Old Skool 318 street engine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sleepercooler, 10.4.2021.

  1. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Niin!onhan sulla mun ostama GM pipo!:D
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Valitettavasti se on tehtävänsä kunniakkaasti suorittanut. Kova henkien kamppailu, mut lopuksi se Chevrolet logo siitä putos.
     
  3. väsynyt

    väsynyt Gearhead

  4. DD6

    DD6 Gearhead

    Omasta -60 lohkosta mittasin 75cc.
    Juttelin tuosta heikosta puristuksesta poly-guru Gary Pavlovichin kanssa pari vuotta sitten, kun rakentelin moottoria autooni.
    Nuo Fel-Pron kannentiivisteet ovat paksumpia mitä aikanaan alkuperäiset peltiset ovat (kiristettynä paksuus 1,2mm (.047") vs. 0,45 - 0,55mm (.018 - .022"), ja kun tilasin custom-mäntiä, kiitos yli-ylikokoon poraamisen, olisi puristus ollut jotain 8.2. Kasvatettiin sitten männästä hattua vähäsen ja otettiin toinen imuventtiilin kuoppa pois, jotta päästäisiin n. 9.5 puristuksiin nykyisillä pahveilla.
     
  5. Tuli vastaan interwebissa vastaava dynotus. Tosin kone taitaa olla aika vakio (ajassa noin 26:58 - 30:33,):



    Ilman putsaria: 380 hp at 5500 rpm.

    Putsarin kanssa: 375 hp at 5500 rpm.
     
  6. Jäin katselee tätä kuvaa ja jäin miettii noita imusarjaa tulevia teräspunosletkuja? Onko se joku jäähdytysmodi? Osaako joku kertoa jotain?
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Bensaletkut kaasarille?
     
  8. Se on varmaan se..Katsoin, että se menee helteen pehmentämällä päällä, että se eka letku loppuu tuohon keskelle imusarjan kohdille, mutta tarkemmin katsottua se taitaa jatkua siitä.

    Ei sen puoleen, on niitä Mopariinkin rakenneltu kaikenlaisia jäähdytysvirityksiä. Tässä yksi:

    [​IMG]
     
  9. Tai ehkä se ajatus ei ollutkaan ihan niin huono. Tossa keskustelussa joku tekee tämmöisen kysymyksen:

    Would you run the line to the thermostat housing or to the water pump ?

    Voisiko ne linjat lähteä vesimpumpulta ja mennä tuonne imusarjan taakse..o_O
     
  10. Taas minä palaa näihin..:eek:Satuin lukemaan Mopar vuoden 1969 viriopasta ja siellä on jopa ohjeet tuon ylemmän mallin modaamiseen..

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    kuutio, Fuselage ja -Skeletor- tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!