ohjaustangon ja tehostimen liitos pultti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Gyrus, 3.2.2009.

  1. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Elikkä mun dusterissa on monta vuotta puuttunut joku osa ilmeisesti pultti tuosta ohjaustangon ja ohjaustehostimen välistä. Elikkä kun tulipellistä tulee tanko läpi konetilan puolelle ja se menee semmosen isomman putken sisälle. Niin tuossa isommassa putkessa on tyhjä reikä ja näyttäisi siltä että siihen kuuluisi joku lukko sokka tai pultti, mutta osaako joku sanoa minkälaista osaa siihen pitäisi lähteä etsimään?

    Aika vaikea selittää mitä tarkoitan mutta voin ottaa kuvan jos tuosta selityksestä ei ymmärtänyt mitään..

    Voisikohan tuo selittää sen kummallisen klonksahtelunkin kun ajaa esim katukiveltä alas niin tuntuu ohjauksessa sellainen kumma klonksahdus.

    edit: löysin tuolle paksumalle putkelle mihin tanko menee pari eri nimeä: coupler ja steering column plunge joint
     
  2. blacko

    blacko 3rd gear

    Tuossa kuvassa lienee "Gauge hole" se mistä puhutaan vai tuo "master spline indikator"?


    http://www.moparts.org/Tech/Archive/steering/2.html

    Ei vaan ole mainittu tuleeko siihen mitään, vai onko vain asennusta helpottava juttu. Joku varmaan osaa kertoa tarkemmin...
     
  3. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    tuo master spline indicator tekstin vieressä olevaa kohtaa tarkoitan.. Tuossa kuvassa se näyttää olevan joku ruuvi taltta kannalla. Reikä menee täysin putken läpi..

    Tuollakin sivulla tuo reikä näkyy useaan otteeseen mutta vähän eri auto eri onkohan myös dusterissa samanlainen tappi.. ja sit pitäis vielä saada ostettua jostain sellainen
    http://ramchargercentral.com/index.php?action=howtoshow;id=16
     
  4. Gyrus

    Gyrus Gearhead

  5. blacko

    blacko 3rd gear

    Kuvauksen mukaan siinä yearonen kitissä on "roll pin" ja tuolta saa erikseenkin:

    http://www.jimsautoparts.com/steering_parts.htm

    osanumero SP-3252 ja hinta 9.90$ . Kannattaa selvittää pakkaus ja rahtikulut ennenkuin Jimiltä mitään tilaa, saattaa olla todella suolaset kulut.
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    gyrus laitoin yyveetä.
     
  7. Gyrus

    Gyrus Gearhead

  8. vitoni

    vitoni 1st gear

    Mä voin huomenna mitata, jos siitä on enää apua.
     
  9. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Kyllä on vielä apua.. Kiitos jos viittit mitata..
     
  10. vitoni

    vitoni 1st gear

    no enpäs muistanu eilen sulle vastata, mutta tälläset mitat sain omasta mitattua:
    Pituus:~28,1-28,2mm = 1" 7/64
    halkaisija:~7,9mm = 5/16

    Ton kokoisia ei näyttäny olevan myynnissä nippelit.fi, pidempiä oli kyllä, voihan niitä toki lyhentääkkin. onhan myös mahdollista hiukan suurentaa tota reikää, jotta saa haluamansa kokoisen sokan siihen.

    Jos tarviit ton putkisokan niin laita mulle yv:nä osoite,niin voin laittaa kirjekuoressa tulemaan, niin voit kokeilla onko sopiva,ja ei muuten maksakkaan mitään, rättinivel on ylimääräisenä mulla, joten putkisokka joutaa kyllä.
     
  11. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    8mm x 30mm putkisokka löytyi paikallisesta ruuvikaupasta ja se sopikin paikoilleen kun vähän käytti voimaa... kallis tosin oli kun maksoi jopa 20 senttiä :D
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    saiskohan tuota steering coupler kittiä minkään kotimaisen firman kautta?Ja jos ei saa nii mistä kannattaa tilata,niinku luotettavuuden puolesta...
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Perkeles :x
     
  15. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    itellä on semmoset kokemukset että jokainen ulkomainen isompi firma on ollut ihan luotettava ja aina on osat tullut nopeammin kuin suomalaisista firmoista.. ja tietysti halvemmalla..
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Mistähän muusta liikkestä tuo koko paketti löytyy ku tuolta yearonelta ei vissiin jokainen kuolevainen voi tilata? :eek:
     
  17. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    www.moparshop.de

    tuolta kun tilaat niin tulee tosin saksasta. Itse olen tuolta tilannut aika paljon, pistänyt vaan maililla mitä haluan ja homma hoituu..
     
  18. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Miks ei voi?
    kyllä ne mulle ainakin lähetti
    ja tosi hyvää asiakaspalvelua...
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Ai sieltäkö voiki tilata :eek:

    Oon ymmärtäny väärin :D

    Kiitti oikasusta :wink:

    Mitä muuten tuli rahdit ja muut ylimääräset kulut maksamaan?
     
  20. vitoni

    vitoni 1st gear

    paino ja koko määrää ton rahdin hinnan, tulleja ei mene alle 150e:n ostoksista. Oletko kokeillut kysyä us partsilta, noiden osien pitäis olla kyllä hyllytavaraa, ja partsilla taitaa olla suomen laajin valikoima varaosia. Tämä on ihan vaan arvaus kun en ole ikinä niiltä mitään mopen osia tilannu. Ite tilaan Rautakummun (Us Center) kautta silloin tällöin osia, aina on palvelu ollut luotettavaa.
     

Kerro tästä muillekin!