Öljynpaine- ja lämpötilamittari tapissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja -chgr, 6.6.2018.

Tags:
  1. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Terve vaan kaikille =)

    Piti tuossa käydä auto siirtämässä niin käynnistyksen jälkeen öljynpainemittari kohos tappiin ja samoten sitten kävi myös lämpömittarille.. Mistähän mahtais johtua ? Autona 68 charger
     
    chevy thunder tykkää tästä.
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  3. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Mulla on lappu missä 2007 siihen on vaihdettu jännitteensäädin 2 piiriseen. Ite en noista juuri ymmärrä mutta tässä sitä oppii..
    Näin muistelisin että sielä konehuoneessa se mötikkä on..
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mittariston jännitteen säädin on mittariston takapuolella. Se on eri asia kuin auton sähköjärjestelmän jännitteensäädin.
     
    Poke tykkää tästä.
  5. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

  6. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  7. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Pääseeks sinne käsiks suoraa ku alkas niitä mittariston paneeleita irrottamaan vai pitääkö repiä kojetaulu pois ?
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    On! Ei enää riskiä, että polttaa vastuslangat mittareista.
    On tullut tehtyä tuo muutos kaikkiin mopareihin mistä olen mittaristoa aukonut.
     
    Poke ja Kahvipoika95 tykkäävät tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En tiedä Chargerista, mutta A-bodyissa se on mittariston takapuolella kiinni. Eli mittaristo pois.
     
  10. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Nyt on kojetaulu pois. Ei sielä vastuksia näy muutaku mikä on kiinni mittarissa harmaa pyöree muotonen . Yks johto siihen vaa menee. Kuvaa en saa tähä liitettyä :/
    Sekö se on sit ?
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Tollanen mötikkä pitäis löytyä. Electromechanicalregulator
     
  12. -chgr

    -chgr 2nd gear

  13. Poke

    Poke Gearhead

    Olen myös korjannut vikaantuneet mittarit. Pientä keskittymistä ja oikeat työkalut ja tarvikkeet tinaamiseen. Suurin apu oli tuosta:
    http://1962to1965mopar.ornocar.org/ml-instrument-voltage-regulator64.html

    Tuolla on tinattu. Ei se olisi edes välttämätöntä jos käyttäisi liittimiä. Toki tina on varmempi kun tekee huolella. Uudelle regulaattorille olen laittanut johdot tietokoneen tuulettimen liittimestä. Kolmijalka menee tismalleen siihen liittimeen ja tinaamista ei siinä tarvinnut. Lisäksi se regu on helppo ja nopea vaihtaakin jos se rikkoontuu. Yleismittari pitää olla vierellä ja Ohmi asennossa niin voi saman tein tarkistella liitokset.

    65 furyssa ei ole lutikka regulaattoria ollenkaan. Se on hoidettu bensiinimittarin sisällä olevalla erillisellä kuumalangalla ja kärjillä, mitkä yleensä ovat rikkoontuneet ajan saatossa. Mutta periaate tismalleen sama kuin tuossa ornocar linkissä neuvottu. Ja toimii.
     
    Muokattu: 31.7.2018

Kerro tästä muillekin!