Olds 307 tietäjää.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 0rs0n, 19.3.2019.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    onko täällä oikeesti joku joka tietää oldsin 307 moottorista jotain mystisistä vioista?

    ”Liima venttiiliä” harrastaa tää kone. Mut jos saa käyntiin käy jotenki. Sit kuulu joku naksahus ja toinen perään. Sit sammuu. Ja taas. ”Liima venttiiliä”.

    Sahaamalla vähä aikaa. Sit pyörii tosi vaikeasti startilla sit saa käyntiin .
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei oikein tuo tasainen käynti ole ongelma ku. Sais eka lopettamaan Ton ”liima venttiilin”. Ni ei tarttis käynnistellä 2-8 viikkoa (kirjaimellisesti)
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kannen tiivisteet vaihdoin ku nousi lämmöt 120 ja sit loppu asteikko. Vaihdoin venttiilivarsien kumit samalla. Ja poistin ne saaste härpäkkeet. Uusi edelbrok kaasutin ja hei jakaja laitettu
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos on liimavenaa niin senhän pitäs pyöriä kuin tulpaton mopo? Vai oisko kuitenkin sytkäpuolella häikkää? Ootko esim. Ajotuslampulla kattonu että kipinä tulee varmasti kun vika on päällä? Ja onko kyseessä rullanokka-versio vai vanhempi?
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Se pyörii ku tulpaton mopo. Nyt kaks viikkoa kävin joka päivä käynistämässä sitä. Tänään pistin masterin puhaltamaan konehuoneeseen se 4 tuntia sit tuli 1 pytty mukaan. Toinen jo yritti. Sit 3. No sit lähti jo käyntiin Kone kävi tunnin sit kuulu se naks. Ja toinen naks ja sammu
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Siitä sit koittamaan ni pyörii ku tulpaton mopo. Sit pikkuhiljaa alkaa pistää vastaan ja kohta se lähtee uudestaan käyntiin.
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kipinä tulee lampulla. Ja hyvä on kipinä otin kaikki tulpat irti ja koitin.

    Ei oo rulla nokka


    Se ihmetyttää ku käy siinä tyhjä käyntiä kuuluu kova naksahdus ja heti toinen perään ja sammuu. Sen se tekee sillon tällöin sit hankala saada käyntiin. Kokeillu kääntää sytkää vähä joka suuntaa. Mut sama homma
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Höh palo startti. No on se koville joutunu ku tammikuusta asti starttailu sitä :D Pitää ettiä jostai ja taas jatkaa :eek:
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jakopää? ootko tutkinu?
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    En oo sitä tutkinu vielä. Ku lähtee sit käyntii. Ni käy kyllä. Ja jako oli ok ennen ku vaihoin pahvit.

    Mut ehkä pitää tarkistaa se
     
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Mulla täysin eri moottorista kyse, mutta joskus uusilla ohjureilla käynnistyksessä rupes ohjarit kirskumaan ja sain ne pelastettua runsaalla tippakannu voitelulla käydessä ilman venttiilikoppaa. Jos et muuta vikaa löydä niin vois ehkä kokeilla samaa.
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    On se käyny jo sen 4 tuntia rempan jälkeen. Tosiaan päivällä kävi puolituntia taas ja yht äkkiä tekee sen

    Eikä oo uudet ohjurit eikä venttiilit
     
  14. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Auts. Ehkä uuden startin jälkeen jotain puristusmittailua jos venttiileitä epäilee.
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Otin ohivuoto mittauksen. Vaikutti hyvältä. Mut veikkaan et painaa sillo venttiilit ylös

    Ennen paffien vaihtoa ei ollu tämmöstä oiretta
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nyt on tartti paikallaan Ja lähti käymään. Oli vaan ennakkoa liikaa :confused: viimeks oli myöhäsellää mietin voiko olla jakajassa jotai irti jos se kääntää sytkää, ku se naksahtelee? Muttei se selitä sitä ”liima venttiiliä”
     
  17. Jooli

    Jooli Gearhead

    Lähteekö 307.n öljypohja pois paikallaan tai vähän konetta keventämällä vm84 customcruiserin kopassa.
    Olisin voinu kokeilla öljypumpun vaihtaa kun ei tee lämpimänä kunnolla öljynpainetta, vaikka pelkään kyl laakereiden pettäneen :(
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Keventämään joudut. Caminossa mahtu paikallaan mutta capricessa jouduin nostamaan konetta, tosin oli kyllä lässähtäneet moottorinkumitkin. Mutta varaudu nostamaan ja pyörittämään konetta että kampuran tasapainolimppu jää ylös eikä ota ö.pohjan etulaitaan kii ;)
     
  19. hukkis

    hukkis Gearhead

    Kahtosin ensimmäisenä jakopään. Pari konetta tullu vuosien saatossa vastaan jossa jakopää sökö ja hyppii yli. aikasa kun starttailee ni sattuu sen verran lähelle että käynnistyy. Viittain nuo naksausäänet ja sammuminen samaan. Samoin jos on sytkää joutunu kääntelemään ilman selvää syytä.
     
    Ässä., DX ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. DX

    DX Double Gearhead

    orsonilla varmaan jakopää hyppii ylitte,
    muista sitten samalla siivota öljypumpun sihti,
    varmaan parikin kolnollaseiskaa oon avannut joissa paikallaan uus jakopää,
    vanhan jakopään rattaanmuruset tukkimassa öljympumpun ku ei oo siivottu ja lakrut ja kampura kuluneet paskaksi.

    -----------------------------

    jooli, jos öölipannu mahtuu pois, niin ehkä veivien lakrutkin saa vaihdettua kone paikallaan, akan astroon onnistui helposti, vaan siinähän mosa on tosi korkeella ja aika takana suhteessa moottoripalkkiin, joten momenttiavainkin mahtui väliin.

    vaan niistähän noi oldsit yleensä ekana laukee, toivoa vaan ettei kampura ole sökö, nauhapaprulla voi silotella skraiduja, puuttuvaa matskua se ei toki tuo takaisin,
    laita kuitenkin varuilta hi-volume pumppu
     
    Jooli ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!