Oldskool pelleilyä/apinointia Metrifordilla ja muilla laitteilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja VintageSpeed, 22.4.2016.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sattuipa olemaan näin perjantai iltana vaihteeksi tylsää joten kirjoittelen tänne lähinnä omaksi ilokseni tarinaa mulle päätyneestä euro Fordista. No ehkä joku ukkeli saa tästä jotain mielihyvää kaljapäissään kun rupeaa muisteleen menneitä aikoja. Minä en niitä aikoja ole elänyt, vain kuvista nähnyt, mutta olkoon tämä silti jonkin sortin tribuutti niille nykyisin kauhisteltaville ja hirvittäville 70-80 luvun rakentelutyylleille ja meille persaukisille joilla on varaa pitää vain kuusi sylinteriä ajossa.

    Rakentelukohteena on siis tämä mun '65 Ford Taunus 20M P5 joka on myyty uutena Oy M.Kemiläisestä rouvalle nimeltä Aila Maantola (kenen mummi?). Auto tilattiin vaalean vihreänä, kaksiovisena, sohvapenkillä ja isolla 2.0 Tornado kuutosella sekä ratikkarahkalla. Sitten omistajahistoria hukkuu sillä en ole halunnut pulittaa Trafille 4€ niistä. Haluan vain kuvitella että tämä mummeli on ajannut Taunuksellaan aina 70-luvulle asti josta ei sitten päässytkään enää takaisin, vaan joutui myymään auton nuorisolle tuning käyttöön. Ja voi pojat kyllähän Taunusta tuunattiin. Se maalattiin rockabilly sävyihin valkoisella ja punaisella, perä nostettiin farmari Taunuksen jousilla ja DIY riipukkeilla ilmaan ja tankki sekä tasauspyörästön koppa maalattiin keltaiseksi. Keulan jousista katkaistiin varmuudeksi pari kieppiä kierrejousta, härskin stuukin aikaansaamiseksi. Sisustaan viskattiin uudemman P7 tanarin erillispenkit, lattiashifteri sekä 4-vaihteinen loota ja kasettimankka sekä tiikerikuvioiset penkinpäälliset. Taunuksella kierrettiin rinksaa kylällä ja otettiin luulot pois 100A Datsuneilta valoissa. Sitten nuori taunusmies kasvoi aikuisiksi ja osti 8-mukisen Dartin tai Valiantin. Taunus joutui syöksykierteeseen omistajlta omistajalle, jokainen vain rapistuttaen auto enemmän kunnes...

    Kesä 2014

    Olin ostanut yhdeltä hemmolta '75 mallisen neliovisen perus Dartin vappuautoksi kännissä. Se oli tän hemmon eka auto ollut joskus 15 vuotta sitten. Maksoin siitä ihan perkeleesti liikaa hintaa, mutta hei olihan muunmuassa pinup-malli Sini Tarkkinen ajanut sillä koska tää hemmo oli seurustellut sen kanssa ja Dartti oli Sinin faijan vanha eli melkein julkkiksen auto. Dartti oli maannu pihassa aika kauan ja jouduttiin se hinaamalla nostamaan kuopasta pois. Dartti pistettiin käymään ja ajettiin saman tien pikku rinksan jälkeen konttorille. Runkopalkissa oli reikä joten ei mennyt läpi ekalla. Dartilla tuli sitten ajettua pari kuukautta ja muunmuassa hitsailtua ja verhoiltua uudestaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Loppukesästä Dartin perä rupes jollottamaan pahasti ja kone syömään öljyä aika railakkaasti joten totesin että on parempi pistää vahinko kiertoon varsinkaan kun tuo korimalli ei oikeastaan silmää miellyttänyt millään tavalla. Huomasin että joku toinen hemmo oli laittanut tsättiautoon myyntiin aika helkkarin karun kuntoisen Taunuksen. Aloin ajatella että tuollanenhan pitää saada ja tarjosin Darttia vaihdossa. Kelpasi hemmolle ja lähdin veteleen 300km reissua Dartilla perä jollottaen. Puolivälissä oli pakko pysähtyä tunkemaan vessapaperia korviin kun meteli kopissa alkoi yltyä.

