Olds 88 ja tietysti Diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sartuo, 14.5.2007.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Taitaa kaverini, niccinimi Harri S olla Markon veli? Niin, Oldsi on komea MR-kuntoinen...[​IMG]
    -Autosta on mainintaa Harri S kertomana, aiemmin tässä keskustelussa... :wink:
     
  2. Buick55

    Buick55 Gearhead


    Just illalla lueskelin juttua ja todella asiaa/asiallinen juttu,monenlaista uutta tietoa tuli ainakin meikäläiselle :)
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Aika amatöörimäistä moottoritoimitusta osoittaa mm. se että 11/78 valmistetun, ulkoapäinkin mallivuoden 1979 autoksi tunnistettavan auton vuosimalliksi halutaan vängän väkisin merkitä 1978! Muitakin, jo kertaalleen oikaistuja virheitä juttuun jäi. Auton vuosimallia ei määritetä sen enempää valmistusvuoden kuin käyttöönottovuodenkaan mukaan.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    ko. Delta88 oli HarriS:n silloin omistamana Oldsikerhon osastolla Lahden Classic Motorshowssa muutama vuosi sitten.
     
  5. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Tuossa vieressä ,"Parts and illustration catalog, 1976-1980,Oldsmobile, ja saman jatkoa 1982-84, kaikki osat kuvina ja osat sarjanumeroina.- Dealers Albumsit vuosilta 1977-1985, kaikista autoista esitteet ja melkein kaikki ohjekirjat ym. Kun harrastus menee pitkäksi se menee , maantaina auto katsastukseen,
    katsotaan, sanoisi isä vainaa ( suvun ( 1.oldsin omistajana suvussa) kaikki on vain projektia! :(
     
  6. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Hatunnosto!
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Re:

    - Yksi on pihassa :D
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

  9. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Arto Nybergissä tänään insertti 23.3.1982 Tv-uutisista. Kuvanauhalla vilahtaa 1980 taksi-Oldsi.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Bongasin myös tuon.
     
  11. General_Lee

    General_Lee 3rd gear

    Pihasta löytyy -79 Cutlass Cruiser 5.7d,ajettu 124tml ja konetta ei ole avattu.MR-leimaa uupuu huonon takapuskurin tähden
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    jollen väärin muista niin kynäsuutinkonetta ihailin pellin alla tänään... :x
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    pitkään uinunutta dx konetta elvytän. Tyhjennän kai tankin naftasta ja annan veden laskeutua pohjalle ja pinnasta kaadan koneen öljypuolelle, öljyt vois laskee ensin pois ja sitten varovasti kampuran päästä ympäri veivaamaan, jos ei liiku niin hehkuja auki ja ehkä venttiilikopatkin auki ja naftaa sinne. Ruiskusuutinputket auki ja wd40:iä suuttimille, pumpun kansi auki ja imee moskat pois sammutinsolkun alta, sitten sähköpumpulla veivaa suutinlinjat auki puhdasta naftaa tankista sähkösellä lisäsiirtopumpulla.

    vai onko parempia vinkkejä
     
  14. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Itte antaisin varmaankin ensin mäntien päälle jotain liuotusta, sitte kattoisin sinne pumpun kannen alle että miltä näyttää. jos kutakuinkin ok, niin löpöpuolen antaisin olla. Moottoröljyt ulos, uudet sisään ja pyörittelisin koneeseen paineet.(en kyl tiedä miten se 5.7 riisselissä hoidetaan.) sitte varovaasti nitkuttelemaan että pyörähtääkö.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Hehkujen irroitus hirvittaa jo tassa vaiheessa ja repsikan puolen viimeseen ei paase kyl kasiks

    Onko siita haittaa jos laittaa naftaa oljyn tilalle ja veivaa esim startilla herkistelyn jalkeen?
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    En kyllä kaatelis naftaa koneeseen, saat vaan kaiken moskan kerralla liikeelle ja jää sitten jonnekin kanavaan tukokseksi.

