Old skool wannabe LS gen1 pikkulohko rakennus topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kimpsu57, 25.11.2025.

Tags:
  1. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Sehän on kuitenkin moottorikohtainen ominaisuus paljonko soppaa yhden hevosvoimatunnin tsi nykyään kilowattitunnin luominen kuluttaa. On tupannut moottoritekniikka sen verran kehittymään, että se grammaa tunnissa, millä ennen sai hevosvoiman tunnin työn, saa nyt uusista moottoreista kilowattitunnin.

Siinä yksin on 30+ % eksymä. Jostakin syystä mä olen saanut omissani nuo osumaan.

Se 7. suutin ahdetussa 170 kokoisessa tuli siksi, että suuttimet on ihan alkuperäiset 225 vaparin. Nostin paineet 3:sta barista 4:n bariin saaden jonkun 15% lisää, mut ku 170 tuottaa niin paljon, niin laitoin sitten yhden ”litra minuutissa” suuttimen turbon suulle (!) joka tasoitti tilanteen plus hoitaa välijäähdytyshomman.

2. Slant Sickness

Osta ekaan versioon ne, mitä se silloin tarvitsee. Löytyy toiminta ja säädöt helpommalla. Sit vaihtoon kun tulee tehon lisukkeita lisää. Mun ekaan ruiskuun otin realistisen tehoarvion jo ajetun vartin numeroista ”hevosvoimalaskurilla”.

Kimpsu57 tykkää tästä.
  3. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Tehdään näin!

Eli sitten laskuriin 230hv (juujuu orig tehoista 20hv yläkanttiin mutta herättelen toivoa:D )

ja odottelemaan että pääsee mittaamaan imusarjasta suuttimien mittoja :cool:

Postnord lupaili imusarjaa huomiselle, toki tänään ollut puolen yön aikoihin vantaalla. Eli pari sataa kilometriä ois vielä matkaa:oops:

4. Slant Sickness

Laitat ECU:n sisältä hälyt päälle laihalle menosta ja suutinajan täyteen menosta, niin katkaisee menon ennen kuin mitään sattuu. Just niillä olen pitänyt ahdetun koneen nipussa.

Kimpsu57 tykkää tästä.
  5. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Kullan arvoisia vinkkejä, kiitoksia!

6. Volvossa on ainakin nämä:

BOSCH 0 280 155 968 Ruiskutusventtiili VOLVO V70, S60

Staattinen läpivirtaus 3 baaria, medium n-heptaani [g / min]:
    310

1 cc/min = 0.685 g/min

=>453 cc/min.

7. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Jotkut tuollaiset voisi olla sitten kun ekat viritykset on onnistuneet.

Taidetaan aluksi mennä pienemmillä nykyisen teho arvion vuoksi

8. fenix

fenix 3rd gear

Kimpsu57 tykkää tästä.
  9. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

10. Muokattu: 27.11.2025
    Kimpsu57 tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

Muutama mun kommentti (koko ajan äänessä) mainitsin, että kun vielä suuttimia nyt valitessa katsoo, että just samaan pituuteen löytyy samoilla liittimillä ne toiset (isommat kai?), niin vaihto on helppo, eikä tarvitse sähköliittimiä vaihdella tai suuttimen jatkoja hommata. Sama niiden ihan lyhyimpien kanssa. Jos tekee suutinkisko kannakkeet lyhyille, niin tulee mekaniikkahomma, kun haluaa vaihtaa toiset, jotka onkin pidemmät.

Finjectorista saa "sovitetun" sarjan, koska ne on ajaneet kaikki myymänsä penkissä ja ne on valikoitavissa / valikoitu sarjoiksi. Siis jos semmosta arvostaa. Noissahan on tehtaalta pienenpieniä eroja keskenänsä.

12. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Hyviä pointteja, nuo olikin jo ajatelmissa jo että pitää katsoa että saatavilla on saman mittaisia suuttimia erikoissa. ( kunhan nyt alkuun näkee minkälainen se imusarjan ja polttoainetukin kiinnitys on )

Matchattu setti oli kanssa mielessä kun todennäköisesti finjectorin kautta tulee tilattua suuttimet.

13. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Kysymys kuuluu, mihinköhän paketti on ollut kokopäivän matkalla:mad:

14. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Piti tilata vaan käyttis cts:sään alustan osia vaan vahingossa rockauton ostoskoriin lipsahti:oops: "LS2 puolat" ja muutama tulpan johtokin kyseiseen projektiin...

Miten tässä aina käy näin...

Toki ei ne projektit kuulemma etene muuten;)

15. Slant Sickness

Sellaista sattuu. Mä ostin aikanaan huolimattomuuttani Maxxecun, joka ei sitten sopinutkaan (fyysisesti) sinne, mihin oki aie. Sit niitä ECUja piti ostaa lisää ja tulin ruiskutelleeksi kaksi.

Kimpsu57 tykkää tästä.
  16. Lintta cruiser

Lintta cruiser Gearhead

Mä oon sitä mieltä tosta suuttimen koosta että ota suoraan niin isot kun luulet tarvitsevasi.

Oon ajanu chevyn 305 konetta 950cc suuttimilla ja vakioo 5.3 lm7 konetta 1050cc suuttimilla. Ei oo ongelma nykyisilä moottorin ohjauksilla

17. fenix

fenix 3rd gear

Ev14 suuttimet toimivat huomattavasti pienempiin pulssileveyksiin asti lineaarisesti kuin vanhat ev1 ja ev6 suuttimet.
    Suomeksi; jos ostaa isommat suuttimet kuin on tarpeen, ev14 toimii paremmin pienillä suuttimen aukioloilla.

Muokattu: 28.11.2025
  18. Kimpsu57

Kimpsu57 1st gear

Siis kuin monella 950cc suuttimella se 305 on ollut?:eek:
    Vai onko siinä ollu ihan järettömästi voimaa ja vai etanoolilla?

Kun laskin että 8kpl 230cc tjsp suuttimia riittäisi 230hv

Ja jotkut nelisataset 500hv

Nämä toki normi bensalla

Eli onko miun suunnitelmat ihan hakusessa vai kuka mitä häho_O

Edit. Tuo mun 500hv oli laskettu vapari tehoina eli ahdettuna vaatisi 566cc suuttimet t. Deatschwerk laskuri
    Editin editti. Ja menin vielä lisäämään muutokseksi polttoaineeksi e85 tuohon 566cc laskelmaan

Muokattu: 28.11.2025
  19. Lintta cruiser

Lintta cruiser Gearhead

305 oli kahdeksalla suuttimella. Teki vaparina 306hv ja 1bar ahdoilla jotain enemmän. Moottorinohjauksena oli ms3+msx eli täysi sekventiaalina.

20. Lintta cruiser

Lintta cruiser Gearhead

... Pojalla on ford ohc koneessa 660cc suuttimet

Kerro tästä muillekin!