    Perillä odotti aivan hirvittävän oloinen paskaläjä. Ensin katoin että ei helvetti tulipahan turha reissu. Koeajo vahvisti tunnelmaa. Katkaistut etujouset, ylileveät renkaat ja Grantin pikkuinen ratti yhdistettynä väljään kaasuvivustoon sekä kaasuttimeen, vuotavaan jarrusylinteriin ja kolhoon vipuvaihteistoon ei mitenkään ylentänyt mieltä. Lattiallakin oli vettä eli mätähommia oli tiedossa. Kojelauta oli ollut karvan tapaista, mutta nyt siinä eli jotakin orgaanista. Tämä toinen hemmo sitten kokeili mun Darttia ja totesi ettei ole koskaan omistanut autoa jossa olis valkoiset kilvet. Perän jollottamisesta huolimatta Dartti kelpasi vaihdossa.

    Aloin sitten itse ajatella että paskaakos tässä, tänne saakka ollaan tultu ja kiinostavampaa projektia minä olinkin etsimässä ja Taunuksessa ainakin oli tekemistä. Lähdin sitten takaisin Tanarilla. Matkalla puhkesi aivan jäätävä kaatosade. Siinä oli pitelemistä kun kikotin meinasi kammeta koko ajan vastaantulijoiden kaistalle. Kotiin päästiin kuitenkin turvallisesti eikä aamulla oikeastaan tullut ollenkaan ostajan katumusta vaan kunnostustöihin ryhdyttiin heti.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Alusta asti olisi selvää että tämä auto tultaisiin "entisöimään" tuollaiseen samanlaiseen luukkiin mihin se on ajansaatossa päätynyt. Hommassa on toki kravatti löysällä sillä tämän on tarkoitus olla oikeasti hauska harrasteauto jonka parissa pääsen soveltamaan työkaluja ja omia taitojani.

    Ensitöikseni revin katkaistut jouset pois ja asensin mukana tulleet ehjät jouset paikalleen ja laskin perää hieman jotta ajo-ominaisuudet palaisivat. Uusien renkaitten jälkeen tanari pysyi jopa omalla kaistallaan. Kaasutin vaihtui kiinalaiseksi Weber DGAS kopioksi ja alkuperäinen vaijeri ja poljin korvattiin Dartin polkimella ja Lokarin vaijerilla. Menohalut paranivat huomattavasti.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Seuraavaksi alkoi alkavien ruostevaurioiden korjaus. Sattumalta löysin aidon NOS Ford etuhiekkapellin melkein naapurissa asuvalta vanhalta hemmolta OD:ltä saadun vinkin kautta. Hän oli ostanut lopettaneen Ford liikkeen jäämistön.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ensialkuun hitsailin oviakin, mutta totesin etsiväni paremmat jostakin.

    [​IMG]
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Nälkähän alkoi kasvamaan syödessä ja rupesi tekemään mieli uutta konetta. Tällainen ruiskupata löytyi sitten paskaksi ajettuna Ford hörhöltä. Edessö oli muutos kaasariksi ja täysremppa sillä kannesta oli irronut seeti ja tuhonnut yhden männän kokonaan. Remppasarja löytyi Rockautosta huokeaan hintaan ja talven mittaan kasailin koneen valmiiksi talliin. Mielessä kävi jopa 4-reikäsen sovittaminen, mutta se on toistaiseksi jäänyt toteuttamatta. Yritin jopa huutaa Offenhauserin imusarjaa koneeseen, mutta loppuhinnalla rupeaa saamaan jo useampia Taunuksia. Koneens isälle tuli Comp Camsin mieto nokka ja alumininen jakopyörä.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Talven aikana myös ovipahvit saivat ansaitsemansa verhoilumateriaalin.

