Olds 88 ja tietysti Diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sartuo, 14.5.2007.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mulla yksi ihan siisti 1980 vm. Suomessa vuonna 1981 leimattu (oli Suomen GM:n esittelyautona) CC on ajossa, tai siis nyt talvella taas syyskuusta toukokuuhun taas seisonnassa, kun ei kehtaa vanhaa rouvaa talvella kiusata. Koneena orgis D3, lootana th350, peränä Pontiac 12 bolt - positraction. Kaikki tehtaalla asennettua.

    Varusteet sitten on jätetty asentamatta kuljettajan six way powerseatia lukuunottamatta. Listotukseenkin on ruksattu kokoonpanolistassa "Deleteä" rankalla kädellä. ;)
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Silloin kyseessä ihan orgis Truck-kone . Niissä aina 6.2D tuloon saakka säilyivät vanhat d:n kynäsuutin kannet DX-lohkonkin päällä.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Meidän Deltas88 "ei brougham" etenee myös pikkuhiljaa. Tämä on kohtuuerikoinen perusmalli ja tuotu ilmeisesti muuttoautona maahan. Etupenkkinä on yhtenäisellä selkänojalla varustettu punainen keinohkasohva ilman käsinojaa ja ovien paneelit ovat punaista keinonahkaa.

    Runkoa ja lattiaa ei ole hitsattu vielä kertaakaan ja ovat kohtuukunnossa. Ovet ja A-pilarit on hitsattu. Oviin vaihdettiin uudempikorisesta ehjät kotelot. Koneena on nyt 350 bensa, rempattu dieseli odottaa sitä että mihin tuo ajoneuvoverotus menee jatkossa.

    Ajelin tällä vuosituhannen vaihteessa muutaman vuoden työajoa dieselillä. Oli todella mukava auto.
    Muutama onneton kännykkäkuva pohjatöistä:
    http://kuvablogi.com/blog/26532/13/
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    Olipa youtubeen ilmestyny olds diesel 1980 tietoisku / mainos josko teitä muitakin hörhöjä tommoset kiinnostaa 8)
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kertakaikkiaan hieno video, kiitos linkistä.
     
  6. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Hieno pätkä!

    Mieleen jäi muuten tuo maininta, että öljynvaihtoväli on 3000 mailia eli ~5000km. Tuon kun diesel Oldsin omistajat olisivat sisäistäneet, taitaisi moottori olla paremmassa maineessa...
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuon öljynvaihdon lisäksi siinä on sellainen taksikuskeille epämieluisa piirre, että sitä ei kannata käyttää tyhjäkännissä pitkiä aikoja jos autolla ajetaan vaan pätkäajoa. Kun mäntä tulee noilla puristuksilla lähes kiinni sylinterikanteen, niin sinne kun pääsee karstaa kertymään, niin jossain vaiheessa voi mäntä lyödä liian kovaa kattoon ja kannepultit/kannentiiviste tai alakerta sanoa ruman sanan, eli juuri niinkuin se sanoikin aika usein alkuaikoina.
    Eikös nuo koneet kestäneet ihan hyvin autoissa joilla ajettiin myös kunnolla matka-ajoa.

    Tuo on kai se syy miksi 6.2:ssa puristusta madallettiin.
     
  8. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Ainakin Kainuun korkeuksilla kestivät taksit= matkat olivat pitempiä.
     
  9. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    On todella hieno, mutta eiks toi oo pikku miinus tollasessa autossa kun on vaan kaksi ovea..? Noi fullsizet kelpaa mielestäni ihan neliovisinakin mainiosti.. :wink:
     
  11. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  12. masamainio

    masamainio 1st gear

    Keltaisessa pörssissä oli ilmoitus: Myydään Cosmobil Deltä Royale -79 Diesel
    Soitin ja myyjänä oli vanhempi herras mies. ja kertoi että auto on ollut hänellä Tallissa/liiterissä Seisomassa jo kauan, ja että on Todella hyvin säilynyt ja alkuperäiskuntoinen.pitää käydä ihan katsomassa autoa paikan päällä! 8)
     
  13. Aako

    Aako 1st gear

    Näyttää tyo kesstävän, vaikka on nuo öölit välillä jopa 15 000 tullu ajeltua, aina yli 10 000 oisko 300 000 meillä menny ja kuulemma 200 000 oli pohjalla
    ja telvakkia on pyöritetty meillä ollessa koko ajan...
     
  14. tammercity

    tammercity Gearhead

  15. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Turvallinen auto!
     
  16. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kertokaapa minulle vähän riisseli olssin tekniikasta,eli milloin/missä 350 laatikko vaihtui siihen 200 looraan .Onko jostain vuosimallista lähtien ,vai onko ollut molempia alusta saakka.Tuliko ensimmäise olssit 77v ja mitä mallia tehtiin mihin asti.Lähinnä kiinnostaa 88 delta, custom cruiser.cutlas.ja tietenki diisseli.
     
  17. Deltapete

    Deltapete 1st gear

  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Delta sai tänään taas pohjaansa jokakeväisen RE-käsittelyn. Auton pohjassa alkaakin olla jo melkoinen kerrostuma tuota ruosteenestoainetta.

    Ensi viikolla olis sitten lopultakin tarkoitus käydä näyttämässä tuota Deltaa museotarkastajalle, saapa nähdä kuinka auton ja äijän käy, kun sitä ajan patinaa tuppaa olemaan jo jonkin verran noilla ajetuilla kilometreillä...

    Puhelimessa hämmästystä herättikin lähinnä autolla ajetut kilometrit --> yli 635 000.

    Taitavat odottaa sinne nyt melkoista rytökasaa. Liekö tuo sitten hyvä vai huono asia.

    Aika näyttää.
     
  19. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Mikäs Oldsi sinulla on?
     
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Olds 88 Delta diesel -79, eli alla olevan kuvan auto.

    Ja on muuten tänään myös hyväksytty Helsingissä suoritetussa museotarkastuksessa. :D

    Ei muuta kun lausuntoa odottamaan ja sitten muutoskatsastamaan.
    Mieli on sattuneesta syystä aika korkealla.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!