mitä se sun autos kuluttaa? ton jutun mukaan on myös taloudellinen. Itse voin ainakin sen allekirjottaa.
Oonhan mä täälläkin niitä kulutuksia huudellu mutta keskikulutus reippaassa matka-ajossa on ollu siinä 12l pintaan, kaupungilla menee se 18l ja keskikulutus tossa työmatkalla(10km kaupungin läpi) ja reissut kotopuoleen jne. On ollu siinä 16l pinnassa. Nätillä ajolla sais varmaan sen 2l jokaisesta kulutuslukemasta pois mutta itse en jaksa olla tientukkona ja nää on täysin kaunistelemattomia lukemia tältä vuodelta ja kilometrejä on tullu se vajaa 15tkm.
Siinä on sit yli 1hv/cid nettona. Ehkä maailman lussuin STD nokka? Epäreilua, nitropullon käyttö pitää mainita!
varmaan tahtoo ilmaista epäilyksensä huijaamisesta joo tuo xe262 nokkakaan ei vielä mitenkään liian överi ole katukäyttöön, mulla on sellainen 8 puristeisessa 307 ja ihan kivahan tuolla on röpötellä kaupungilla ja maantiellä 170kmh delta 88 kopassa ole ku kiihauttaa
Saa epäillä mutta 7% "väärään" suubtaan valehteleva pyöree nopeusmittari (140kmh mittari) oli hyvän matkaa kello kuudesta etiäpäin siinä kohti ni siitä voi tyhmempikin päätellä jotain
Ehkä mietti lepän naamapinta alaa ja ilmanvastuskerrointa tossa nopeudessa ja funtsi teho tai momentin tarpeen tasaselle 220 nopeudelle.
No ei taatusti ole 300hv ei kampuralta eikä takafillareilta mutta niin vaan kulkee kun on riittävän pitkä suora
Oman mosan kokemukset, sen mitä ehti vähän testata .. Matalapuristemäntänen -68 kattila 7a kannet, joista 0.8mm pois, perfomer nokka, 4a aluimusarja, rokkesterin mehumaijalla, pitkät peltitötteröt . Vetää heti alhaalta asti pirun hyvin, menohaluja tuntuu olevan yllättävän hyvin.
Teho se on pienikin teho . No puhutaan maltillisen budjetin hyvin toimivasta, ja ja mukavasta ajomoottorista. Teho riittää hyvin siihen ajoon, mitä normaalissa liikenteessä tarvii.
Koneen purussa, pesuissa, tarkisteluissa, koneistamojuoksemisissa, osien tilailuissa, kasaamisessa, puhtaana pitämisessä, tarkkana olemisessa ym. on niin kova työ, että on vaikea samalla olla parantelematta viritysastetta vain vähää, mutta kokeillaan: Noi summitin kitin männät ovat tavallaan vielä enemmän low-performance kuin orkkismännät, ovat nimittäin taatusti jopa painavammat. Tuossa kohtaa pitäisi satsata 200-300$ enemmän nykyaikaisiin mäntiin. Saat pienemmät välykset, kapeammat männänrenkaat, lyhyemmät helmat ja kevyemmät männät, joilla voi paahtaa vähän riskittömämmin varsinkin vakiokampuralla/veiveillä. Nokaksi miedoin voodoo-sarjalainen. Peltisarjat on "pakolliset". Kansiin monikulmaventtiilityöt ja väh. 2.00" imuventtiilit, venttiileihin backcutit. Parantele öljynpaluuta kun tuo jo kiertää vakiota enemmän. Sitten olisi 350hp/350+tq siinä Tai sitten SB strokerkitti 5140 uustuotantotakokampuralla, 414 cid, 2500$: https://classicoldsmobile.com/forums/small-blocks-3/small-block-stroker-kit-116735/ Ja sille kaveriksi black friday kiirusostona tyhjät alukannet (joka on hyvä asia) 700 egee kaikkineen kotiovelle: https://www.ebay.com/itm/Oldsmobile...-As-Cast-Bare-Alum-Cylinder-Head/202694753620 Tekee yhteensä n 3500 egee kotiovella. Siihen päälle 2500 kunnon vakavamieliset koneistukset ym tilpehööriä, niin sitten onkin 500hp/500+tq strokeri ja 6000+ egee. Tai jotain siltä väliltä:lol: Huom! Voisi olla oma sb strokeralakerta ilman lohkoa myynnissä, niin saisikin itte osarahoituksen tuohon strokersarjaan. Sisältää 330 takokampuran, nitrattu, 0-puntissa, isku 3.57" (honda 1.889" kk kaulakoolla), siihen sopiva o-puntin (tsekattu) vetolevy, kiertokanget Eagle 6.250" ESP lightweight h-beam ja männät mahle 4.155" 1,1,2mm rst-renkailla. Bobweight noilla rojuilla 1620g. Ajettu n. 1000km.
Mulla ois muuten paksuja pakosarjan laippoja vielä muutama pari tallessa jos joku haluaa alkaa peltisiä vääntämään? Valmiita kun ei saa inhimillisellä rahalla
Monetko haluat? Voin napata messiin ja laittaa tulemaan ensvkolla? Hintaa vois olla vaikka kaljalavan verran? Muistaakseni 12 tai 13mm levystä leikattua ja on tehty väkipalalla keskimmäisiin pakoaukkoihin, huomenna tarvittaessa kuvia ja lisäinfoa?
Totta tuokin, mutta koska tavoite on saada luotettava, hyvä vääntöinen peruskone autoon jolla ei tulla polttamaan kumia tahi repimään varttimaileja, niin kerjääkö sillä vaan lisäongelmia jos lähtee havittelemaan enemmän kuin on tarvista tavoitteeseen pääsyn kannalta? Jos saisi vähän poistettua tuota saastekoneen kuristusta niin olen tyytyväinen. En tiiä oonko jotenkin rajoittunut, kun haluan myös pysytellä ratkaisuissa jotka myös näyttävät alkuperäishenkisiltä. Esim pidän ihan mielelläni mekaanisen bensapumpun lohkon kyljessä. Ainakaan esim edelin alukannet ei taida mennä tällä ratkaisulla paikoilleen, eikä myöskään tuplaketjullinen jakopää? Tästä syystä tuo sinun ensimmäinen vaihtoehto kuulostaa hyvälle reseptille. Tuotapa en tiennytkään, että männät ovat noin "huonot". Onneksi tällä projektilla ei ole kiire, voi oikeasti miettiä mitä tarvitsee ja hankkia osia pikkuhiljaa. Aloitan projektin kansista, ne löytyy jo hyllystä. Ja peltisatsit.
Tossa ois kuvatus ja ovat tosiaan 8-kansien mukaan tehdyt, otin sulle myöskin ehjän parin missä ei oo tota reunahaavaa mikä tossa yhdessä laipassa näköjään on jääny Ja on 10mm reiät ni siitä voipi päätellä laipan paksuuden