Oikeusasiamiehelle palautetta Trafi:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja atobee, 19.12.2012.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Muuten, asian vierestä ehkä, minulle on tullut kolme kertaa karhu käyttömaksusta, jonka olen varmasti maksanut. Vainoharhainen voisi luulla, että jossakin joku yrittää kusettaa!- Soittamalla Akelle ovat käskeneet repiä maksukuitin!
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Itseä asioidentola huolettaa edellisen kerran kun työläiset mitään asioittensa eteen tekivät oli sisällis-sota

    Psykiatrian rahoitusta vähennetään koko ajan työpaikat viedään ulkomaille verot annetaan muihin maihin ja suomessa kiristetään verotusta, että voidaan antaa enemmän rahaa muualle.

    Olen alkanut toivoa, että suomi olisi diktatuuri tai kuningaskunta niin asiat voisi olla paremmin :eek:
    Mielenkiintoinen vaan kummalle puolelle armeija kääntyy vallankumouksen tullessa rahoitusta leikaavan eduskunnan vai asioiden parannusta lupaavan puolelle?


    Anteeksi off-topikista :oops:
     
  3. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Pekka Vartiainen kuule tietää, kun vain jaksaa herätä päivätorkuilta!
     
  4. jyke

    jyke 1st gear

    :eek: :eek:
     
  5. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Nyt on noi Trafin verolaput menneet jo aika hurjiksi, kun lisäävät myöhästyskoron etukäteen.
    Esimerkki: Omistin auton 27 päivää. Verolappu ehti tulla, mutta sen eräpäivä oli vasta 30.12. Koska myin auton, tuli minulle maksettavaksi 10€, tuolta 27 päivältä ja eräpäivä 18.12. Uusi omistaja sai verolapun 10.12, jossa oli mainittu 27:n päivän ajalta 10€ plus 3€ viivästyskorkoa, yhteensä 13€. Eräpäivä 18.12.
    Mistä Trafi keksi veloittaa tuon viivästyskoron, jos eräpäiväkin on vasta viikon äästä?
     
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Ootko saanu jo vastauksen, tyydyttikö vastaus ja kauanko meni vastauksen saamisessa?

    Itseäkin sapettaa viimeaikaiset ifartin kanssa vääntämiset, jos kanssa kyselisi toimintojen oikeellisuutta tuota kautta...
     
  7. TTL88

    TTL88 1st gear

    Luin tuon alkuperäisen viestin ja itselle kävi melkolailla samalla tavalla, mutta tuli ilmi autoa liikennekäyttöön ottaessa usean kuukauden seisonnan jälkeen (kuitenkin auton jo jonkin aikaa omistettuani siis). TraFin vastaus kysyttäessä eikö minulle tule ilmoittaa edellisen omistajan maksamattomista veroista oli: "Meillä ei ole resursseja sellaiseen. Emme lähetä kirjeitse tietoa asiasta."

    Jos auto olisi ollut kokoajan ajossa, ei siis kuulemma tämä olisi tietoon tullut välttämättä edes ennen seuraavaa katsastusta tai virkavallan puuttumista asiaan tien päällä. Kuulemma tässä tapauksessa myös kilvet saa viedä, näin kertoivat. Tämä on täysin järkijättöinen järjestelmä ja tämän myös tein virkailijalle selväksi.

    Perkele, jos mun verolappu bensakoneisesta on ~400€ vuosi, luulisi että "hintaan kuuluisi" sen verran että yksi vaivainen A4-paperi minulle voidaan lähettää... Kuitenkin olemme sen verran kaukana savimajoista ja sarvikuonoista, että luulisi tällaiset asiat jo onnistuvan. Tai ehkä sen on juuri tämän maan tapa, ketä muuta kiusata kuin yksityisautoilijaa.
     
  8. 928 GTS

    928 GTS Gearhead

    Keskimääräinen käsittelyaika on n. 6kk joten voisi olettaa jotain jo kuuluneen. Jos ei ole otettu edes käsittelyyn pitäisi olla tiedotettu jo melko pian kantelun lähettämisen jälkeen.
     
  9. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Onko muut huomannu ajoneuvoveroon liittyen sellaista asiaa, että myynnin, liikennepoiston tms. jälkeen seuraavassa verolipussa ei ole hyvitetty täysimääräisenä jäljelle jäänyttä summaa?
    Mulla katosi hieman yli 3 euroa.
    Vastauksena olen saanut vain liibalaabaa ja nyt viimeisimpänä maininnat pykälästä ja viivekorosta ja linkin laskuriin ja syy summan puuttumiselle oli kuulemma se kun olen maksanut ko. veron kaksi päivää eräpäivän jälkeen.
    Ei vastausta siihen, miksen ole saanut puuttuvasta summasta kuittia.
    Jos vero on maksamatta 14 päivää eräpäivän jälkeen, lähetetään maksumuistutus jossa tämä viivekorko (yleensä 3e) on mainittu. Lappu toimii samalla kuittina, eikös?
    Kun olen maksanut erän vaikkapa 10 päivää eräpäivän jälkeen, ei maksumuistutusta ole ehditty lähettää. Myöskään seuraavassa verolipussa ei ole ollut ylimääräistä 3e viivekorkoa.
    Ei lisäveroa, ei kuittia.
    Nyt on kadonnut yli 3 euroa, ei kuittia.

    Onneksi olen säästäny kaikki veroliput, rekisteriotteet jne. tältä vuosituhannelta. Pitää käydä ne läpi ja täsmäyttää, löytyykö myös aiemmin kadonneita summia...
    Tähän asti kuitenkin luottanut systeemiin siinä määrin, että käyttämättä jääneet maksut hyvitetään täysimääräisenä, kuten kuuluu.

    Jos tällainen "pimeä" veron-/koronkanto on systemaattista, laittaa vaan miettimään paljonko sillä kerätään kolehtiin ylimääräistä rahaa.

    Tuohon laskuriin vielä, pääoman olisi pitänyt olla yli 6500 euroa että siitä olisi mennyt viivekorkona tuo nyt puuttuva summa. Ei ole ihan niin paljon :D
     

Kerro tästä muillekin!