Oldsin 350cid bensakone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 9.6.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäköhän eroa mahtaa olla 70-80 -lukujen vaihteen Oldsin 350cid bensakoneessa verrattuna GM:n (Chevrolet) vastaavaan? Onko kestävyydessä / osien hinnoissa suuriakin eroja? Miten pitkälti samat osat sopii koneisiin noin yleisellä tasolla?
     
  2. elky

    elky Gearhead

    Niissä on semmoinen ero että ne on ihan eri moottoreita, eikä niissä ole mitään samoja osia. Osat Oldsin koneeseen on kalliimpia, koska niitä on valmistettu huomattavasti vähemmän. Letukan koneen alakerta on vahvempi kuin Oldsin, joten Oldsista ei kannata kuvitella tekevänsä ainakaan kierroskonetta ihan vähällä rahalla. Jos haluaa päästä helpolla ja halvalla niin Letukan kone on hyvä valinta. Jos taas auto on Oldsmobile niin onhan siinä tyylikästä olla oma moottori.
     
  3. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Kärjistettynä käytännän ero on siinä, että Olds 350 saa sinut raastamaan hiukset päästäsi. Olen nähnyt läheltä 2 esimerkkiä.
    Toki Olds 307 on vielä huonompi kone, mutta siitä jenkkikasilla paljoa enää ales pääse.
    Toisaalta osat ei näin moparmiehen näkökulmasta ole kalliita. Ja koneaihionkin voi saada alle kaikkien torihintojen.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oldsin 350 moottorissa ei ole mitään eroa
    'GM350' moottoriin, onhan Olds ollut osa GM-
    konsernia. Chevyn 350 kanssa vaihtokelpoisia
    osia ei sitten juuri olekaan.

    Ennen '77 valmistettu lohko on hyvä aihio
    vaikka kisakoneeksi ja alakerta kestää
    hienosti, vaikkakin näitä main-stream-lettukka 'asiantuntijoita' aina piisaakin neuvoineen. Mainitusta vuosiluvusta lähtien lohkojen rk-laakerituenta on heikompi, mutta edelleen katukoneeksi 5500-6000rpm saakka riittävä.

    Jos joku on raastanut hiukset päästä, se ei
    vielä kerro muusta kuin huonosta hiuskasvusta
    tai taitamattomuudesta.

    Olds on mitä parhain moottori ja rakentelukohde. Pikku- ja iso-oldseilla on ajettu huimia aikoja, ja oldsin tekniikka on pohjana monelle ylempien sarjojen kiihdytyspeleille.
     
  5. elky

    elky Gearhead

    Jos olisit lukenut tekstini tarkasti ennen tulistumistasi niin olisit huomannut etten väittänytkään ettei Oldsin alakerta kestä, vaan että letukan alakerta on vahvempi. Se että joutuu keskittymään letukan moottoritekniikkaan ei johdu mainstreamistä vaan köyhyydestä. Osat ovat niin paljon halvempia. Olen samaa mieltä kanssasi että Oldsmobilen kone on hieno värkki ja sen monet rakenneratkaisut ovat parempia kuin letukassa. Se, että joku ei saa sitä pelaamaan johtuu kyllä yrittäjästä eikä moottorista.
     
  6. Slant6

    Slant6 3rd gear

    Eikös oldsin kansissa ole aikas isot kanavat? kuin myös venttiilit?
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Omat kokemukset (sekä olds 350 että pontiac 400) ovat sellaisia että enää en ala virittämään kuin chevyä, noiden osahinnat on samaa luokkaa kun isolohko-chevyssä, sb chevyn palikoita saa puoli-ilmaiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!