ohjausboxi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 280471, 30.3.2006.

  1. 280471

    280471 1st gear

    tietääkö kukaan gurua ,joka aikoinaan kirjoitti v -kasissa värkänneensä manuaaliset ohjaimet(potikat) gm:än tietsikkaan(onko se nyt tuo ecm) jolla ohjaili seosta / sytkää ? ja kerto ettei osat maksanu ku joku:30 mkl.? en muista oliko tarina just noin ? mut sinnepäin ! ohjeista antaisin reilun korvauksen !
     
  2. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Tarkoitus lienee ollut anturitietojen huijaaminen?
     
  3. 280471

    280471 1st gear

    mitäpä jos on boxi mikä ei tunne esim.lambdaa ?voiko seokselle väsätä manuaali ohjauksen ?
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tarvitset sellaisen ECM-boxin jossa sisääntulo lambda-signaalille.

    Katso boxista sen numero...kannessa tarra jossa kerrotaan boxin tyyppi esim. 1227747 ja etsit sitten vastaavan boxin purettavasta autosta jossa katalysaattori/lambda.
    Saat sieltä myös tarvittavat muut osat...johtosarjan yms.

    Boxiin joudut sitten mahdollisesti hankkimaan sopivan chipsin...sen saat joko virilastun muodossa,teettämällä erikseen tai hyvällä tuurilla jos boxi vastaavasta autosta,niin se käy suoraan.

    Tuolla boxinnumeroita -> http://chevythunder.com/gm_throttle_bod ... n_pg_1.htm

    Toinen vaihtoehto on hankkia ohjelmoitava boxi sekä lämmitettävä BOSCH:n lambda ja sitten säädättää kaikki kohdalleen dynossa.

    Autosi on ilmeisesti alunperin suunniteltu toimimaan ILMAN lambdaa,ilmapumppua yms. laitteita ja niin sen pitää toimia vastakin.

    Boxille tai lastulle on ohjelmoitu "kiinteä" lambda-arvo ( 1.00) jota boxi noudattaa säätäessään moottoria ja lopun informaation se saa antureilta kuten TPS = kaasuläpän asento,MAP = imusarjan alipaine,IAT = imuilman lämpötila ja CTS = moottorin lämpö...lisäksi tietysti moottorin pyörintänopeus jakajalta.

    Kannattaa varmistaa että moottorin termostaatti on kunnossa ja koneen lämmöt riittävän korkeat...viileänä käyvä kone saa rikkaampaa seosta ja se näkyy päästöissä.

    Katalysaattori on varmaankin tiensä päässä ja sen vaihtaminen voisi auttaa päästöihin jo paljon.
    Ei se silti autosta vähäpäästöistä tee...siihen vaaditaan lambdakorjaus jota autossasi ei siis ole.

    Ennen mittausta kannattaa käydä ajamassa katti varmasti kuumaksi jolloin mittaustulos saattaa parantua.

    Käsitykseni mukaan autosi kohdalla pitäisi käyttää uudemman EI KATALYSAATTORI auton päästöarvoja...paljonko ne nykyisin on max. 3.5%CO ja 600 HC tai jotakin sinne päin ????

    Kuulostaa järjettömältä jos sinun pitää ruveta lisäämään noita osia jo kerran katsastettuun ja suomessa rekisteröityyn autoon jälkikäteen !

    Moka on joka tapauksessa jonkun muun,ei sinun jos alunperin on hyväksytty "vääränlainen auto" rekisteröintikatsastuksessa.

    No tässä maassa kaikki on toisaalta mahdollista,kunhan sillä vain vaikeutetaan normaalin kansalaisen elämää... :mad: :mad: :wc:
     
  5. 280471

    280471 1st gear

    nyt tulee faktaa ! auto on jossain vaiheessa omistajan vaihdoksen yhteydessä muuttunut vähäpäästöiseksi.miksi ? sitä ei tiedä kukaan.nyt auto on:pakettiauton alustalla oleva henkilöauto,erikoisvarustein.päästöt kelpas nykysellään,riitti kun autossa on katti paikoillaan,ja uus ote putsattuna (vähäpäästönen pois) 22euroo ! arvaa fiilis ? sauna päälle,känni päälle ! suomi on hyvä maa ? ja pehmeillä penkeillä on köyhän pirun hyvä istua:aamen.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Hyvinhän se sitten meni, vaikka tuo 22euroa on mielestäni törkeää rahastusta, kun hehän ovat sen virheen tehneet, eikä virheen oikaisemisesta
    tarvitse maksaa, päinvastoin.

    Kuitit talteen ja konttorille vaatimaan korvauksia, heidän virheen aiheuttamiin
    välillisiin kuluihin. :wink:
     
  7. 280471

    280471 1st gear

    kaiken tän jälkeen oon vaan hissukseen! ei tartte koskaan tän auton kans väsätä lambdojen,kattien ja vähäpäästöjen kans ja auto on kuitenki-92 maksoin summan mielellään, kun vaan pääsin koko asiasta ! ja auto on mieluisin peli mitä kohdalle on sattunu.(pehmeet penkit)ei paljo perhe kitise ajossa!
     

Kerro tästä muillekin!