Olds 350 tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mazanderi, 14.7.2019.

  1. Mazanderi

    Mazanderi 3rd gear

    Tollane benzsiini vehkes, tyhjäkäynti vaeltelee ja välillä käy hyvinki. Mut pääsääntösesti käy epästabiilisti ja tuntuu välillä 'spurttailevan', eli ottaa pyrähdyksiä.. vähä intoilee..

    Päällä on hollikka joka on käyny tiivistys ja putsaus kierroksella

    Virranjakaja on melkouus kiinalaine alipaineella ja muut sytkä himmelit.

    Öljyn paineet alhaalla lämpösenä kiikunkaakun tyhjäkäynnillä valo vilkuttelee ajoittain..
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Paljos on ennakot ja millä kierroksilla tyhjäkäynnillä ja vaeltaako ennakot? Entä vakuumiennakko tulpattuna? Mitä näyttää alipainemittari ja onko neula vakaa? Onko kaasarin 4 kpl läppiä oikein säädetty ja reagoiko seosruuveihin?

    Vikoja voi olla: Alipainevuodot. Väärin säädetty, viallinen, väärin kasattu tai lopussa oleva kaasari. Venttiilien vuotaminen ja/tai ohjurit loppu. Väärin säädetty tai takerteleva vakuumi/keskipako/perusennakko. Sytytyshäiriöitä (muita kuin ylilaihasta seoksesta johtuvia) jne yms.

    Kova sana vianhakuun olisi perus-automiehen setti: ajoituslamppu ja vakuumimittari.

    Tarkista öljynpaineet mittarilla. Saat ehkä lisää käyttötunteja vaihtamalla uusiin jäykempiin öljyihin ja vaihtamalla suodattimen jos on unohtunut viime vuosina vaihtaa. Jos oikeasti alhaalla paineet tyhjäkäynnillä, ei mene kauaa kun alkaa kolkotus...
     
    Muokattu: 15.7.2019
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Mazanderi

    Mazanderi 3rd gear

    Niin, kas siinä pulma.. kun ei ole lamppua.. sekä pitäisi askarrella jokin uloke johon lamppua kohdistaa. (Joku on kaikki tälläset 'ylimääräset' purkanu veks)
    Ja vacuumia on tulpattu sekä jakajan puntit jne tuntuu olevan ok.

    Alipainemittarina on 'teollisuusmalli' bar asteikolla ja alipaineet seikkailee ~-0.36-0.38bar tienoilla, pyrähdellessä tietty korkeemmalla

    Kaasari on vanha raato, jossa tuntus olevan akseleissa välystä jonkinverran.. säätöjä on testailtu lähestyä parilla eri tavalla 'ford torino projectin' ohjeilla (pinnat/läpät/ruuvit...) ja sen että säädetään ykköset 'neliöiks' ja kakkosilla loput. Eipä paremmaksi muuttunu.. reagoi seosruuveihin

    Tyhjäkäynti ~900~1000 ja paineet olivat alhaiset myöskin kinkki paine mittarilla, jotta remontin korjuuta on tiedossa. Lykätty jo 20-50 öljyt sisään..

    ..ois ny kesän yli pyristelly tällä..
     
  4. saresks

    saresks Gearhead

    Joo, jos about vakio motto tuottaa 900 rpm vain 11"Hg, pielessä on. Pitäis olla jotain 700rpm korvilla ainakin 16-17.

    Mut öp puute huonompi juttu.
     

Kerro tästä muillekin!