olds moottorista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kipa76, 16.7.2015.

  1. kipa76

    kipa76 3rd gear

    elikkä tuommosesta oldsin moottorista löytyi numero 395558 2, on kai kyseessä -69vm lohko? ja kansissa on 7A merkinnät.

    tuossa mietin että onko tuo hyvä paketti vai jotaki muuta ja paljonkohan tuommosessa on tehoa ko sehän aina kiinnostaa :rotfl:
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    onko se A samankokonen ja samassa tasossa kuin seiska vai alempana ja pienempikin.


    7A '72 350cid 64cc 409147 The 'A' is a subscript, like ¼"
    tall, to lower right of the '7',
    like | 7A.

    7A '85 - '90 307cid 67cc 0142 This 'A', and the others from 2A to
    6A, is a large capital letter equal
    in size to, and immediately adjacent
    to the 7, like | 7A.

    http://www.442.com/oldsfaq/ofhed.htm
     
  3. kipa76

    kipa76 3rd gear


    se alempana ja pienempi.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    eli toi kansi, se on virtaukseltaan hyvä oldsikanneksi,
    karkaistut seetit tarkoitettu toimimaan ilman lyijykorvikkeita, eli nykybensalla.

    7A 409147 64cc 1.875 1.622
    All 1972 350's use #7A heads. Valve springs were different depending on application. Rotator style spring retainers were used on the intake and exhaust springs.

    nokkia ja siten tehoversioita on ollut useita, ja mitkähän lie nykyisin sisukalut koneessasi, mosassa kumminkin on potentiaalia kumminpolttoon ja katuautokiihdyttelyyn, jos se ei sellainen jo ole.
     
  5. kipa76

    kipa76 3rd gear



    ei ole mitään tietoa oisko tuohon jotaki tehty tai mikä nokka jne...
    on tuossa buikissa kiini joka mulle tuli ja ei ole vielä kaikki asiat kunnossa niin ei ole ehtiny testaamaan, käyttäny kyllä olen mutta se nyt ei vielä kerro löytyykö vetoja
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos oikein kiinnostaa, niin tulpanreiästä tutkimalla männän laen upotuksen syvyyden saa lisätietoa moottoriversiosta. Usein tuon ikäiset
    350:set joissa on tuo 7A kansi on isopalotilaisilla männillä, ei niissä on syvä noin 6mm upotus. Tehtaan kovemmissa versioissa oli männät joissa oli pienempi upotus.
    Oldsi muutti vakiomoottorit tuon jälkeen niin että männissä oli pienempi upotus (noin 3mm) ja kansissa isompi palotila, pieniupotuksiset männät löytyy usein moottoreista joissa on isopalotilaiset numero 8 kannet. Eli helppo viritys on vaihtaa nuo 7A kannet 8:en tilalle.
     
  7. kipa76

    kipa76 3rd gear

    voishan tuolta tulpanreiästä katella jos sen upotuksen siitä voi jotenki mittailla. ei tuo asia niin hirmu tärkeä ole sehän se on pääasia miltä se sitte ajossa tuntuu.
    mutta ihan mielenkiinnosta aloin ajattelemaan että mitähän tuommosessa on tehoja ko vähä nettiä selailin niin sinne oli kirjoteltu että ois ihan pirteä kone toimiessaan
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Oli muinoin Custom Cruiserin keulilla vastaava motti ja ihan livakasti vei "jokiproomua" :rotfl: vakionakin.
     
  9. kipa76

    kipa76 3rd gear

    kyseisen moottorin päällä on -70 luvun alun q-jetti ja ei meinaa toimia vaikka sama kaasari toimi toisessa autossa hyvin joka oli 307.ja kaasarin tehny kaveri joka osaa nuo hommat eli se on ainaki kunnossa mutta ei oo säädetty tähän koneeseen vielä.

    ku antaa kaasua vähäkin niin alkaa "yskiä" kaasarista ja jokseenki vaisusti ottaa kierroksiaki...

    en ole vielä ajanu tuolla, käyttäny vaan mutta aiemmin samalla kaasarilla oli herkempi ja ei yskiny.
    viaksi ois yx kaveri veikannu että menee laihalle? muita veikkauksia ku pitäs alkuviikosta alkaa korjaamaan.

    nostajatki nakuttaa kylmänä ja kuumana ö-paineet ihan ok ja nousee herkästi heti ku koskee kaasuun.
     

Kerro tästä muillekin!