Olds 350 tehomietintää

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. saresks

    saresks 3rd gear

    Jos erehtuu huudattamaan 350:stä noiden mäntien kanssa vaikka 6000 rpm, yksi muki "painaa" hetkellisesti 2063kg. 230g kevyempi mäntä rasittaa tuolloin "vain" 1553kg edestä. Alla oma romukasa samanlaisella kampuralla kuin sinun (muovilaatikossa viitenä palana) ja mäntä jotain 50g kevyempi, kylläkin ikkunakohkolla, mutta ei kiertänyt kuin 5500+...useiden tuhansien eurojen ja vielä enemmän työn huipentuma yhtenä paskakasana. Ei ollut järki mukana kokonaiskombon mietinnässä, siksi sun lähestyminen asiaan tuntuu erittäin oikealta:
    [​IMG]
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vähän kyllä tekee pahaa kattoa tota romun määrää :confused:
     
  3. speedy

    speedy Gearhead

    Sissos saatana ! :confused:
     
  4. Kaktus

    Kaktus 2nd gear

    On kyllä paukahtanu ilkeen näkösesti. :(
     
  5. Kaktus

    Kaktus 2nd gear

    [​IMG]Tuon verran sain illalla kansia purettua, molempiin oli katkottu keskimmäiset pakosarjan pultit niin jätin liuotushoitoon.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Gearhead


    Kuinka paljon mielestäsi nyt jälkikäteen vaikutti tuo ikkunalohko tuhoon?
    Silmällä sellasta katsomalla niin kyllähän se runkolinja on heikon näköinen, vaan kyllähän niitä ikkunallisia on virikäytössäkin käytetty....?
     
  7. saresks

    saresks 3rd gear

    Ei saanut tolkkua kumpi oli ensin mennyt. Sekä kanki että lohko on niin hinteliä, että kun toinen menee, vie se toisenkin samoin tein.
    Öp:t laski hieman vähän ennen tuhoa ... veikkaan pikkuhiljaa edennyttä kampuran murtumaa, jota ulkoinen tasapainotus 4-pukin tienoille värinöitä aiheuttavana aiheutti/pahensi. Vauriot pahimmat niillä tienoilla.
    Olihan se laina-ajalla ja tiesinkin sen. 11:1 rutut, heikoin olds-kampura, 403 ikkunalohko jne. Voimaa ja vääntöä oli hyvin tuommoiseksi, Lpr maililla enkka ralliturbiinilla 239 km/h, seuraavalla kerralla se siellä hajosi 221 vauhdissa ja kone kiersi tuolloin lähellä vääntöhuippua 5000rpm.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Jos pultti katkee niin Jos mahikset niin poraa reikä ja polta pultin jämät pilleillä pois. Sen jälkeen jenkatappi rauhassa läpitte. Oldsin kansissa on läpireikä pakopuolella muistaakseni niin on kivat polttaa kun ei sula lennä päin näköä.
     
  9. Kaktus

    Kaktus 2nd gear

    keskimmäiset pultit katkottu, just ne missä pultin pää ei oo näkyvissä. Toisen joutuu ainakin poraamaan kun on katkennut sisälle..
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Itellä kans keskimmäiset poikki 3/4 kannesta mutta poraamalla ne sieltä lähtee ka sit vaan tapilla jenka puhtaaks :)
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Itellä kasaantuu ihan näillä näppäimillä 350:nen, ollu työn alla kolmatta vuotta, kaikenmaailman vastoinkäymisineen..

    -362cid
    - N-kampi, -76 lohko ( vielä solid main webbingillä)
    - Pyörivist pois yht 2.4kg ( mäntä+tappi+renkaat, kiertokanki+laakerit x8 vs. orggisosat,)
    - >10:1 purkkaa
    - MLS-tiivisteet, .040" quench
    - 7a kannet amadimiehen tekemänä
    - nokka :poff:
    - toistaseks mennään ainakin shorty satseilla, kokeillaan mitä tykkää x-putkella ja anti-reversion chambereilla putkessa. Jos vähänkään kohtalainen en jaksa alkaa täyspitkiä väsäämään tai moukaroimaan valmiita sarjoja sisään, jos tässä nyt hävitään kymmenen, ehkä kakskytä heppaa, niin voin sanoa ettei maksa sitä vaivaa minulle henk.kohtasesti
    - MSD täysin elektronisesti ohjelmoitava sytkä alipaineanturilla
    - 8 kurkun eestä kaasareita ;)

    Tavotteena otteesta löytyvät 180hp, toivotaan et täyttyy ni voi sanoa virityksen onnistuneen täydellisesti, kerta tehot ei laskenu.

    Keväästä ois tarkotus saaha penkkiin, tällä hetkellä oottaa hattuja päälle, ovatten kasattavana että voivat tarkistaa siellä ettei ykskään venttiili vuoda.
     
    FeV-8 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. saresks

    saresks 3rd gear

    Offenhauser 2 x 4bbl vai peräti IR?
    Portatut kansikanavat? Onko sattumoisin virtaukset/tilavuus mitattu imukanavista? Olisi kiva saada referenssiä oman kombon suhteen.
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Offy 2*4 korkea versio, portatut kannet ja imari. Kansiin istutettiin seetirenkaatki pakopuolelle.

    Lukemat jääköön tekijän ja maksumiehen väliseksi salaisuudeksi.

    Itellä on perversio tuplakaasareihin. Sen verta voin jälkipeltoon todeta että ens kerralla hoidan asian niin päin että ostan alsakannet ja teetän imusarjan.. Rautakannet tuli nyt ihan siks ettei tuo imari veny alsakansien kanavakokoon, loppuu tavara kesken.
     
    saresks tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!