Olds diesel muuttaminen bensaksi...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja koppana, 16.7.2008.

  1. Onhan jakajalle paikka. Alipainepumppu pois ja jakaja bolt on. Liikkuvat kannattaa bensaan vaihtaa kokonaan / vaihtaa veivit ja männät ja keventää kampea. Bensapikkulohkon kampi ei sovi bolt on, sillä dieselissä isolohkon 3" runkolaakerit.

    Dieselin veivit ovat lyhyemmät kuin bensan, joten bensamäntien kanssa eivät toimi.

    Kuulemma alakerran osia vaihtamatta tehty bensa on hidas ottamaan kierroksia ja syö bensaa kuin pirulainen, johtuen liiasta raudasta kammella , männissä yms..
     
  2. kma68

    kma68 Gearhead

    Kuulostaa kalliilta. :D Toisaalta mikäpä harrastuksessa ei maksaisi ja dollarin kurssin takia osat ovat suht. edullisia. Epäilen kuitenkin että siitä kuitenkaan tulisi aivan tavallisen bensakoneen veroista, mutta eihän sitä kokeilematta tiedä.. :-?
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Mä tyytyisin vakioiskuun, diisselin oman akselin uudelleenpainotus. Bensakoneen 6 tuuman laatuveivit, männät valiten kansien ja nokan mukaan.

    Tollasta moottoria ei luultavasti sais rikki yrittämälläkään.
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mä taas tekisin stroukkerin pienentämällä veivinkaulat sbc:n "pikkukaulasille" 2" kangille ja samalla lisäämällä iskua, halvat aftermarket veivit 4340, flat top männät sbc ja isolohkon edelbrock rpm kannet+pikkulohkon performer rpm imusatsi portattuna kansiin. Tarkkaa tilavuutta en muista mitä tollasesta sais maltillisella porauksella, mut esim. 4.125" poraus ja toi pieni stroukkaus tois vissiin noin 400 kuutiota ja aika tehokkaan padan hyvällä veivikulmalla. Noilla veiveillä ja männillä kampuran vastapainot vois ihan lamellilaikalla muotoilla virtaviivaisemmiksi ja siistimmiksi, vähän niinkuin putoovan vesipisaran muotoisiksi ja todennäköisesti siltikin joutuis porailemaan kevennyksiä.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nostetaanpas tämäkin taas pinnalle :rotfl: .
    Löyty 425 kikkaran kampura ja tallissa möllöttää 5.7kiisselin lohkoja riesaksi asti niin pittää varmaan korvata nykyisen hylsyn 403 kikkara tollasella 411 kombinaatiolla. Ekaks oli tarkoitus ahtaa toi 403 plottilohko mutta ei sitä viittii rikkoa kun joku varmaan sen haluaa ostaa :odroll: .
    Rikkinäisen 425 alakerran mukana tuli 385 "kaakkiset" kannet ja luulis että puolen kilon paineella irtois sellaiset aabaut puolen tuhatta konia :rotfl: .
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei viitti sotkee noita 403höpötyksiä joten jatkoa tähän.
    Kampura sai viikonlopun sorvilla kyytiä ja nyt se pyörii DX lohkossa.
    [​IMG]

    Veiveiksi tulee BBC vakiomittaiset kun sitä tilaa ei oikein ole liikaa.
    [​IMG]
    Toi on 425 kikkaran veivi joka on alapäästään puolet suurempi kuin mikään muu :rotfl: .
    Veivin kaula on 2.5" ja kun veiviksi tulee 2.2" kaulalle tarkoitettu niin iskua sais mukavasti lisää. Porausvaraakin on [​IMG] mutta pitää tyytyä maltilliseen 4.15 reikään ja kun kampura on saanu siipeensä niin vain 4.15 iskuun ja veivitkin mahtuu paremmin heilumaan. Olis ehjä ja kohtuu hapokas 403 ylimääräisenä :odroll: . Sen vois myyrä kun tähän palaa hilloa ihan riittävästi :rotfl: .
     
  7. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    Hmm mitenkähän tää mudracerin prokkis on edennyt. Olis tossa yks lohko ylimääräsenä niin siitä vois jotakin kehitellä kun ei vielä noin hyvää kehtaa pistää olkkarin pöydäksikään.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole edennyt yhtään mitenkään kun ostin letukan johon on menny kaikki puhti :rotfl: . Akseli ja DX lohko on tallessa ja vois vaikka myyrä pois kun ei ole näköpiirissä autoa mihin ton rakentais käyväksi asti. Toi 403 tuli myös myytyä ja meni auto kaupan päälisix.
     
  10. moor

    moor 1st gear

  11. hevimies

    hevimies Gearhead

    juu se on aika kova, mutta kattelin noitten osien hintoja niin ei kyllä oikeen lompsa taivu :D
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Oliskos mudracerilla joku harrastajaystävällinen hinta sille projektille kenties?
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onko täällä joku joka on 350 DX lohkon muuttanut bensalle ja vielä niin, että sovittanut sinne 425:n kampuran? Minkälainen ja -hintainen operaatio? Millaiset veivit ja männät tuli?
     
  14. f-85

    f-85 Gearhead

    Oma 425 akseli projekti meni eteenpäin. Pari diesel lohkoa olis ja spacerit bensa akselille ja 6" h-prof veivit. Samoin 7.0 bill miller alu veivit.
     
    Hukka86 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!