Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jatkopäivitystä. Tämä on tuntunu toimivan ku kello.

    Öljynpaineet on pysyny siinä missä uutenakin, eli kuumalla koneella ja 0w-40 ölpällä 25-30psi @ 800rpm, ja 1000rpm jälkee tasanen 50psi. Lämmöt pysyy helvetin hienosti 180F:ssä näilläki keleillä kaupungissakin madellessa.

    3000 kilsaa meni tälle kesää poikki tänään, puuhalapuil+leimattuna. Kertaakaan en o pystyny kulutusta mittaan, yhtäkään tankillista ei o malttanu ajaa ku järki-immeiset :D Äänimaailma on melko messevä, naapurilta kysyin onko haitannu ni sano että ei, ääntä maailmaan mahtuu ja vanhat jenkit o mahtavia, mut ukko joskus o kuulema yövuoron jälkee kironnu ku tuon lyö tallis käyntii, melkone megafoni 12m pitkä tiiliränni :eek:

    Tämäkin on myynnissä, ostakaa pois :rolleyes:
    Tahtoo 4d full-sizen perheautoks.
     
    FeV-8, Isamu ja -Skeletor- tykkäävät tästä.
  2. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Minkälainen jäähdytysjärjestelmä? Itse eilen tuskailin kun meinaa lämmöt nousta kuumalla kelillä 100c ja välillä tuntu että Th350 alko kuumana luistamaan eikä meinannu heti kytkee D.

    Autossa todennäköisesti alkuperäinen - 80 syyläri vaihteistojäähdytyksellä ja kova sirkkeli, kylmä olikohan 78 termari ja uus vesipumppu.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    180F termari, uus 3-rivinen alusyyläri ilman vaihteiston lauhdutinta ( ;)), HD fan clutch, olikohan joku Corveten malli, ja 19" 7-lapanen ropeli+ perus vesipumppu. Air dammi on syylärin alla, mut tunnelia ei ropelille ole asennettu.

    Vaihteistolla on sitten erillinen jäähdytin syylärin eessä, mallia iso, eikä vaihteiston kytkeytymisessä tai luistamisessa ole ongelmia.
     
    Muokattu: 6.6.2021
    FeV-8, -Skeletor- ja Isamu tykkäävät tästä.
  4. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Kai se pitää parantaa tuotakin puolta. Ei kyllä tällä hetkellä perse kestä uusia kaikkea kerralla.
     
  5. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Jos aloittais syylärin metsästyksellä..
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Se vois olla yks. Sekin kyllä vaikuttaa kummasti mimmoses kunnos on koneen vesitilat.
     
  7. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Kone täysrempattu parisen vuotta sitten, lohkon ostin täältä valmiiksi koneistettuna. Taidan aloittaa joka tapauksessa tuosta syyläristä.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Hei minkälainen tuuletin noihin viskoihin käy? Pitääkö olla pehmeäsiipininen?
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ihan teräs 7-lapanen, kai niihin kaikki käy mitkä sopii mut menee vaan se idea siittä viskosta jos siihen jonku flex fanin iskee.

    Omaa en saannu lämpeemää 30c helteilläkää kaupungis ajellen, pysy hienosti lämmöt kurissa.
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No miten on @-Skeletor- homma edennyt?

    Itsellä vaihtui harrasteauto perhemalliin, osittain vaimon hienovaraisesta ohjauksesta o_O

    Onneksi hätä ei ole tämän näköinen, entisestä siirtyy ainakin lukko välityksineen, ja alakerta ( se makso niin vitusti kaikkine uusintakäynteineen koneistamolla ettei siitä voi luopua ikinä tässä elämässä) uuteen autoon.

    Edellinen kokoonpano toimi ja sysäsi helvetin hienosti, eikä ollut ongelmia lämpöjen, öljynpaineen tai nokan kulumisen kanssa. Hydylaahuri. Tuplakaasaritkin sain tosi hyviin säätöihin, ei tuntunut tyhjiä alueita enää missään.

    Nyt tulossa öljyä ja jäähdytysnestettä syövän 307 tilalle.

