Ohjurien kumit meni..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arskatehtaalla, 21.4.2015.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Elikkä tuo 350sbc rupes pölläyttelemään..
    kyseessä just laitettu kone. Pelaa muuten hyvin mutta pölläyttelee.

    Kysymys kuuluukin, että paljonko vakio swirl-port kannet kestää nostoa ettei kumit hajoa?

    Onko saannissa matalampia retskuja vai pitääkö ohjureita madaltaa/joku muu konsti?

    Nyt on nostoa karva yli 0.5" ja 1.52 suhteella vipat.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Rohkeesti vaan venakoppa auki ja katot että ottaako retsku kiinni. Ei maksa vaivaa täällä spekuloida kun tarkistamiseen menee 10min.
    Tuliko koneeseen uudet männänrenkaat?
     
  3. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Hydy nostimilla huonosti näkyy... ja käynnis ei ehdi nähdä. :odroll:

    Ja mä aiva luulin, että tämä on keskustelu palsta? :odroll:

    Edit:siivosin omaa.. :oops:
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tilaa ohjurikumin ja vakioretainerin välissä on n .520" nostolle, tai siis tuolla nostolla ottaa jo kiinni.

    Tarvikeretainerit jättää tilaa paremmin ja voi niitä vakioitakin hieman työstää tarvittaessa.
     
  5. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear


    Ootko käyttäny myös pakovenoissa tuommosta "stefa" tyyppistä kumia? Tiivari setissä tuli vaan semmoset mittömän tuntuiset o-renkaat..
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joihinki oon laittanu pakopuolellekin, mutta jos tiukat ohjurit niin ei välttämättä tarvi.

    Niillä o-renkaillahan tiivistetään retaineri venttiilivarteen ja samalla pitää käyttää niitä metallisia sateenvarjoja siinä retskun ja jousen välissä.
     
  7. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    No nyt on käyny sepälle asennus virhe.. :odroll:

    Eli sateevarjot laitetaan kumin paikalle ja tuo o-rengas tukitaan retskun sisään ennen sokkia?

    Minä laitoin hölmöyksissäni vaan nuo o-renkaat venttiilinvarren ympärille ja rock'n'roll.. :rotfl:
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Juuri näin, ja se venttiilissä lukkouran alapuolella oleva toinen ura on se o-renkaan paikka.
     
  9. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Kiitoksia hyvistä neuvoista taas!!
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Mä olen muuten ennenkin kuullut, että joku on kironnut kun tuli venttiilin tiivisteiksi vaan sellaiset O-renkaat...
    ...Että ei ne mitään pidä, seilaa vaan pitkin vartta...
    Onko tiivistesarjoissa mitään ohjetta niiden asentamiseen?
     
  11. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear


    Onko joku muka joskus kattonu ohjeita.. :oops: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!