Olds 307 liaan laihalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 15.5.2007.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ongelmana on 87 olds 307 sähkö ohjatulla rokkarilla. Vaihdoin pensa suodattimen ja laitoin paikoilleen yhden liittimen kaasarin etu puolelta, vasemmasta kulmasta (kolme napainen, valkoinen) sen jälkeen hörähti hyvin käyntiin ja ajoin autolla jonkin aikaa kunnes ervice engine soon valo alkoi palaa. Ajoin takasin pihaan ja sammutin auton ja koitin startata uudelleen ja ei tahtonut lähteä millään. Annoin auton olla hetken ja koitin uudestaan niin lähti hyvin ja kävi hyvin ja SES valo ei palanut. Ajoin pienen lenkin ja tas syttyi ja sammutin ja yritin käynnistellä melkein 5 minuuttia..
    Voisko olla että käy välillä liian laihana?
     
  2. Stance

    Stance Gearhead

    Tuliko oireet siis suotimen vaihdon jälkeen vai tapahtuiko tuota ennen sitäkin? Oletko katsonut vikakoodit, mitä sanoo kompuutteri?
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onkohan se suodatin oikein päin? Pitää olla se kuminen takaiskuventtiili ulospäin?

    Tuo kolmenapainen johto on kaasuasentotunnistmen johto. SES valo liittynee siihen. Viallisen anturin ei pitäisi kyllä tuolleen käyntiinlähtöön vaikuttaa ja se johdon irti oleminenkin polttaa SES valoa kun homma (siis se vikadiagnostiikka) toimii oikein.
     
  4. the_spy

    the_spy 3rd gear

    On oikein päin ja ei ollut oireita ennen kun menin roplaamaan. Voisko olla että joku pensa letku tai putki olis jostain syystä tukossa?
     
  5. the_spy

    the_spy 3rd gear

    bensaputki pumpulta kaasarilta oli ainakin vääntynyt eli sellainen tarttis varmaan uus tehdä, vikakooditkin luin ja sain koodiksi 12 eli Jakajalta ei referenssi pulsseja ECM:lle. Mitäköhän tuo tarkoittaa
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    12 tulee aina ensiksi kolme kertaa, eli ei vikakoodeja muistissa.
     
  7. the_spy

    the_spy 3rd gear

    joo mut 12 tuli sen kolmen kerran jälkeenkin, tarkottaako kuitenkin sitä ettei oo vikoja vikamuistissa?
     
  8. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    joo
     
  9. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Aijaa, service engine soon valo kyllä palaa mutta ei kait sit mittään :D Kiitos erittäin paljon avuista
     
  10. Sherlock

    Sherlock 1st gear

    Eikös sen voi kattoa käydessä, niin selviää että onko se oikea vika?
     
  11. Damned

    Damned Gearhead

    Ei onnistu vikavalon lukeminen lennossa, mutta jos kojelaudan alta löytyvään ALDL-pistokkeeseen on kytketty tietokoneelta sarjamuotoista dataa antava nasta, saadaan tietokoneen COM-porttiin kytkettävän johdon ja WinALDL-softan avulla luettua dataa ajossa.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mutta antaako tuo vanhempi systeemi mitään koodeja edes tietokoneelle, jos se valo ei syty ajossa? Käsittääkseni ei. Jos haluaa lukea antureiden arvoja ja ECM:n käskyjä, niin silloin pitäisi kytkeä piuhat suoraan ECM:lle.

    OBDII on sitten jo erikseen.
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

    Kyllä tuo WinALDL on nimenomaan OBD-I streamin lukemiseen tarkoitettu softa. Ainut mutka matkassa on vain se, että onko ALDL-liittimeen kytketty kaikki tarvittavat johdot. Minun farkussa ('89 Caprice) ei ole.
     

Kerro tästä muillekin!