Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kones ois laskettu pyhättöön. Toim.huom. Pioneerin moottorikumit osanumerolla 2328 on tehty väärin eikä sovi frame pädeihin. Vertasin orggiksiin, revenneisiin, ja eihän ne voikaan istua. Vittu mitä paskaa. Anchor Industriesin kumit osanumerolla 2328(!) on kuulema tehty taas oikein ja sopii. Summit ei vaan lähettäny niitä aikoinaan Suomeen syystä tai toisesta, ja tarjos Pioneeriä vastaavana..
    Noooohh.... Alkoholia on nautittu jo riittävästi vitutuksen nollaukseen, soitellaan huomen puljui lävi jos sais Suomest..

    Startti lähenee.
     
  2. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Itsellekkin tuli vähän muuttujia matkaan sen verran että tuossa 3kk sitten pistin tilaukseen thumpr nokan ja victor imusatsin oldsiin.. noh niiden saapumisessa meni vaivaiset 2kk2vk.
    Nyt on victori viety sepälle kuka siis tekee nuo seetit, taskuporttailut kansiin ym ym.. vähän on ollut jäissä on projekti siis.
    Tuossa tuli myös hommattua kauan myynnissä olleet Harlan Sharp rullakeinut... Valmistajan sivuilla ainakin puhutaan että kannessa olevia kierteitä mihin studi tulisi kiinni pitää isontaa seuraavaan mahdolliseen kierre kokoon..o_O JA samalla myös isontaa työntötankojen reikiä tiettyyn kokoon... myös guide plates pitäisi asentaa ja ne myös tietty vaatii koneistuksen sopiakseen..
    Ihmetyttää vähän että muuttuuko se nostaja-työntötanko-keinu liike niin paljon että työntötankojen reikiäkin muka pitäisi isontaa!!??:confused:
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Pikkulohkon rautakannet? Mikä thumpper?
    Jollai 1.6-1.7:1 vipusuhteella ei pitäis tulla ongelmia normi 5/16 tönäreillä. Eikä tuolla tönäripaksuudella pitäis tulla ongelmia laahurijousipaineilla. Mutta victor vaatii kierroksia ollakseen hyvä ja vakio 5/16 studijalan jenkapaksuudella voi tullakin, joten hyvä ajatus vaihtaa isompaan 3/8 väh. Mun mielestä. On se vaan niin naurettava se momenttikin jolla tuollainen 5/16 arp tms. studi vedetään momenttiin vrt. paksumpi.
    victorin imarin kanavasuiden kattojen "supistuksia" katsoessa ja vertaillessa imarin ja kansikanavan kattojen kulmaeroa tajuaa, että victorin katto "pitää" vetää suoraksi ja kansien katot oikaista myös vastaavasti! se on sitten enempi"straight shot" imuventtiilille ja muistuttaa hitosti ls3 kanavia muodoltaan. Vielä kun kanavien lattia olis vähän korkeampi..
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  4. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Hydraulinen laahuri

    7(pikku a) rautakannet

    Ja täytyypä kansivelholle noista vinkeistä kertoa:cool:
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kannattaa isontaa saman tien 7/16 kokoon ne studipulttien reiät. 7/16-3/8 studeja löytyy kyllä, mutta sitten vastaavasti jotkut keinut vaatii 7/16 studia, ja toiste päin 3/8-7/16 on vähän hölmö.. Se ei maksa yhtään sen enempää. Kannesta pitää nyrkkisääntönä höylätä pois yhtä paljon kun guide plate on paksu. Mulla ei syystä tahi X sopinu Compin guide platet, piti ostaa Iskyn säädettävät. Joka aiheutti sitten taas ongelmia mallia että ne oli luokkaa tuplasti Comppeja paksummat..

    Tönärien reikiä tosiaan tarvittee isontaa käytännössä vaan jos siirryt paksumpiin, 3/8 tönäreihin, tai alkaa vallan hulluttelemaan, jollon sulla jo onkin 3/8 tönärit..

