Olds 455 sylkäisi vesilommin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FeV-8, 6.6.2018.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Kyseessä täysin rempattu ja koneistettu iso olssi, jossa kaikki uutta vesilommeja myöden. Konetta käytelty monet kerrat lämpimäksi, ja välillä käytetty 3000rpm kierroksilla ja hyvin pelannut. N. 50litraa poltettu bensaa ja ns. sisäänajo käyttöä.

    Tänään käyttelin taas, lämmöt normaalit 80-85 astetta. Polkaisin reilummin ja kierrokset kävi 4K rpm. Hienosti kiekaisi, toinen polkaisu perään, ja höyry alkoi nousta. Pelti ylös ja tutkimaan. Lommi pullahtanut ja vedet kartanolle.

    Mikä tuon vois aiheuttaa? Soitin koneistamoon ja kertoivat vaihtaneen juurikin oldsiin tarkoitetut lommit. Puhui samalla että kannattaa vaihtaa eurolommi tilalle. Ovat kuulemma parempia kuin jenkkilommit.

    Alaletku mulla on metallia, joten se ei voi mennä luttuun. Yläletku sen sijaan vaikuttaa olevan vähän lytyssä. Voisko se aiheuttaa tuon. Termostaatti on paikallaan.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei voi, eikä saa vesipumppu eikä letkut tuohon vaikuttaa.
    Huonosti asennettu roppu, pykinyt reikä, väärä koko kuitenkin tai ehkä lohko halki reiästä...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. lpr

    lpr 2nd gear

    Pykineisiin reikiin oon yleensä laittanu pakasroput liiman kanssa kiinni. Vanhassa lohkossa on melkein aina syöpymää rei'issä.
     
  4. hukkis

    hukkis Gearhead

    Onko tuossa millanen termostaatin ohituskierto?
    Omasta letukan isolohkosta pullautti muinoin imusarjan tiivisteen nestekanavalta kun oli menny ruttuun se pikku letku imusarjan ja pumpun välistä.
    Jotain hämärää tuossa voi olla jos letku menee ruttuun??
    Tuossa kyllä lommikin on täytyny olla huonosti kiinni...
     

Kerro tästä muillekin!