    [​IMG]

    Talvellakin tuli käytyä koittamassa ja todettua, että toivotonta tohellusta, eikä 30 vuotta vanhoilla jenkkirenkailla pärjää.

    [​IMG]

    Jarrusylinteri vaihtui Volkswagen type II vastaavaan 2-piiriseen keväällä 2015 ja samalla tiikerikuosi pääsi loistamaan. Kesällä koko etupään puslat, iskarit ja nivelet uusittiin kauttaaltaan Motomobilin kiinalaisilla osilla.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, Gary Grand ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sitten koitti koneen sisäänajon aika ja asennus maalattuna keulalle. Harmittavasti kansipahvi pääsi palamaan sisäänajon yhteydessä joten mosan joutui avaamaan vielä kerran.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sitten mätähommat lopetti innostuksen puoleksi vuodeksi. Tuota kittipaskaa oli suurin osa helmoista ja vieläkään kaikkea ei ole saatu poistettua hitsausta ja maalausta varten.

    [​IMG]

    Keväällä sitten innostuin hitsuuttelemaan helmoja ja vaihtelemaan ovia leimaa varten jotta saisi jonkun auton vapuksi ajoon.

    [​IMG]

    Retropenkit löyty saksasta halvalla. 260€/pari.

    [​IMG]

    Leima irtosi eilen joten rakentelut jatkuu taas jokin toinen päivä. Seuraavaksi vuorossa on auton maalaus ja sisustan maton sekä penkkien uusiminen. Myös vuotavan tuulilasin joutuu vaihtamaan.

    Ei mulla muuta.
     
    bottipoika, wilburi, 1purehell ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    aika hirviään kuntoon on taneli harrastettu. mutta ei siltikään mikään hirveän paha. ja parempaan päin on menossa selvästikin sun käsissäsi.

    esimerkiksi tiikeripenkkien vaihto noihin mustiin on ihan oikea muutos minusta. :D

    kerrohan tarkemmin tuosta kiinan weberistä.. mistäs sellasen sait ja mihin hintaan? joskus kun etsin kiinankopiowebereitä niin oli vain niitä pysty tai vaaka imu versioita.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    http://www.ebay.com/bhp/weber-38-dgas
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    Vintage Speed,sulla on tarinan kerronta hyvin hanskassa.Jatka vaan Taunus saagaa samaan malliin.
    Taunus tosiaan herättää muistoja,sillä tuli käytyä -70 luvun lopulla näissä aivan ensimmäisissä FHRA:n näyttelyissä Tikkurilan jäähallissa.
    Kumma kyllä mieleen sieltä parkkipaikalta jäi tällainen samaa ikäluokkaa oleva Tane,jossa oli just perä taivaissa kaikkien muiden tykötarpeiden kera.

    Noi retropenkit on hienot!! Mikäs olikaan liike Saksassa mistä noi hommasit?

    Mulla olis tallin seinällä jouten tällainen jalan muotoinen kaasupedaali(metallia,Berylliumia),ja jos jatkat samalla tyylikkäällä Suomi Hot Rod linjalla,niin vois sopia Taneen hyvin.Tämä jalka pedaali lisää auton suorituskykyä;siitä on teknistä todistusaineistoa.Olen todellinen asiantuntija kaikissa auton suorituskykyyn liittyvissä seikoissa.
    Jos tarviit,niin oisko kymppi siitä sopiva hinta?
     
    Muokattu: 23.4.2016
    sepi-ukko tykkää tästä.
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tsau!

    Penkit löytyy tuolta http://www.fk-shop.de/Tuning/Sportsitze-Gurte/Sportsitze/ mallia on monia kun jaksaa kaivella eri hakusanoilla. Kaikki penkit ei ole tossa sportsitze osiossa.

    Onko se sun pedaali tällainen:

    [​IMG]

    Vai tällainen: [​IMG]

    Tollanen alemman mallinen kiinostaisi, ylemmän mallinen mulla on jo Mr.Gasketiltä mutta se ei sovi kiinni tuohon Dartin kaasupolkimeen.
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jumalauta tää on siisti peli! Ei muutako lisää kuvia ja turinointia laittehesta.
     