    Victori voi olla ainaki jenkkien kokemuksien perusteella vähän temperamenttinen ja laiskahko alhaalta. Tosin mikään ei o tylsempää kun se iänikunen Performeri / RPM. Muutako jenkaa koneeseen ja peräruuvin välitykset kohilleen.

    Nuo kannet on hyvä lähtökohta.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    mulla nippanappa hiplas vakiopaksuset tikut valupärseisiin, olisko ollu kasikansissa, rullanokan ja siittä syystä vakiota pidempien nostajien kanssa, sitä en esmes muista oliko dekistä tai kansista otettu kuinka paljon siivua veke.

    en viittinyt kansia enää napata irti niin suojasin nostajalaakson mahdollisimman hyvin ja ihan käsiviilalla yläkautta ja imurin kera hinkutin reikien alaosien yläreunaan vajaan millin lisätilaa.
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Muuten jos single planea haluaa, Holleyn Street Dominatoria aikoinaan tehtiin "pikkulohko" Oldsiin kanssa. Niitä näkee aina ajoittain Ebayssä, NOS-kuntoisiakin. Itselläkin on yksi jemmassa. Nuita ne pitää paljon parempina kuin Victoria, itseasiassa ihan kelpoisina dynotulostenkin perusteella. Kannattaa katella Ebaytä jos sattuu semmosen haluumaan.
    Siinä on proviisiot kaikelle paskalle, muttei niitä tartti käyttää.
     
  8. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Jos noi on ne minun vanhat, ei niitä kierteitä mihinkään tarvitse suurentaa.
    Valmistajan sivuilta: "This rocker system is capable of handling 350lbs. of open pressure before the 5/16 bolt will fail."

    "If you are running an application beyond this, It is recommended you install 7/16 rocker studs and guide plates. And use our S5001 Oldsmobile rocker setup"

    Jos siis suunnittelet tuon jousipaineen ylittäviä lukemia, on systeemin vahvistaminen perusteltua.Riippuu täysin siitä Thumpperin vaatimuksista.
    Itse olisin nuo HS:t hydyrollerin(beehive jouset,teräsretainereilla) kanssa käyttänyt jollei orgis kansissa lymynnyt valuhuokonen olisi "pakottanut" minua ostamaan alumiinikansia.
    Näissähän se keinuvivun studin kierre on sitten isompi eikä nuo hienot vipat sinne istu.
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  9. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Joo nuo on ne sun vanhat. Kiitti tiedosta!:cool:
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mimmosee koriin muutos tulosa, ja mimmosta setuppia ajatellu? Ihan mielenkiinnosta- näitä ei ainakaan julkisesti kovin moni rakentele- kirjoittele siis.

    Itellä ois seuraavaks eesä katastuskuntoon laitto. 2x4 Karjasee mahtavasti ilman pakoputkistoa sarjoilta etiepäin.. :pinup:
     
  11. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    2d rambleriin:D th200r4 loota perässä mikä vahvistettu, hiacen 4.11 lukolla oleva perä.
    750holleyn tuplapumppu, tuo thumpr street/strip nokka, peltisarjat, victor, uus valuakseli, tasapää takomännät, vakio veivit, jokapaikassa ARP:t, sähkönen pensapumppu, kontissa turva tankki ja akku ymymy..
    Täytyy se itekkin varmaan seuraavaan katsastukseen leikellä peltiin reikä :eek::D
     
    Inlinee tykkää tästä.
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nyt kuulostaa helvetin seksikkäältä :cool::cool::pinup:
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  13. Onko se tuo avatarin Rämpylä?
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  14. saresks

    saresks Gearhead

    Osaakko tuosta kertoa enemmän?
     
