Olds 403 + pitkät pellisarjat = ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jokeri, 12.11.2013.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Nyt kun olis talvi aikaa haaveilla että sitten vappua edeltävänä iltana voi hirveellä kiireellä ruuvata niin pannaanpa kysymys:
    403 olds 80-luvun gm stw korissa, pitkät pellisarjat, uusi oldsin iso startti (siis ei 307:n startti), startti kääritty termotekkiin ja pellisarjain alapäät kans. Kuumalla koneella on äärimmäisen huono starttaamaan, eli ei jaksa pyörittää, paitsi jos saa apuvirtaa. sitten jos vähänkin pyörähtää niin heti lähtee käyntiin. Kylmänä pyörittää iloisesti

    Sarjojen ja startin väliin ei mahdu kunnollista lämpökilpeä, siksi termotekit. Siitä huolimatta huono kännistyvyys. johdot ja kaapelikengät on uudet. Akku ei ole enää niin kovin uusi.

    Mikä nyt eteen? Lyhyet pellisarjat että saa startille ilmatilaa? Tehokkaampi hikpervormanssi startti? uus akku? Kuka mitä hä? Kerro sinä oma mielipiteesi ja voita kupillinen ei mitään.
     
  2. Achti

    Achti Gearhead

    sytky liian aikasella
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    toki akunkin pitää yleensä olla ihan iskussa, eli jos on tehtaan alkuperäinen akku niin saattaa jo olla tiensä päässä ;)
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on 307 kikkaran pikkustartti mutta vain peltisatseissa termotekkiä ja satsit on pitkät. Se startti ei jäähdy jos se on teipin alla piilossa.
    En ole "kerenny" sitä isoa starttia ropaamaan kuntoon :rotfl: .
     
  5. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    kokeiles helpointa keinoo ensin eli maadotukset uusiks moottorista runkoon ja akulta runkoon
     
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    vika luultavasti korjaantuu nuilla, viimeistään vielä kun akun siihen vaihtaa.

    näin ainaki omassa, oireetkin oli samat. apuvirran kanssa starttasi iloisesti, akun vaihdon jälkeen ei tarvinnut enää kuumana kaapeleita
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ääni kans akulle. Ekassa vallussani oli huono akku (mitäs ostin hessumobiilista 30€ "laatu"akun...), jolla ei lähteny ekan puolen vuoden jälkeen enää lämpöisenä käyntiin. Tosin eros "viasta" siltä osin, et pyöritti kyllä konetta ihan normaalisti, mut ei silti käyntiin. Semmonen 10-15min. ku anto jäähtyä ni aina laakista käyntiin. Ja oli vakiolla pikkulohkolla valusarjoineen jne.

    Sit suivaannuin ja hain us-partsista exiden akun ja loppu ongelmat siihen.
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Saattaa tartti lämpösenä tosiaan olla just sen vertta turvoksissa ja/tai banaanilla, että ankkuri hairaa kii kenttään, siitähän se tehon katoominen hyvin pitkälti johtuu,
    pienikin kosketus on tehokas jarru.

    eli startti auki ja kato onko ja mistä kenttä o kiillottunu ja fiilaa vähäse,
    noi on niin krouvia tekoa, että välys voi vaihdella nollasta kymppiin sentin matkalla.
     
  9. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Niin tähän vielä että kaikki maadoitukset on uusittu täs ny pari vuotta takaperin, kuten myös paljon muuta tuosta autosta.

    Pitääpi uutta akkua koitella ens, ja jos sen startin sieltä ottais ja poistais ne jeesuksen käärinliinat siitä.

    Ja josko sitä starttiaki kattelis sillä silmällä et mitä se on syöny, vaikka onki melekein uus startti, pari kesää ajettu (yht about 4000km)
     
  10. fennia

    fennia Gearhead

    Mun piti laittaa tohon 455:een ministartti. Ei auttanut termoteipit, eikä lämpökilvet, kun tulee sarjat melkein kiinni vakio starttiin.
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onko sulla jakajan alipaine kytkettynä suoraan imusarjan alipaineeseen vai kaasarin ported vacuumiin? Periaatteessa suoraan alipaineeseen kytketty jakajan alipainesäädin saattaa vetää virranjakajan alipaine-ennakon päälle kun starttaa ilman että kaasua on painettu reilusti. Tämä on mutua, asian voi varmistaa kokeilemalla alipainesäätimen letku irrotettuna silloin kun strattauksessa on ongelma.

    Mullakin se 307:n pikkustartti jaksaa pyörittää isolohkoa jossa on ruttua lisätty kansia madaltamalla, mutta siinä on aika räyhä nokka ja se helpottaa starttausta jos olen oikein ymmärtänyt.
     

Kerro tästä muillekin!