Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Laitoin joo, vähän on loppu mielenkiinto.

    Jos jotain erilaista vaikka löytyis vaihossa. Katotaan nyt
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onks tää sun eka ameriikanauto? Jos on niin älä myy, haluat sen kuitenkin takas muutaman vuoden päästä. :cool:
     
    kapa73 tykkää tästä.
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onhan tämä eka amerikaano, ja myös eka auto ylipäätään.

    Aika moneen kertaan on myyntiä tullut mietittyäkin.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kai nyt seuraavakin auto on suurten veden takaa?
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Emmä uskalla tohon vastata :D
     
  6. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Ensijenkki on vaan kerran. Ainahan sen voi takasinkin yrittää hommata jos erehtyy myymään.
    Omalla kohdalla paljon se opetti ja paljon se vielä opettaa.

    Sun kohdalla on kyllä vähintäänkin herkullinen 403 olssi, se olis jo täyttä muskelimoottoria ja sitä kantsii miettiä jopa eri koppaan.

    Yleensä aina kun autoja vaihtelee niin aina on uudet ongelmat jokasen kohdalla, niistä ei pääse eroon. Rahat menee kaikki jokatapauksessa :D
     
    SauliK ja Pas(i)kiainen tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    G-body on hyvä. Vani/pickup rupee jossain kohdin tympimään ja fullsizelläkin on hetken oma hehkunsa. Toki ei tiedä ennenkuin kokeilee.

    Jos meinaa vallan maata vaihtaa autoissa niin hyi hyi.

    G ei häviä kuin ulkomitoissa fullsizelle joka ei monessa paikkaa nykyaikana ole edes huono juttu. Taloudellisuus ja suorituskyky tulevat helpommin ymymym.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu en mä ainakaan fullsaizia osta.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Säädin kaasaria niin pääsin seiskan puolelle 0-100 :D 7.92.

    Tiiä sit mitenköhän tän pitäs liikahtaa.

    Koeajot suoritettiin suljetuissa oloissa.
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Ei mulla vaan midsize loikkarilaatikolla ja "pienellä" koneella ollu mikään taloudellisuuden riemuvoitto.Sehän on niin että auton pitää olla iso ja koneen kanssa.
    Kaikkein härskeintähän on kiistatta kun iso auto kulkee isoa kovaa.
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, ei mun omani ainakaan mitenkään hirveen pienel mee. Ihan hissutellen oon päässyt 12l/100km, mutta kyl perus cruisingreissu on sen 15-16 satasella.

    Tiiä sit onks se kenelle vähän ja kenelle paljon

    Tänään tuli ajeltua ja mietittyä etteihän tästä malta luopua. Katotaan ny
     
    FuryIII '71 ja palontie tykkäävät tästä.
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja köyhille myös se G:n keveys on verotuksellisestikin hyvä asia.. kokonaispainon mukaan kun rankaisevat joka toinen vuosi enemmän ja enemmän.

    ------
    juu. harkitte tarkkaan mitä haluat. ja haluatko tuosta luopua.

    tuo sun auto kun kuitenkin alkaa olemaan jo läpikäyty kuntoon. saisi ajella aika kauan rauhassa pelkillä pikku fikseillä.

    vastaavan kuntoisen löytäminen voi osottautua vaikeaksi. pelkästään toisen ostaminen ja kunnostaminen vastaavaksi voi käydä hyvinkin kalliiksi. tämän kanssa tiedät tarkkaan jo mitä on korjattu ja mitä ei. uuden aarteen kanssa voi joutua käymään ihan kaikki samat paikat uudestaan läpi.. tai enemmänkin.

    mikä tahansa auto johon on käyttänyt aikaa ja rahaa jo pidemmän kaavan mukaan tulee yllättävän läheiseksi tapaukseksi. ja etenkin sen "ekan oikean" takaisin haikailijoita on monia. hetken mielenkiinnon loppuminen ei ole vakavaa.. sullahan on vielä projekti hieman keskenkin. iso kone odottaa paikalle laittoa ja sitten koeajoa.. voi mielikin muuttua kun tehoa tulee lisää roppakaupalla. :D

    vai onko kiikarissa jonkun oikean "unelma auton" osto? ja tämä on vain sen ostoksen pakollisena rahoittajana? siinä tapauksessa on ehkä järkevääkin myydä pois jos "parempaa on tiedossa".

    tosin mähän oon osastoa joka tykästyy romuihinsa.. mähän kaipailen ajoittain ihan kaikkia omistamiani autoja jokka oon mennyt myymään.. joskus jopa sitä fiat regataa. :D

    ------
    ja olisin luullut sun auton menevän nopeampaakin tuon 0-100. sulla kuitenkin on vähän aikaa sitten rempattu kone tirheemmällä nokkakepillä, ja paremmin hengittävillä pakosarjoilla ja putkilla.. lisäksi se lukolla oleva 3.73(?) perä ja 200r laatikko jne

    minunkin rohjake meni alle kasin sataseen.. siinähän on hyvin paljon ajettu ja kulunut kone jossa sivistynyt (vakio?) nokka, rautaset pakosarjat ja pienet putket ja se aava ja avoin perä (2.41 tms), eli hyvin vakion kaltainen 350+350 kötöstys.

    joten ootko ihan varma että että et ole esim katsonut sekunnin verran myöhässä kelloa taikka mittarilukemaa väärin?
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Gepsillä mitattu en tiiä onko tarkka.

