Olds 88 ja tietysti Diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sartuo, 14.5.2007.

  1. sartuo

    sartuo 1st gear

    Sori lipsahti äsken väärään osioon.. :oops:
    Olen omistanut ja ajanut monta 5,7 dieseliä,oldsina sekä Buickin ja Chevyn pellin alla..hyviä peliä,vaikka kaikki ihmetteli miten uskallan ajaa päivittäin.Kävin venäjällä monia kertoja sekä suoritin kotimaan matkailua.Tietysti vikojakin joskus tuli muttei mitään vakavaa,ei tielle jättäneet paitsi eka -79 olds josta katkes lopulta kampiakseli mutta sekin kotiin ja parkkipaikalle :lol: Vielä on ajossa 88 sedaneita dieselinä?(jep iso on vero) Harvinaisia alkavat olla,muuten jenkeissä alkavat olla haluttua kamaa,ihan totta!!Paljonko ajettuja löytyy,Metro-auton ukko kertoi DX jolla ekakoneella ajettu yli 500th.
     
  2. sartuo

    sartuo 1st gear

    Kertokaa kokemuksia oldsista tai muutenkin 5,7 dieselistä.Vieläkö paljon jokapäiväsessä ajossa olevia?Itsellä on tosiaan paljon muistoja tästä autosta,joka jätti haavin auki kaikilta mersu kuskeilta kun yrittivät,muka nopeilla 240 ja 300 diesel resuillaan revitellä :wink: :D Mese jäi valoissa seisomaan kun olssi rinnalle tuli.Kyllä ukkoja korpesi kun oli ostaneet kalliimman,hitaamman,puoltapienemmällä koneella olevan "johtotähden" :rotfl: ..No se oli silloin..Täytynee kertoilla myöhemmin lisää jos jotain kiinnostaa lukea..
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla oli pontiac parisienne ympärivuotisessa ajossa viime joulukuuhun ja jatkaa jossain eteläsuomessa. 5,7dx
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Oli '86 Buick Electra Estate Waagoni.
    350DX+TH-350.
     
  5. idiot

    idiot Gearhead

    tällä hetkellä farkku caprice, 350dx + 350 jokapäiväisessä ajossa. :wink:
     
  6. sartuo

    sartuo 1st gear

    Jep farkkuja on ymmärrettävästi enemmän,vieläkö sedaneita löytyy ajosta? Löytyykö kuvia?? Itsellä ei ole valitettavasti kun digikamerat oli vielä sillöin vain Bondilla :D
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Olds Custom Cruiser 8 hlö 1980 DX +th350 . Ajettu 126 000 km. Tänään tuli mittariin 150 km lisää huoletta.
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Isoisä päätyi aikoinaan 1979 valitsemaan Olds D dieselin pellin alle ihan tuosta samasta syystä. Koeajoi 240 dieselmersua ja.. Päätös oli helppo. Suorituskyky oli ihan eri planeetalta ja hinta halvempi mersua..

    Autosta tippui vena pyttyyn motarilla Turussa 1983 kesällä mukavassa 140 -150 km/h vauhdissa. Koneen alakerta päivitettiin uuteen DX lohkoon ja toinen kansi käytetty ja toinen kilahtaneesta, eli kynäsuutin yläkerta - DX -alakerta. Tuolla kombolla sitten ajeltiinkin vuoteen 1998 varmasti joku 400 000 km. Auto jäi enolle, joka ei siitä ymmärrä sen paremmin kuin nasu avaruusraketista ..

    Seisoo käsittääkseni jossain lahoamassa.. Sic transit gloria mundi. Ajamalla ja asillisellä huollolla tota DX-komboa ei saatu hajoamaan.
     
  9. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Joo itellä ollu -79 88, -80 88 ja Buick farmari -83 5,7 Dieselillä,yhtään en saanu totaalisesti rikki. Parista meni syöttöpumppu remonttiin ja kannentiivisteitä pari kertaa,muuten pelas loistavasti ja kylmästä käymään tosi hyvin.Tuli kumminkin kilometrejä paljon kun oli reissuhommissa!!Turhaan aliarvostettu toi 88 oldsi ,milestäni hieno auto 8) Semmosen pitkälamppusen kun sais hyväkuntoisen niin vois vaikka museorekisteriin laittaa :) Kerran se öljypumpun akseli meni pyöreeks onneks satuin katsoon öljynpainemittaria ku oli nollissa,sen jälkeen muisti kerran vuodessa tarkistaa sen kunnon.
     
  10. mie

    mie Gearhead

    Taannoin oli MR-rekisteröity diesel-Delta myynnissä SavonSanomissa, hintakaan ei ollut mikään suhteeton, taisi olla 4k€ korvilla.
     
