Olds BB mielipiteitä rullanokan valintaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FeV-8, 26.7.2013.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Hakusessa siis hyvä rullanokka, joka antaisi kohtuuhyvän alaväännön ja keskialueella ~2500-5000 olisi paras vääntö ja tehoalue käytössä. Ajoa tulee ehkä 40/60 kaupunki/maantie. Tavoite olisi myös suoriutua alle 14sek. 1/4mile.

    Moottori on 400cid "G" lohko, eli poraus on pieni 3,87 mutta isku 4,25 eli sama kampura kuin 455 koneessa. Kone tulee liikuttelemaan aikanaan 65-cutlassia.

    Speksejä autosta.
    -65-Cutlass ~ 1500-1600kg
    -Tremec tko 600
    -3,23 perävälitys
    -15 takarenkaat. 275/60 tai 295/50
    -Vakio männät ja kanget. Max ~5500rpm
    -C Kannet pinemmillä venttiileillä. 2" ja 1,625" 80cc mutta höyläys nokan mukaan. Käytetään virtauspenkissä.
    -Performer ja airgap imusarjat. Penkitetään molemmilla.
    -600 ja 750cfm vac holley. Molempia voi kokeilla.
    -Peltisarjat
    -Rullakeinut

    Tuossa linkkejä eri nokille mitä olen pitänyt mielestäni hyvinä vaihtoiehtoina:
    Howards
    http://www.competitionproducts.com/Olds ... ucts/2067/
    Crane
    http://www.summitracing.com/parts/crn-8 ... oldsmobile
    Comp 2 vaihtoehtoa:
    http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... =1182&sb=2 tai http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... =1183&sb=2
    Rubenracing. 2 vaihtoehtoa:
    http://www.ebay.com/itm/400-425-455-C-I ... 60&vxp=mtr
    tai http://www.ebay.com/itm/400-425-455-C-I ... 70&vxp=mtr
    Lunati 2 vaihtoehtoa:
    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1712&gid=281 tai http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1713&gid=281

    Howardsin sekä Rubenracingin nokat vaikuttavat mielestäni tehontuoton kannalta parhailta. Vai mitä mieltä olette?
    Sana ja mielipiteet vapaita... :D :D
    Ja jos tulee mieleen muita nokkia/vaihtoehtoja niin kertokaa..
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Tota noin,rullanokka systeemi varmaan tulee maksaa sen tonnin.Mikäs siinä jos on ylimääräistä,niin siitä vaan,mutta onko saatu hyöty ton rahakasan arvoinen?

    En toki dumaa sun suunnitelmaa,mutta kunhan funtsailin asiaa näin talousnäkökulmasta.

    Mulla on hyllyssä isohko Lunatin hydraulinen rolleri varattuna 350 letukkaan.Tasapäämäntänen 6 tuuman veiveillä Mexicon lohkoon perustuva "normi" motti.
    Kannet jotka siihen ostin ovat Brodix IK 200 alukannet 64 cc ja puristusia 10,25:1.
    Brodixit virtautettiin NPS(Nordic Porting Service) toimesta.Ilmeni että ne eivät ole lähellekään esimerkiksi AFR Eliminaattoreiden tasolla.
    No,tulin siihen johtopäätökseen,että tässä tapauksessa Lunatin rullanokka on "helmiä sioille".Olenkin tarkastellut tämän jälkeen Summitin omia 55 taalan laahureita,ja pannaan Lunati johonkin "All Out" mottiin parempien kansien kera.
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Käsittääkseni nuo ovat kaikki suht hyviä lähes vakio moottoriin sopivia nokkia, ja haluaisinkin mielipiteitä mikä noista olis se paras vaihtoehto. Halvin ratkaisuhan olisi se laahurikeppi mikä on kaikilla.. :D Noissa kaikissa on lähes samat aukioloajat "50nostolla kuin vastaavissa laahureissa, mutta nostoa enemmän. Eli pitäskait siitä jotain hyötyä silloin olla.
     
  4. Väne

    Väne Gearhead

    Isolohkosta ei ole kokemusta mutta kerrotaan nyt silti mielipide..

    307 olssi kävi compin 262hr nokalla ja noin 9.5? puristuksilla melkein kuin vakio kone, overlappia taitaa olla joku 45astetta. 400 käy varmasti vielä nätimmin.
    Isompi kone pienellä porauksella ja venttiileillä vois tykätä pidemmästä aukiolosta, mutta nokkakulmaa kannattaa samalla isontaa varsinkin jos saat tarpeeksi puristusta..esim tuo crane tai ensimmäinen ebay nokka.
    Pitkillä imukanavilla ja hyvällä pakopuolella ei tarvi overlappia niin paljon, ja pakoasteita voi vähentää jos tulee puristusta reilummin ja mitä parempi pakopuoli.

    Ps. nuo compin ajoitustiedot on .050" asteita, tais olla sama virhe paperillakin? No icl pitää kuitenkin paikkansa.
     
  5. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Thanks Väne. Juuri tuollaisia mielipiteitä tarkoitin. Puristuksiahan tuolle koneelle luvataan 10.25, mutta ne on niitä tehtaan ilmoittamia lukuja vuonna 69. Eli todellinen ruttu selviää vain laskemalla, mutta yritän sen saada lähelle kymppiä.
     

Kerro tästä muillekin!