Öljyt ja vedet sekaisin. Kannattaako korjata?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rottelo1984, 28.11.2014.

  1. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Mopar 273 lohkossa on reikä öljysuodattimen jalan alla suoraan vesitilaan. Mitenkä kannattaa korjata?[​IMG] Vaihtoehtona on laittaa 318. Liekko muutoskatsastus miten hankalaa, noin pienellä moottorikoon muutoksella?

    Kiitoksia etukäteen!
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Saako paluuta kierteytettyä kuin helposti?

    Jos erillisen jalan laittaisi suodattimelle ja letkut sekä lätkän johon läpivienti
    ja antaisi nesteiden olla minne ne haluaa onkalosta sukeltaa
     
  3. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Meinasin kokeilla jollain jeesus liimalla pellin palalla korjata. pitää miettiä. Ei oo nimittäin paljoa ajettu koneremotin jälkeen. Harmittas viskata tuo laitos roskiin
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Eikös tuohon kannattais työntää valurautapuikolla tavaraa niin paljon kuin reikään mahtuu.
    Sitten naputtelua ja jäähdyttelyä ja pirralla viimeistelyt.
     
  5. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Varovasti puikolla täyttö.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Teet 2-3mm pellistä naftisti sopivan palan reikään, saumaan juoksute, pilliä ja hopeaa perään.


    ...jopa koritinalla tukkiminen toimisi tuossa. En suosittele hitsaamista säröriskin takia. Koska mitään lujuuttahan tuo paikka ei vaadi vaan tiiveyttä.

    Muutamat imukanavat tukkinu koritinalla, toimii.


    Saattasin tehä jopa kuparista palasen mikä on niin tiukka että joutuu "paikottamaan" paikalleen ja hopealla kiinni.
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Kannattaiskos tuo reikä ajaa vaikka vingulla pyöreäksi,ja sitten tekis siihen sellaisen paikan,joka on jempti siihen reikään,mutta siinä paikassa oliskin yläosa isompi,kuin se reikä...Eli se paikka ei kuitenkaan menis reiästä läpi (kaulus paikassa)...Ja sitten hopealla tai koritinalla kiinni. :-?
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Saattais olla jopa kovin fiksukin juttu tuo. Sais juote samalla enemmän pinta-alaa mihin purra kiinni. JOS siis tuo pinta on semmonen paikka että voi ylipäätään tehä tollasen tulpan.


    joskus juottanu vähän vastaavanlaisia tulppia vielä sillain että pyöräyttää hopealanfasta ympyrän ja jättää sen sinne väliin, juoksutetta molemmille pinnoille väliin ja sit vaan lämmittää tasasesti kunnes hopea lirahtaa sulamispisteelle.
    Tähän tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=m4ooVKK ... ApS_m_6mPw
     
  9. jkv

    jkv 1st gear

    Taitaa olla niin paperia ettei kannata paljon lämmitellä,
    popniiteillä peltipaikka ja sikaa väliin.
     
  10. frank

    frank Gearhead

    Itse tekisin niin että kaikki rasva ja kakka pois.wurth tai vastaava kemiallinen metallikitti reilusti myös sisäpuolelle josta paine tulee(reiän molemmin puolin on kittiä)oikein tehtynä kestää ajaa vaikka kiinaan.
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    No koritina (suurimmaksi osaksi lyijy siis) menee ihan tollasella käsikäyttösellä kaasutoholla, on se perkele jos sillä jollain ilveellä saa valun jollain sulamaan. pirralla kun putsaa pinnan niin tarttuu kun peltiin. Tollaset ainakin omat kokemukset. Itse en jostain syystä luota noihin liima / kitti systeemeihin mutta kukin tavallaan ja kaikki saa onneks omilleen tehä mitä haluaa :)
     
  12. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Melko haperoo tuntuu valu olevan että ei kestä hitsata. Pitää kokeilla tuota koritinaa.
     
  13. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    jos ei oo juotos vehkeitä ja on materiaalissa varaa niin reikä pöyriäksi , tiukka jenka ja ruuvi kierrelukitteella tulpaksi, tolleen ku toi 4 kanttinen roppu kuvassa
     
  14. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onkohan tuossa minkä verran ainevahvuutta.?...Eli onnistuuko kierteiden tekeminen kuitenkaan,niin että toimisi/kestäisi. :odroll:
     
  15. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Noin milli on vahvuutta. ja sisäpuolelta varisee ruostetta. heikkoa on kierteen teko
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun olet saanu sen jollain keinolla umpeen niin vesitilan alareunaan vois vielä varmistukseksi valaa lohkobetonia, se tukee ja vahvistaa kuin mulkku vanhaa miestä :)
    Jos valun tekee vielä lohkon ollessa sivusuunnassa vaakatasossa, niin sen voi tehdä aika korkeellekin ilman että sylintereitten jäähdytys häiriintyy.
     
  17. El 60

    El 60 Gearhead

    Kokeilin tänään tigillä certanium423T lisäainetta ja aikas mukavasti tarttu musta valurautaan.. vähä niinku juottamisen ja hitsaamisen väliltä.
     

Kerro tästä muillekin!