Ohjauskulmien säätö JKL:n seudulla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Pertti K, 16.7.2004.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kukahan Keski-Suomessa säätäisi kaikki pyöränkulmat (tai ainakin auraus ja camper edestä ja takaa) kohdilleen luotettavasti ja edullisesti. Kyseessä tuoreehko käyttis.
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No Vianorilla kuulemma ainakin onnistuu. 55 € jos ei kestä yli tuntia. Muita?
     
  3. Timo K.

    Timo K. Gearhead

    Pertti,

    Muutama vuosi sitten säädätin Vetten pyöräkulmat Juha Oreniuksella (Opel-huolto). Kulmat tuli kuntoon, tosin Juhalta unohtui raidetangonpäiden lukitusmuttereiden kiristäminen :(

    Hintaa en enää muista.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Käytin sitten tuolla Vianorilla kun soittelukierroksen jälkeen ei halvempaakaan löytynyt. Palvelu oli hyvää ja vaikutti suht osaavallekin toiminnalle. Kaupantekijäisiksi asentaja kehui auton maasta taivaisiin(parhaimmillaan oli kolme ukkoa ympärillä pyörimässä) - vähän jo nolotti :oops:
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minä käytin buickin muutama vuosi sitten Pulkkisen Pasilla Konnevedellä mutta Pasikin on tainnut muuttaa uusiin tiloihin ja vähän ohiajaessa näytti siltä ettei buickki enää mahtuisi sinne. Toivottavasti näin ei ole.
    Hinta oli halvempi kuin tuo 55?
     
  6. janimm

    janimm Gearhead

    Vanhemmille jenkeille voisin suositella Jyväskylän Laakkosen autotalon yhteydessä olevaa "pikahuoltoa". Niillä on sellainen erikoisempi amerikkalainen säätölaite joka ei vaadi renkaiden ilmaan nostoa ennen säätöä. Näin mm. Mopareissa ei käy sitä niin yleistä virhettä että keula ei laskeudukkaan oikealle korkeudelle säätöä tehdessä ja auraukset menee pieleen.

    Mukava yllätys oli myös se että 1968 Dodge Chargerin säätöravot löytyi suoraan koneelta. Mitä luultavimmin siellä on myös paljon muitakin vanhoja jenkkejä.

    Hintaa en nyt muista, mutta varmaankin siellä 50-70 euron haarukassa.
     
  7. janimm

    janimm Gearhead

    Hmm, kävin tänään säädättämässä Aspenin ohjauskulmat tuolla "kehumassani" paikassa. Hyvää työtä kaikin puolin, mutta hinta olisi kannattanut kysyä etukäteen...80e tunnin työstä...
     
  8. manninen.juha

    manninen.juha 1st gear

    käytin itekin jyväskylässä (opel huollossa) jäi mutterit löysälle mullakin onko han yleistäkin ?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    jouduin kerran käyttämään vania kyseisessä oopel korjaamossa. Vani kävi siel 3 kertaa, ja lopulta laittelin itse. Ekalla kerralla oli löysässä: alatukivarsi, ylätukivarsi, raidetangon säädöt. Sseuraavallakaan kerralla ei tullut kuntoon. Eikä sitä seuraavallakaan. Lopulta huomasin että toinen jousi oli väärässä asennessa ja alapallonivel erittäin löysässä. Kaiken muun lisäksi haukkuivat minut siitä, että olin itse siitä vikoja etsinyt, että kiertäkää se pulju kaukaa!!
     
  10. Iso T

    Iso T Gearhead

    Nostetaan vanhaa viestiketjua. Missä onnistuu -66 Oldsin kulmien säätö ?
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Rengasnuoralla olen viimeksi itse käyttänyt Volkkaria. Typhoonista ja Oldsista säädin ihan itse.

    Mahtaakohan JMT:llä (Vianoriakos se on nykyään?) olla vehkeet?
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Meillä löytyy aika hyvin jostain 60 autoista ylöspäin. Arvot Ja hinta nyt tarjouksessa jotain 50e. Mutta vähä kaukana kaikesta ollaan. Vaikka keski-Suomessa ollaan
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Points (Gummisepät):lla taitaa myös olla laitteet, ainakin joitain vuosi sitten oli.
     
  14. Iso T

    Iso T Gearhead

    Gummissepät laitto kulmat kuntoo.
     

Kerro tästä muillekin!