    -362cid alakerta, hyväksi todettu, kaikin herkuin
    - 7a-kannet vaihtuu itse modattuihin 8-kansiin. Haluan tiputtaa 10 puristukset 9 tuntumaan, voipi ajella 95:llakin, eikä tartte niin rajuhkoa nokkaa ettei nakuta 98:llakin, tosiaan perheautoon tulossa. Harland Sharpit siirtyy näihin, kun sellaiset jo löytyy kerran
    -performer imari #2711 ( saa ottaas yhteyttä jos moinen löytyy myyntiin asti)
    - Valusarjat
    -Holley Sniper + HEI, myöhemmin jos lisäisi sytkänkin Sniperiin. Tämä syystä että auto on alkuperäinen sähkö-qjetti, niin sopii tavallaan tyyliin, ja uutta on kiva kokeilla.

    Eiköhän me tästäkin jonkunmoinen sotkotus saaha. Ensteks kyl taloremppaa tiedossa :confused: Tämäkin vaimon ohjailustao_O Kesään mennessä kuitenkin, ei tarvi ens kesänä pelätä millon levii alle tuo 307, nyt mennään vaan lisäämällä eliksiirejä ajokauden loppuun.
    Hommahan ei käytännössä nyt kustanna kuin kansityöt, ja sniperin, kun alakerta on jo jiirissä. Plus sälä.

    Jos siitä 200hv irtois niin aivan riittävä normiajoon.
     
    Muokattu: 2.9.2021
    Kaktus ja SauliK tykkäävät tästä.
  11. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    SauliK ja Inlinee tykkäävät tästä.
  12. Tässä sulle aito GM-vaihtoehto..;)

     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juu tuo ei kiinosta. Ei sitten yhtään.
     
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    3.23 oli jees välitys mielestäni TH350 perässä, liikahti jotenki valoista, ja motaria kesti loikottaa 140 lasissa jatkuvasti. 28.1" korkuisella renkaalla.

    Sama välitys tulee nyt TH200-4R perään.
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hatut ylhäällä. Ei merkkejä männissä eikä pakosissa nakuttamisesta, cross-hatchit sylintereissä tallella, eikä öljyn seasta löytyny metallia. Tästä on mukava jatkaa.

    Cometic MLS:ät oli molemmista bankeista hikoillu öljyä kannen etupäästä. Onko kokemuksia kannattaako näitä käyttää uusiksi, vai suosiolla vaihtaa? Fel-Prot yms ei vaihtoehto, muuten joutuu sipaseen männistä, nyt .051" "pahvein" .041" quench ( Fel-Prot on n. .040" paksuset puristettuna).

    Eli seuraavaks #8-kansia rakentamaan näihin. Puristus venttiilitöistä riippuen tulee olemaan näillä 9...9.2:1 välissä.

    Mutta siittäpä se lähtee. Olis Kosusen porttaamat 7a kannet myynnissä. Porttaamiselle ei voine laskea hintaa, mutta muitten kansitöiden hinnalla lähtisi. Palotila mitattu 66cc. Venttiilit 2.00"/1.625" yms.. YV jos sattuu kiinostamaan.
     
  16. tero79

    tero79 3rd gear

    tollanen imari ja tykötarpeita olis tallissa..
     
  17. Siihen joku Megaruutta tai vastaava ohjaamaan, niin tulee hauska katumoottoriprojekti.
     
  18. saresks

    saresks Gearhead

    [QUOTE="Inlinee, post: 3823001, member: 155503"

    Cometic MLS:ät oli molemmista bankeista hikoillu öljyä kannen etupäästä. Onko kokemuksia kannattaako näitä käyttää uusiksi, vai suosiolla vaihtaa?[/QUOTE]

    Mulla näytti kestävän 403:ssa parit availut ja sitten 387:ssa parit. Sitten näytti olevan se niitten musta (PTFE?) pinnoite niin kulahtanut, etten enää laittanut. Täysputsaukset joka avauksella ja pari viime kertaa kupariliimasprayllä kasaan. Ei ollut koskaan mitään vuotoja, mulla 1/2" pinnapultit molemmissa lohkoissa ja käsikivellä hiottu koneistamoilta pyydettyjen hienokarkeuksien harjat matalaksi, ei ainakaan haitannut..

    Ootko noiden seiskojen imukanavan kokoa sattumalta mitannut?
     
    Inlinee tykkää tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tilavuutta?
     
  20. saresks

    saresks Gearhead

Kerro tästä muillekin!