  15. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Rockautosta "vanha" uusi akseli.
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eli hiottu ja toivottavasti tarkastettu akseli. Kannattaa tarkistaa silti, kun kotimaankin sepät saa hiottua kiertokangen kaulat kiiloiksi ku piti kaventaa. No ei siinä sen kummempaa ku et kanget hirtti toisiinsa kiinni sopivassa kohassa.
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oma läjä muuten käy :odbiggrin:
    Sisäänajelin justiinsa. Ei näkyny miliiseitäkää vaik ilman putkistoa okt alueel huuatin sen 20min :odbiggrin::odbiggrin:

    On se vaan jumalauta mahtava tunne ku kolmen vuoden rojekti räjähtää tulille ja ainaki toistaseks pysy kasassaki:pinup:

    Tästä on hyvä jatkaa etie säätöhommiin ja katsastuskuntoon laittamiseen.

    Combo ( Olds 350) siis ylimalkasesti:

    - Pyörivistä pois ~2.4kg, 6 litraa kokoa
    - Nokka
    - Kosusen tekemät 7-kannet seetirenkain pakosissa
    - Purkkaa 10:1
    - 2X Edelbrock AVS2 500cfm, Offenhauserin Kosusen porttaama dual-quad imusarja
    - MSD täysin säädettävä sytkä, pro-billet distributor + MSD 6AL digital programmable + alipaineanturi + MSD puola. Näissä oli toissa talvena muistaakseni joulualena -20% MSD tuotteista ni ottamalla koko setin kerralla säästö oli sievoinen, satoja euroja ihan
    - Sitä sun tätä

    Jos jostain syystä ei saa tuplakaasareilla toimimaan mielyttävästi, on nurkissa tosiaan Holleyn NOS Street Dominator single-plane imari. Oon vaan päättäny ettei tähän tuu sitä samaa Performer/ RPM:ää, vaikka paras oiski.

    Voi pojat, tuota kun pääsee ajamaan jossain vaiheessa!
     
    -Skeletor-, FeV-8, saresks ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mulla lohko ja muut hepenet vielä GT-ukkojen hieronnassa. Aika jonot tuntuisi olevan ja onhan noissa tekemistäkin.
    Odottavan aika on pitkää:odcry:
    Hiukan tullut lisäfiksiä Marchin hienon moniurahihnasarjan myötä;laturi,ohjaustehostin uusiks joten konehuoneessa alkaa olla uudistettua osaa reippaasti.
    Vintage Air saa korvata vanhan (ja tietenkin rälläkällä puretun)ilmastointilaitteiston.
    Moderni Sanden kompura lähti just tilaukseen ja noiden myötä kylmäaineetkin saa R134:ksi.

    Sisäänajoöljyt ja sit varsinaiset koneöljyt (Amsoil)löytyi muuten kohtuuhintaan Ato24.de osoitteesta.
    Rahti DHL:llä kotiovelle kuului hintaan ja ainakin noissa liemissä hinta oli reippaasti halvempi kuin kotimaan kauppureilla (10W40: 14,95€ vs 10,95 € Atolla :odeek:) . 4 Gallonaa tuota ,3 quarttia ohjaustehostinlientä ja 15 quarttia break in öljyä. Parikolme päivää toimitusaika.
     
    saresks, FeV-8 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ite talvella asennan ac delete kitin taas vasiten :odbiggrin:
    Nyt on purettu suurilta osin pois, mut haluun tulipellin vielä siistiks.

    Osat on kyllä tallessa ja ehjinä purettuna, mut tarkotus tehä semmonen riisutumpi ns race-malli.

    Kuitenki 442 - optio ruksattu ni jotai katetta sille, saasteajan 350 2.41 vällärillö ei elämyksiä tarjonnu. Välityski on ny matkakäyttöönki siedettävä 3.23
     
    Muokattu: 6.9.2020
  20. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Jep, rallimalleis ei kuulu mitään ilmastointeja ja kaikenmaailman suffooffereita sun muita pleissteissöneitä kuskatakaan:p
    Mun kuiskaushiljainen vanhan, lihavan miehen kuljetin taas kaipaa hienostuneen ilmanvaihdon.
    Toro on aikamoinen umpio kun mikään niistä alipaineohjatuista läpistä ja aikoinaan edistyksellisestä ilmastoinnista(Draft-Free a/c) ei toimi.:odsmile:
     

Kerro tästä muillekin!