Old Skool 318 street engine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sleepercooler, 10.4.2021.

  1. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, virityskeinona on oikea tarra takalasiin:

    [​IMG]
     
    MJF, sleepercooler ja Lowry tykkäävät tästä.
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eikä tässä vielä kaikki.... maalaa HEMI oranssilla. Kyllä kulkee..
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  3. sleepercooler tykkää tästä.
  4. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Tälläinen tarra pitäis olla jo nyt liimattuna, olis racea:D
     
  5. Vaikka tuo mun kommentti oli puoliläppä, niin ei se hassumpi väri ole moottoriin. Tässä kuva netistä:

    [​IMG]
     
  6. hzemax

    hzemax Gearhead

    Adds 20 horsepower instantly
     
  7. mopar-mikko

    mopar-mikko 3rd gear

    Itsellä 318 mielessä rempata. Avaamaton lousku 67 vuoden kone. Niin törmännyt sellaiseen etten keksi mistä löytyisi männät sopivalla puristuskorkeudella. Remontti sarjojen männät jää alemmas kuin alkuperäiset ja uudet kannentiivisteetkin paksumpia. Tässä siis noi closed champer kannet jo tehtaalta kyllä. Laittasin varmaan miedon nokan esim. joku compcams mieto XE sarjalainen. On jo 4 reikäinen ja putkisto. Auto 1750 kg ja perä 2,94 niin ei mitään hurjaa nokkaa pikku koneelle. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi höylätä lohkosta? Tiedän että on jotain korkeapuristeisempia mäntiä esim. Summitilla mutta onko ne sitten jo liikaa miedolle nokalle? Niin ja tietty ei sais maksaa tolkuttomia.
     
  8. Eli noissa on tämä 1.759 puristuskorkeus?

    The 67-69 have a compression height of 1.759, 70-71 is 1.750, 71-86 is 1.739. These are stock pistons.

    Auttaisko edes kärpäsen pierun verran nämä uudemmat remppamännät, joissa on puristuskorkeus 1.741? Ero on silloin vajaa puolimilliä.
     
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  10. MJF

    MJF Double Gearhead

  11. Tuli vastaan vahingossa vastaan Ebayssa ihan perus Moparin Unsilenced Air Cleaner.

    [​IMG]

    Niin tuli mieleen, että sellaista tehtaan ralliautot käytti sitä mieluummin kuin mitään virimallia. Esim. tässä on kuva Scott Harveyn 1967 mallin ralli-Barracudan koneesta:

    [​IMG]
    Nämä hotrodukkelit korvasi ensimmäisenä jollain kromirimpulalla äärimmäisellä uskolla tehon kasvuun..:p
     
    Muokattu: 18.4.2021
  12. mopar-mikko

    mopar-mikko 3rd gear

    Joo toi magnum juttu oli tiedossa että ei sovi. Semmonen perus fel pro kannentiiviste tekee vielä äkkiä toisen puolimilliä lisää. Ei viittis tehdä tuhnunpaa konetta mitä uutena ollu. On tän auton alkueräinen kone niin tästä ajatus tehdä (ehkä). Tällä nyt 5 kesää ja noin 20000km menty mutta aika väsynyt on. Elvytin aikaisemmin vaan uudella jakopäällä ja öljy pumpulla.
     
  13. Mites paksut ne alkuperäiset pahvit sitten on?
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eiks ne ole puolen millin peltitiivisteet?
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo tota 273 commandon putsaria dynottanut kun ei sellasta ole ollut, kotelo ja itse putsari on käsittääkseni sama kuin slantissa ykskurkkusen kanssa. Isompaa käytettiin isompien kasien kanssa, sillä oon dynottanut 440:n ja se leikkas 500 kierrosta huipputehon kierroksista, putsari kii tuli 5000:ssa ja ilman 5500:ssa. Et pikkasen hankaluuksia ton pienemmän kaikkivoipasuuteen uskoa. Äskettäin tehtyyn museo 273:nkin tuli se isompi, orkkis imusarjalla ja 500 Carterilla 330 heppaa. Mä laittaisin männiks KB167:t. Puristuskorkeus 1.81"
     
  16. Sitö isompaa koteloa tarkoitinkin. Jossain kuvassa näkyi vielä tarra, että 383.

    Mun provoisova loppukommentti tarkoitti lähinnä sitä, että jos on vakio tai joku lähes vakio pikkulohko, niin ei sillä pelkällä ilmanpuhdistajan vaihtamisella niitä tehoja saa.
     
  17. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    4-3/8 kaasarinläpi karsii vähän kaasarvaihtoehtoja, ellei sahaa.
    Noissa kuvissa on kaksi erilaista koteloa.
    Täällä od.llakin oli taannoin linkki juttuun, jossa salaattikulho tuotti eniten.
     
  18. 68SS

    68SS 1st gear

    Itellä about sisäänajoa vailla valmis budjetti 318 la kasattu orkkis valukampi+veivit porattu .06" yli enginetechin halpis männille venakuopilla, dekattu parinkymmene satkun päähän (elkää kysykö miksi, saatto olla ero juurikin vanhojen ja uusien mäntien puristuskorkeudessa :poff:). Aavistuksen ohuempi fel pron .039" pahvi portatuilla 73 vm. 318 kansilla (open chamber) uusilla 2e/kpl enginetekin orkkiskoon venoilla. Jotku väittää että 73 edespäin kansissa induktiokarkaistu pakoseeti, entiedä uuet venat hieroin tahnalla kuitenkin istumaan joten varmaan kaikki karkasuki meni samal, täydellistä. Auton mukana tulleilla mysteeripakosarjoilla höystettynä air gap imusarjalla ja 600cfm edelbrokil. Niin ja compcams xe262h hydr laahuri nokkasetti, uuet öljaavat työntötangot orkkis prässätyllä vivustolla. Orggismallinen kärjellinen jakaja. Tarkoituksena oli halvalla päästä (no ei päässy) ja saada mukava kruisailumotti alakierrosväännöllä.
    https://www.compcams.com/xe262h
    Dynokäppyrä compsilta antaa max vääntöä tuonne 3700rpm tienoolle.
     
    Muokattu: 19.4.2021
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aika pitkälti vastaava minkä tein ite. Sitä ei kyl porattu, eikä höylätty ku milli, ja normi fel pro paffit. Ja imarina oli normi performeri. Oli siin ihan selkeesti enempi voimaa ku vakiossa. Muutaman setin tehny noit knsii vakio kanavakoon säilyttäen mut 360:n imuvenalla. Ne riittää virtauksen puolesta reiluun 400 heppaan 0.4" nostolla. Se induktiokarkasu kyl sietää ihan normi venttiilityönkin, läppäyksestä se ei väläitä mitään.
     
  20. Ai juu, en katsonut tarkemmin tuota Ebay-ilmoitusta niin tarkkaan, että on kovin pieni rööri. Sen kyllä huomioin, että noi on keskenään erilaisia, mutta menin niin kuin ideatasolla..:rolleyes:

    Mut joo, tässä suomalaisessa ralli-Brarracudassa 273:n päällä on aika samanlainen (vai onko?)

    [​IMG]
    Tarkoititko tätä vai jotain muuta:

    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!