhmäksi pitää tulla?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla ainakin traktorissa tuplajouset ja o-rengas tai enemmänkin sellanen lattarengas.....

    Ei ole mitään uutta ja ihmeellistä toikaan. Tulee siihen venttiilin varren ympärille sen jousen sisään. Siittä en tiiä miten jossain amerikankoneissa on tuplajousien kanssa tilaa. Jos noista moparkumeista yksikään sinne mahtuu niin kyllä sitten tollanen lattarengaskin sinne luulis menevän jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkotetaan??

    Eipä noistakaan kumeista mitään iloa ole jos ohjurit on väljät.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Juurikin näin.
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    jos nyt oikein ymmärsin, niin tarkotus oli tehdä o-renkaasta sateenvarjo IMUventtiilin päälle? En näe miten o-rengas toimii sateenvarjona, mutta jos oletetaan näin, niin miten sateenvarjo tiivistää holon imuventtiilin?
     

Kerro tästä muillekin!