Ohjaustehostimen pumppuun lisää voimaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja eno, 4.6.2017.

  1. eno

    eno Gearhead

    Eli GM pumppu jostain 70-80 luvun taitteesta kiilahihnalla.
    Toiminut hyvin normi katuautossa, mutta nyt koko moottoripaketti on siirtynyt offipeliin.

    Ongelma on että pienillä kierroksilla lukot päällä ohjaus jumittaa todella reilusti.

    Pystyykö pumppua modaamaan isommille paineille pienilläkin kierroksilla.?
    Hihnapyörä on suht saman kokoinen kun entinen moniuraversio.
    En pikaisella googlettamalla löytänyt varmasti tehokkaampaa pumppua.
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Muuta valityssuhde, pienempi hihnapyora pumppuun tai isompi kampuralle. Talla tavalla pumppuun enemman kierroksia.
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Paineen nosto ja virtauksen nosto on helppo homma. Pumpusta kun ottaa letkun auki niin seuraava osa on flow valve - jousi ja sen jälkeen paineen säätö yksikkö. Mittasin vakio paineen joka oli 125bar ja omassa tapauksessa pistin shimmejä vakioon nähden kolminkertaisesti jolloin paine tippui 55:een baariin.
     
  4. PauliR

    PauliR 3rd gear

  5. eno

    eno Gearhead

    Toi modausohje on hyvä.
    Mut tosiaan täytyy rakennella painemittari et näkee missä mennään nyt.
     

Kerro tästä muillekin!