Olds 307:n viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toyopet, 3.6.2004.

  1. Väne

    Väne Gearhead

    Dieselin etummainen laakeri on urallinen, sen kautta menee öljy pumpun akselille.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Näin paljon lähtee imusarjasta kamaa verrattuna vakioon. Korkeudesta 8,5mm, leveyttä pari per puoli, kaasarin reikä muuttaa muotoaan ja kanavista menee jyrkimmät kulmat suoremmiks. :)

    Kaasarin reikään tulee pari tollasta Square/Spread-adapteria joissa ei ole mitään erikoista ja modaan tuon reijän soppeliksi tuolle alemmalle adapterille.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Viddu. Koneistamo anto nokan vakiona takas, ei löydy mallia "noin miedolle" nokalle. (XE276) Ideoita?
     
  4. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    No joo, eipä toi olis sen kalliimpi mitä ton vanhan koneistus olis ollu.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Minkänlainen aikatavoite sulla on ton laivan kanssa?
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Niin kovaa kun mahdollista vakiokoneella, kansilla ja laatikolla ja perällä.
    5sek vakiosta olis kova, tuskin mahdollista.

    Mulla on:

    Girdle alakertaan
    Compin jäykimmät singlejouset 1,500 halkasijalla
    pitkät peltisarjat
    150 shot kaasua
    650dp
    3.42 rattaat
    säädettävät coiloverit taakse
    2400 turbiini (ok, joku allstar 11" paske)
    Syskokal shiftkit + isompi servo
    Sisusta tyhjennetty ja turhaa kamaa poisteltu

    Tarkoitus olis lyödä 276 nokka ja noi kannet mitä oon sorvaillu ja nostaa puristukset johki 9-10 korville, 1,5mm per kansi.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Paino 1500kg?
    Perän säätöön turha sijoittaa latiakaan.
    Kansiin laittaisin single beehivet.
    Kaasari isohko.
    Noin harva peräskruuvi ei hyvä tolla nokalla noin pienellä koneella ja isolla turbiinilla.
    Perään ~4:1 + välitys, aika kohtalainen loppunopeus hitaampi ja kaasut heti päälle.
    "Pienellä" nokalla pieni kone kiertää aika hyvin.
    Ja renkaina on tietenkin et street tms.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    mul on 26x10,5 renkaat ne kompensoi ehk vähän.
    Painost ei oo haisua kun ei oo vaakaa.
    Säädettävät coiloverit siks et sais tsägäl toimii asfaltillakin. Ja kun ovat joutilaana, kaasari sama, on kunnostettu tollanen jouten. :D

    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1712&gid=137

    Tota nokkaa kattelin kans.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toimi edes tsägällä liikennevaloissa gatugummeilla ja vakio on melkein yhtä huono huonolla alustalla.
    Noilla gummeilla puhdas ajetuttu rata taas haukkaa koneesta niin ison siivun että tolla nokalla, turbiinilla ja välityksellä se kuolee hetkex viivalla.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Isommat rattaat ja 10" turbaani ja pienempi nokka sit?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei isompia rattaita kun noilla saa jo melko optimin pidon.
    Jos se marttivaili on pääasia niin päälle 4 välitys kannattaa tollaseen malmikasaan sijoittaa. Mun puntissa on 4.3:1 välitys ja 28" gummeilla on maalissa 175 vauhtia alle 6donan jenkoilla.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    No se 3.73-4.10 vois mennä just ja just vielä. En muista millä järkeilin ton 3.42:n vai tilasinko edes tuohon autoon.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kuulin tänään hauskan kommentin tyypiltä joka oli lukenut tämän keskustelun antia ja kaveri todellakin innostui jenkeistä tähän tyyliin:
    ONKO JUMAKAUTA NOIN SYNKKÄÄ NÄITTEN KASIEN KANSSA, VIILATTU VIIDEN LITRAN KONE, PERÄVÄLITYSTÄ, TURBIINIA JA VIELÄ ILOKAASUT MUTTA MITÄ V:TUA RENKAAT SYÖ KAIKKI TEHOT JA LAITE NYYKÄHTÄÄ VALOIHIN!!!

    Asianomaiset Olds-tietäjät saa itse kommentoida.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuka on väittäny että se nyykähtää valoihin? Koittaa vaan ymmärtää lukemansa niin pääsee helpommalla.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hhahah. No eihän tommonen 2 tonnin sikafarmari mikään lamborghini oo vaikka vähän kiinanosaa laittaiskin.

    Vois toki olla, jos laittais tarpeeks.

    Mutta ajatuksena on pitää vakioakseli, vakiolaatikko, vakiomoottori, vakiokannet, vakioimusarja ja vakiojakaja. Kilpa-autot on ihan eri vehkeitä ja ne rakennetaan kilpaosista. Tilasin muuten sen 268 Voodoon lopulta. Välityksen kans arvon vielä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun kesähylsyssä oli edelliskesänä 5litran pannu 268 hydylaahurinokalla. Vaikka oli 3.73:1 ruuvi niin vakioturbiinilla se ei lähteny heti heräämään mutta turbiinin muokkaus maksimistalliin riitti. Rajoitin oli 6800rpm ja Porissa se pärähti joka vaihteella kun alla oli ihan tavis 235 gummit.
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Se 4.11 vois olla elämää.
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Niin olis ja tuossahan se vielä hyllyssä odottelee... :)

    Mutta jos sulla on 3.7 perä ja 26" renkaat niin se vastaa aika tarkalleen samaa kuin jos olis 28" pyörät ja 4:n välitys.
    200:n laatikon ykkönenkin on varsin tiuha ja ne kaasut antaa varmasti senverran lisää että tuskin se siihen viivalle "nyykähtää" tai edes "kuolee" kuten tuolla on ennusteltu. Voi tulla enneminkin pito-ongelmia jos koneessa yhtään on terävyyttä.
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on 3.42 berberi ja M&H 26x10,5x15

    Ostin muuten 1.88 & 1.56 venat tonne samal kun täs törsäilen. Menee taas miljuuna koneistuksiin hyivv...
     

Kerro tästä muillekin!