Ohjaustehostimen ilmaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Jukserfixer, 13.8.2007.

  1. Jukserfixer

    Jukserfixer 1st gear

    Fordeissa (ja muissa FOMOCO vehkeissä) on ohjaustehostin luonnostaan jo äänekäs, mutta kun ohjaustehostimeen menee ilmaa niin maukuna voimistuu.

    Mun -90 Cougarissa tehostin ulvoo kuin se kuuluisa mylläri niin tarttis tehrä jottain. Pumpun vaihdosta ei kuulemma ole iloa, jos koko systeemistä ai saa kaikkea ilmaa pois. Ja toisaalta ehjää pumppua on tyhmä vaihtaa :-/

    Mikä olis paras tapa saada ilma ulos?
    Tällasen työkalun löysin netistä, mutta ei hajuakaan mistä tuollaista saa. Ehkä sellasen vois rakentaa (jos osais)
    http://www.cardone.com/english/club/pro ... 0-0002.pdf
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Oman voortin tehostajasta lähti ilmat pihalle kun vaan kääntelin rattia laidasta laitaan. Tässä tapauksessa ainakin huomasi kun siellä oli ilmaa, ei toiminut.

    Pumppukin näyttää samalta kuin tuossa linkissä. (-79 Ranchero)
     
  3. malonari

    malonari 1st gear

    Auto käymään, ilmausruuvi hiukan auki ja kääntelemään rattia ees taas.
    Siinä on hyvä olla kaveri täyttämässä säiliöä ja letku ilm.ruuvissa ja
    toinen pää tyhjässä pullossa , niin ei ruiski minne sattuu.
    Tällä menetelmällä ilmasin/ vaihdoin Omegassa simpukan öljyn.
    Oli aika tummaks menny orkkis oilit .
    Ohjaus tuli kyllä paremmaksi.
     
  4. Jukserfixer

    Jukserfixer 1st gear

    ok. Kiitti vinkistä.
    Täytyy tutkailla mistä tuon ruuvin löytäis
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ihan OK ohje. Neuvovat vaan, että paikallaan sitä ei kannattaisi veivata painopäällä. Eli sii joko hitaasti jossain kentällä ajellen > vauhti keventää vaadittavaa voimaa. Tai sitten tunkkaamalla eturenkaat ilmaan..

    Muuten voipi tulla vaurioita.. Siis huono-onniselle.
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Muistakaa myöskin se että, jos olette onnistuneet sekoittamaan ilmaa paineen kanssa siihen öljyyn, voi kestää monta PÄIVÄÄ että ilma erottuu öljystä pois.
    Eli ilmaus vaan kääntelemällä laidasta laitaan ja lisätä öljyä ettei pääse hörppäämään ilmaa.
    Ja hommaa toistetaan niin kauan että ilma poistuu.
    (ja voi siis kestää päiviä)
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep totta joka sana! Ihan kuin joskus jarrujenkin ilmauksen kanssa. Se ilma tosiaan menee paineessa mickrokupliksi nesteeseen - ihan kuin hiilidioksidi limuun tai monille tutumpaan olueen. Eli vaikka kuinka pumppaa tai kääntelee, se ei kuplina poisti, ellei pidä taukoa ja anna nesteeseen sitoutuneen ilman "laimistua" eli muodostaa isompia kuplia, jotka sitten saa pois..


    T. raivon vallasssa jarruja ilmanneenna kantapään kautta oppinut..
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Itse en ainakaan ilmausruuvia löytänyt mutta ei sille ollut tarvettakaan kun ilmat sai pihalle muutenkin, ja miksi tuollainen ilmauslaite olisi tehty jos siinä olisi ilmausruuvi. Vai onko tuo haitekkiä.

    Olisko pumppu vaan niin kulunut että metelöi siitä syystä. Jos tilaat uuden pumpun niin se toimitetaan ilman säiliötä. (ainakin joskus oli näin) Pumpusta letkulähdöt irti ja säiliö lähtee vetämällä.
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Just vaihdoin 90-luvun Lincoln Mark VIII autoon tehostajan pumpun kun se kuulemmea vuoti ja piti kauheaa ulinaa. Vaihdoin pumpun kun se kerta oli siihen jo hommattu ja ulina ja vuoto jatkui.

    Raidetangon päässä oli kaiketi jo tehtaalla jäänyt paluulinjan nippa kiristämättä (ei ollut tiivisterengas edes painunut kasaan niinkuin muissa liittimissä), vuoto oli siellä. Kun sen sain kiristettyä niin ulina pikkuhiljaa lakkasi. Tuo edellä kuvattu öljyn kuplimien teki sen äänen, se loppui kun ajeli muutaman kerran autolla ja antoi tasaantua välillä.
     
  10. Jukserfixer

    Jukserfixer 1st gear

    Mulla se ei kyllä vuoda yhtään. Eikä muutakaan häikkää ole. Vinkuminen on vaan aikas kauhia. Se ulvoo vaikka auto on paikallaan tyhjäkaynnillä eikä kääntele rattia. Ratin veivaus tietty innostaa kovemmat äänet.

    no voihan tehostaja tietty olla elämänsä ehtoolla...täytyypi ryömiä alle ja tehdä tarkempaa tarkastelua.
     

Kerro tästä muillekin!