Olds 350 sytkä ja seokset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja -Skeletor-, 25.6.2019.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Tämän kuvan perusteella ei.

    1968-1976 350 Oldsmobile Oem Crankshaft

    [​IMG]

    Vaan kiilaura osoittaa samaan suuntaan kun ykkösen kaula.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    [​IMG]

    Näin muistelin itsekkin.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Yhäkin vain yleisenä toteamuksena, mulla uus howardsin nokka + cloyes tuplarulla, nollamerkissä 6 astetta myöhäsellä, mitattuna.
    Ne ei välttis nekään ihan paikkaansa pidä.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kokeileppa piruttas sillä sytkämodulilla vielä ennenkun alat jakopäätä avaamaan, se nimittäin osaa tehdä vaikka ja minkälaista oiretta. Ja mitä se hankala käyntiinlähtö on? Ei meinaa jaksaa pyörittää vai sahuuttaa pitkään? Ja onhan varmasti virtapuoli kunnossa? Eli riittävä akku ja kunnon kaapelit?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ja kokeile vielä varmuudeks vaikka kolmannellakin.

    Terv., uuden HEI modulin paketista eikä ottanu jengaa kuorma päällä juuri yhtään, 3000-4000 max.
    Vaihdoin toisen ni johan rupes toimimaan, laatu kun on mitä on tänäpäivänä...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Sahuuttaa pitkään. Akku pitäs olla ok kun pyörittää hyvin. Starttina uusi minitehostartti ja kaapelointi uusittu 50mm sekä startille että maihin.

    Pitää kopasta tuo sytkämoduli ihan ensin. Jos purattaa jakopään niin onkin enemmän hommaa..

    Vois työntää katiskan suohon ja siirtyä suosiolla kuviokelluntaan ja pitsinnypläykseen.
     
  7. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Kyllä tuo jakopää on vasta viimeisenä listalla, mun mielestä. Vaikka olisi +/-5 astetta ajoitus pielessä, ei se noin radikaalisti pitäis vaikuttaa.

    Läpättiinkö venttiilit? Jos läpättiin, niin varmaan ohuet shimmit jousien alle olis hyvästä.

    Tarkista vielä kerran, että tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä.

    Moottorin huono maadoitus runkoon voi myös tehdä käyntihäiriöitä.
     
  8. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Kannet tehtiin kokonaan uusiksi. Puhallus, kanavien siistiminen, kaikki uudet venttiilit + venttiilityöt.

    Tulpanjohdot pitää tarkistaa. Onko näissä koneesta runkoon mitään erillisiä maadoituksia? Akusta meni kaapeli kanteen ja laturista koriin.
     
  9. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Mulla on akku peräkontissa. Siellä on maadotus runkoon. Kannen etuosasta menee maadotus runkoon, ja virranjakajan puolelta vielä tulipeltiin.
     
  10. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Ei tuossa kyllä kannesta mennyt erikseen runkoon tai koriin, jakajan puolelta meni ohuehko kaapeli tulipeltiin.
     
  11. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kuvasta katsoen kampiakseli on 45astetta jäljessä nokkaa...
    Siis jos pyörien merkit on kuten alkuperäisissäki.
     
    Morbidelli ja rb tykkäävät tästä.
  12. valtsu67

    valtsu67 Gearhead


    Komppaan samaa kuvien perusteella.
    Ja kun pyöräytät kampuran nollakohtaan, niin sulla on nokka 45 astetta edellä.
    Ja tämä tosiaan käy kuitenkin!?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  13. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Juu käy. Otin jo paskan talliin ja kävin matkalla mäyriksen akuutimpaan vitutukseen. Nesteet pois ja purkamaan saatana. Ja ketään muita ei voi syyttää kuin itseään. Nää on varmaan niitä kuulusia oppirahoja vaikkei kuluja tulekkaan..
     
    rb ja Herje tykkäävät tästä.
  14. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

  15. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Juu katselin noita kuvia aamusta ja onhan se viturallaan..
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No mutta pääasia että vika löytyy ja on korjattavissa ;)
     
    Petri R., speedy ja -Skeletor- tykkäävät tästä.
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mutta omituista ettei tossa kampuran rattaassa ole siinä oikeessa kohassa merkkiä, ainakaan kuvasta erota. Vai onks se väärinpäi ja on toisella puolella, vai voiko sitä ees väärinpäi laittaa?
    Seuraavan koneen kun teet, ni opettele nokan ajotus nokkakortin annettuun arvoon, niin ei tämmöst kävis ainakaan.


    Muutta, voihan sitä sanoa et tollein laitettuna on vaa ajateltu tulevaa ketjun venymää, siinä puolenmiljoonan kilsan kohalla ajotus alkaakin olla kohillaan...
     
    puna niska ja -Skeletor- tykkäävät tästä.
  18. SauliK

    SauliK Gearhead


    jussi sen sanoi, ykkös mäntä puristustahdin ykk ja kun jakopää on kohdallaan niin molemmat ykkösen nostajat on alhaalla ja olet jo alueella. tämän voi vilkaista konetta aukomattakin

    muistatko tai onko sulla kuvaa että onko tuossa alarattaassa kahdet eri merkit? compin rattaassa ainakin oli muistaakseni ulompana hampaiden juurella toiset merkinnät joita piti seurata
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  19. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    7,5h ja 5 keppanaa. Tuossa on nyt jako korjattuna.

    [​IMG]

    Ei jääny huomiselle hirveitä. Jos vaikka pääsis vihdoin ihan vaan noihin säätöhommiin :)

    [​IMG]
     
    Latvis, valtsu67, Jussi289 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Tuossa on kampuran rattaassa ulkokehällä 1 merkki, näkyy hentona tuossa kuvassa. Nyt tarkastin ykkösen tulpanreiästä ykk ja käytin myös venttiilikopan auki. Ois tämä ollu helpompi tehä kerralla oikein pukissa mutta näistä oppii :D
     

Kerro tästä muillekin!