  11. sartuo

    sartuo 1st gear

    Mä tykkään taas uudemmasta -80 ja uudempi korimalli,keula hieno,ja kirkkaat mittarit :)
    Jep kylmästä uskomaton dieseli lähteen,(lyömätön muihin saman ikäsiin)kerran -36,muutama hehku mykkä,ja eikun käyntiin kylmiltään!Nettiautossa oli muutama,yksi hieno -82 jossain autoliikkeessä mutta päivitetty 2005!? Oisko unohtunut,laitoin kerran sähköpostia ei vastanneet..
     
  12. tammercity

    tammercity Gearhead

  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo ei taida olla aktiivisessa myynnissä. Sama kohtalo mullakin..
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ostin kansipaffivikaisen 5.7DX puikin joskus -88? ja tein siihen pikaisen raggariremontin eli hoonaus, laakerit, jakopäänketku, venttiilit käsin jne. Ja ajoin sillä puikin loppuun :rotfl: . Tälläsin koneen subbariin risan 6.2 kikkaran tilalle ja ajoin sen subbarin loppuun mutta kone vain porskuttaa. Jopa tollanen 2.5 tonnin malmikasa liikkuu ihan hyvin dexterillä ja jaksoi vetää jopa isoa traileria perässään. Toi kone vaatii tiheän ykkösen että saa hylsyn kiihtymään ja sitkeyttä ei ole niin paljon kuin 6.2 koneessa kun isku on niin lyhyt. "Hyvin" tehtyä konetta ei ajamalla saa rikki jos muistaa vaihtaa joskus öljytkin. Öljynä olen käyttänyt kaikenmaailman halpahallien mönjää ilman mitään murheita :rotfl: . Tossa just laitettiin mun vanhaan paattiinkin 5.7DX ja kokemuksia siitä odotellaan 8) .
     
  15. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tein aikoinaan tutkimusta asiasta:

    Vuosien 1978 - 1981 Deltoja oli rekisterissä 31.12.2004 213 kpl, joista vielä 21:n käyttövoimana oli dieselöljy.

    Aika karu poistuma, kun ajattelee, että noita Oldseja tuli tuona aikana maahamme toistatuhatta ja kaikki oli dieseleitä. Maahantuojan mukaan yhtään bensa-Deltaa ei tilattu.
     
  16. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Niin ja Spinneriin tekemäni jutun viininpunainen ex-taksi vaihtoi taannoin omistajaa todella huokeasti. Siinä meni Suomen hienoin -79 Delta...

    Kaverilla oli Nokian entinen 88 Royale Brougham, mutta se oli bensotettu.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Itse ajoin -81 Cutlassilla dieselinä noin vuoteen -94. Silloin mittarissa oli 492 000 kilometriä ja koneesta kuului jo pientä kilkatusta. Jo aikaisemmin oli ideana vaihtaa autoon bensakone, kun diesel levähtää. Tämän johdosta viimeisen 60.000 kilometrin aikana ei muun muassa enää viitsinyt katsoa edes öljyjä. Tiedä kuinka kauan olis kestänyt, jos olis huoltanut normaalisti koko ajan.

    Monet ovat kehuneet kylmäkäynnityksen erinomaisuutta kyseisissä koneissa. Omat kokemukseni ovat päin vastaiset. Lohkolämppäriä sai heittää päälle jo 15 pakkasasteessa. Jopa Transit lähti hehkuttamalla käyntiin kylmemmissä keleissä.

    Kiihtyvyyttä ja vauhtia autoon kyllä löytyi dieselinä. Huollosta kone oli tarkka ja välillä piti tehdä isompiakin huoltoja, kun venttiilit tuppasivat joskus putoilemaan ja kannenpultit pettämään, mutta sehän kuului kyseiseen merkkiin.
     
  18. tabs

    tabs Gearhead

    Näyttääpä vielä olevan Pietarsaaressa yhdessä liikkeessä
    diesel Oldsi myytävänä, ei toki ole kilvissä ymmärettävistä syistä.
    Muistaakseni ollut liikkeen listoilla tod kauan, johtuneeko "kohtuullisesta"
    hintapyynnöstä :eek:
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ja palveluttomuudesta. Sähköposti menee mustaan aukkoon ja soittamalla selviää sen verran tietoja, että tosiostaja ottaa ilmoituksessa vaaditun tukon rahaa kouraan ja matkustaa maailman ääristä ostamaan auton sellaisena kuin se on ilman kuvia tai mitään erityisiä lisätietoja.

    Elli rahat kouraan ja hakemaan. Älä erehdy kysymään mitään tai tinkimään, niin auto on sinun.
     
  20. sartuo

    sartuo 1st gear

    Joo ihme palvelua pietarsaaressa,liekö sitten myyntitilissä tai jotain muuta kun ei kiinnostuta ostajista?Kiva kuulla muidenkin 5,7 käyttäjien kommentteja.Muuten onko -85 viimeinen erä kun liikkeestä myytiin vielä 5,7 dieseliä.Kuulin vaan aikoinaan että uudempi korisen capricen (siis 91 eteenpäin)olisi saanut tilata dieselinä halutessaan liekö vaan juttu,vai onko perää?
     

Kerro tästä muillekin!