    Itse epäilen että noilla sun spekseillä ei kyllä alle kasin pääse. Tiiä sit
     
  14. sbf

    sbf Gearhead

    Jos haluaa pieniruakasen jenkin ni sit hommaa luminan.
    järkevämpää on valkata työpaikka ja matka oikein jos sillä harrasteautolla aikoo työmatkaa vetää.Ei mun perse revenny kun vedin parivuotta pontiacilla työmatkaa kesäntalven.Kertavikkoon kävin tankilla.Työmatkaa 4 km.
    Jos paskiainen on järkimies mitä oletan hänen olevan niin raha-asiat pysyy hanskassa ja ton kutlassin voi työntää johonki latoon jos oikein alkaa harmittamaan ja jatkaa sitte vuoden tai 5 päästä. Sillä aikaa voi ostaa vaikka jotain muuta.
    Mulla esmes olis tarjolla nappikuntonen capricefarmi toimivalla ilmastoinnilla, cruisella, sähkölaseilla ym...Itse olen säitylle lähes kaikki entiset harraste/käyttikset.Niitä on ladoissa jotain 25 kpl...
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo ei mulla mitään rahahuolia sillä lailla ole, (ei sillä että niitä täällä tarttis puidakkaan) ettäkö tätä sen takia myytäs.

    Mutta rupesin oikein miettimään. Tutkin tarjontaa mitä tolla kutlassin myynnillä sais. Ei ihan hirveen erikoista, ja kuten Nonsence sanoi hyvin, voi olla että siihen joutuu tekee kaiken mitä tähän on jo tehty.

    Ja ei tätä nyt sen takia ostettu että hierotaan ja sit kun "iso" kone alkaa olla valmiina niin myydään pois. Perkele. Ostin tän silloin 4 vuotta sitten 17 kesäsenä ja tän kans on koettu jo vähän liikaa :D

    Joten peace out tältä erää, hommat jatkuu! Toivottavasti ketään ei pahastunut mun myynti-ilmosta kun se olikin "turha".
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hyvä homma että jos olikin hetkellinen mielenhärtilö. :D

    ja myynti-ilmosta.. tuskimpa. ainoostaan joku joka on autosta jo ottanut yhteyttä ja olisi ollut tulossa katsomaan/ostamaan pitäisi olla hieman pahastunut. näitä "myynnissä kokeeksi" aina välillä näkyy. usein niiden hintapyynnöt on vain "tarjousten perusteella" tai yksinkertaisesti aivan liian paljon. sulla sentään oli suurinpiirtein yleisen hintatason kanssa linjassa.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin, kunnon fullsizellä ei maantielläkään mennä alle 15-17 litran ja kaupungissa 25 ei oo ku nähdä. Paljon kun ajaa niin erot vaikka g bodyyn huomaa pian.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3.73 perällä meni oma lassi parhaimmillaan 7.9s ja aina sutas 1->2 vaihdossa kun oli ohuet kumit. Uskon että 6.jotain ois ollu viiminen veto renkaat kunnossa. Tehoa ei ollut edes 300hv ja 305 nokalla.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tässä mietiskelin ja epäilen muuten että ootte oikeessa ja minä väärässä.. muistan luultavasti itse sekunnin verran väärin oman aikani. (tarkistan asian ja ajan jossain vaiheessa tässä syksyllä vielä kun autolla käyn ajelemassa. en ole näemmä mihinkään kirjoittanut aikaa ylös aiemmilla kerroilla.)

    ittekin joskus mietin hetken jos kokeilisi myydä omaa autoa.. mutta kävi juurikin niin että aloin miettimään mitä saisin sillä summalla tilalle ja kuinka paljon parempi se sitten olisi. aika vähän oli ehdokkaita jokka olisivat olleet käytännössä ja mielikuvissakin parempia vaihtoehtoja. teoriassa olisi voinut kiinnostaa ostaa mutta olisi pitänyt saada oma auto ensin myytyä heti pois. ja etukäteen myynti ei kiinnosta, auto kuitenkin on ihan riittävä vielä. ilmankaan autoa ei halua olla. ja uuteen ei ole varaa ilman myyntiä.. joten jumissa ollaan. ;)
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nojoo jos rahamies oisin niin ostaisin '70 442:n mut ei siitä sen enempää.

    Piruuttani googlailin, 87 vuoden 442 tehocutlassille luvattiim tehtaalta 9.8s/0-100.

    Siinä on "high-output" 307, 200-4r ja 3,73 välläri
     

Kerro tästä muillekin!