Olds 350 vesipumppu

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FeV-8, 12.6.2019 klo 21:53.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Vaihdoin tuossa ölyjkriisi ajan 350 koneen laakerivikaisen 455 tilalle, että pääsis tälle suvea ajeleen. No, vastustaa niin perkuleesti. Ostin toimivana tehokkaamman tieltä väistyneen koneen. Muttei se nyt ihan toimikkaan. Savuaa työntötangon reijistä, ja vesipumppu lorisee alareiästään. Kuuluisiko alareiässä olla mitään tilkettä vai onko se nyt sen merkki että pumppu entinen?





    Johtuisko tuo savu jumiutuneista männän/öljyrenkaista?

    Myyjän mukaan kone ollut lämpimässä kymmenkunta vuotta, ja aina välillä pyöritelty. Ja oli toimivana pois nostettu.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Vesipumppuhan on sökö. Pumpun akselin alapuolella oleva reikä on just "juorureikä" . Eli kertoo kun akselin stefa päästää liemet laakerin puolelle.
    Jotta kauppareisulle mars.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Hyvin todennäköistä, jos ehjänä jääny seisoon. Voivat irrota käytössä, kun kerran on kuivassa sisällä säilytetty. Vesipesu kaasarin kautta irrottelee kans juuttuneita aika hyvin, kun tollasilla parintonnin kierroksilla lorottelee limsapullollisen vettä kurkkuihin.
    Vesipumppu on kans varmaan juminu seisokissa ja eka liikautus rikko tiivisteen akselilta.
     
  4. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Noniin, loruuttelin vajaan litran vettä kaasarista, ja savuttelu väheni. Nyt vain iski taas takapakkia. Tässäkin koneessa öljynpaineet kylmänä ok. 25psi tyhjäkäynnillä. Kun käyttää lämpimäksi, näyttää mittari pyöreät 0. Kierroksilla saa nousemaan lähelle 20psi. Kone ei kolise eikä kalkata, joten voisko öljypumppu vain olla väljä.
    Koneen myyjä on varma, ettei alakerta ole väljä. Sihtikään ei voi olla tukossa, koska kylmänä antaa painetta.
    Mittari viime kesänä laitettu autometerin sport comp.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    ^Mittaa vielä mekaanisella mittarilla että pitää kutinsa toi lukema.
    Skeptisenä silti sanoisin että jotain ongelmaa on laakereissa noin matalilla paineilla, eikä pelkkä pumppu voi aiheuttaa noin huonoa öljynpainetta? Jos vaihdat pumppua niin käytä muutama laakeripukki auki ja tarkista laakerit.
     

Kerro tästä muillekin!