    Jos kone on jumissa, niin se on, ilman purkamisia, menetetty tapaus, koska männänrenkaat tarvii olla kunnossa (ei jumissa ja ehjänä).
    Ottaisin suihkuputket ja venakopat pois ja sieltä näkee sitten kuinka paskainen se kone oikeasti on + yhden keinuvipusillan irroittamalla yläkerran keinusiltojen ja sitä kautta yläkerran kuluneisuuden ja onko tönäreissä holkkumaa rikkinäisen ostajan takia.
    Venakoppien alta katsoisin myös, että onko yhtään pitkää kannenpulttia poikki ja tumppia irrallaan.

    Kynäsuuttimiin en koskisi, koska vähintään tiivisteet tuppaa hajoamaan irroituksessa tai suuttimet vääntyy mutkalle. Tappisuuttimien kanssa on helpompaa, mutta saattaa paskaa livahtaa siltikin väärään paikkaan.

    Hehkut pois ja kaikki liotus jne. jutut sitten sitä kautta. Ja auttaahan se sitten startilla pyörittelyssäkin.
    Pa-järjestelmän ilmaus startilla kunnes sumu lentää hehekujen reijistä.
    Naftat huolella startaten pois ennen hehkujen takaslaittoa.

    En minä tuota konetta sen kummemmin varoisi. Ihan samat temput alakerralle (ölpät ja suodatin) kuin bensakoneissakin pitkän seisomisen jälkeen. Ja ruiskupumpulle se kannen irroitus ja putsaus uuden DÖ suodattimen kera.

    Jos pyörii, niin alipainepummppu pois ja se öljypumpun akseli ulos. Sitten sieltä samalla katsoo sen akselin alapään kunnon ja jos kuluneempi, kääntää toisinpäin. Pikkuinen 1/4" hylsy ja jatkovarsisysteemillä saa porakoneella pyöritettyä sieltä kuusikulmaiselta alipainepumpun akselilta öljynpaineet kun on uudet liemet vaihdettu.
    Öp-kello sitten vaikka pikku hetkeksi ja varmuuden vuoksi pois siitä lohkossa olevan jakopäänkotelon päältä, niin näkee että uudet öljyt lähtee porakoneella liikkeelle ja ö-pumppu toimii.

    Noilla tempuilla siis vain imarin keskiosa, pumpun kansi, hehkut, alipainepumppu, suihkuputket ja venakopat pois sekä tietysti huohottimet ja ilmanputsari. Työläimpänä ne hehkut joista se hanakalin voi mielestäni jäädä vaikka paikoilleen.
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tota moskan liikkumisen pelkoa itsekin mietin, ja dsl ei nokkapellin alla välttämättä ole jumissa mut tuo öp pyöritysjuttu, siitä kiitokset molemmille.

    olisko kuva ym ohjemateriaalia jossain, voisko joku linkata tähän.

    hih naapuri jo kävi kyselemässä että eikö lähde käyntiin kun ketjutaljalla kiskoin talliin sisään. auto sammalen ja jäkälän peitossa. :odroll:
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja olisko niin, että Oldsin öölipumppu pyörii vastapäivään, eli kannattaa huomioida, kun virittää porakoneen aksilaan.

    Hantta
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    juu vastapäivään

    olds kiisselissä imukanavienkin paskakertymillä on merkitystä, meinaan että jos ja kun imuvenojen lautasten päällä on todnäk melkoset moskakakut ja sen laskeutuessa pyttyyn ankaran liotuksen seurauksena, patti ei enää pyöri ympäri (vaikka muuten pyöriskin) koska palotiloissa ei ole tilaa puolkiinteille esineille.
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Vetta sielta oljyn seassa pohjalla oli varmaan litra. Oisko kansipahvi vai imusarjan tiviste
     

Kerro tästä muillekin!