  10. wilburi

    wilburi Gearhead

    Samaa mieltä :)
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olisiko näköharhaa, vai mikä on vienyt apukuskinpuolen lokasuojanjämät? Vai paffiko siinä on?

    Hyvää tarinaa, saa jatkaa!
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Vintage Speed,se on nimenomaan tuo ylempi,eli jalkapohjan muotoinen(lättäjalka).
    Tais olla vielä punainen,mut nyt lähden tallille ja koppaan sen jokatapauksessa mukaan.

    P.S En voi pistää tästä päätä pantiksi,mutta perimätieto kertoo, että se olis ollut Elviksen Cadillacissa joskus kiinni.
     
    tinareki tykkää tästä.
  13. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Eiku joo, ihan mahdollista...
    Meinaan esim. Ruottissa joka toinen '56 Cadillacci on just niitä Elviksen vanhoja.
    Mutta ei se niin ihmeellistä silti,
    mullapa oli kerran jeesuksen vanha foordi.
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ruottissa taitaa se Elvi nimi olla yleisempi kuin luulinkaan.

    ----
    ja on muuten kovin hienon näköinen tuo moottori jonka sinne laitat.
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kiitos kommenteista ja ymmärryksestä, ei ole aina helppoa olla taunusmies ja ratsastaa yksin näillä valtion hylkäämillä valtateillä. En osaa sanoa kuuluiko tanari joskus Jeesukselle tai istuiko elvari takapenkillä, mutta kokemus on opettanut että jos oikein uskot johonkin asiaan niin siitä tulee totta... Ainakin omassa pienessä mielessä.

    Tässä on vähän videofootage uuden koneen käynnistä viimesyksyltä. Tossa vaiheessa huomasin että kansipahvi on palanut kun kone rupesi käymään hieman epätasaisesti ja pukkaamaan painetta syylariin. Tänään tuli uudella koneella 500km täyteen, on siis ensimmäisen öljynvaihdon aika.

    Joku stadin kundi tulee kohta katsomaan mun rallipösöä, ehkä saan siitä fyrkkaa tanarin laitteluun. Ainakin tontulla uppoaa vielä osaa tähän prokkikseen.

     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Tiikerikuosinen sisusta on kyllä rehvakka!
    Ajatusleikkinä jos joskus hakisit naisen treffeille,joka olis tottunut kalliimman puoleisten coupe Bemujen ja Audien kyytiin joita viljalti nykyään teillä näkee.
    Olisit vaan sanonut,että haet hänet urheilullisella kaksi ovisella Fordilla.Odotusarvona naisella, että pääsee istumaan uudehkon Mustangin nahkajakkaralle.
    Olis varmaan näkemisen arvoista,kun trendipimu rikotuissa kalliissa farkuissaan istahtaisi arvokkaan oloiselle tiikeripenkille.
    Oliskohan jäätävä hiljaisuus vallitseva olotila vai pettäiskö mimmiltä pokka?!
    Se on ainakin varmaa,että pesää kyllä irtois!!
     
    Gary Grand, Esaa ja juy40 tykkäävät tästä.
  17. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    ot, mutta tietolähteestä riippuen elvari osti aikanaan 200-250 käkkylää... kyllä niistä yhden petaali helposti on tänne kulkeutunut....
     
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Laitonpa tuossa viimeviikolla ystävättärelleni wassupilla viestiä notta lähdetkö terdelle istumaan kun on niin lämmin ja ruisaileen. No sen äijä teki 24h päivää raksalla, jotta suostui ja yks rekkamies lähti kanssa messiin.
    Pistin tanarin tulille ja suuntasin tonne Hyvingäälle poimien ne molemmat mukaan. Kyllä siinä oli taas hyvällä mielellä kumpainenkin kun päräytettiin uudenmaankatua "isolohkolla". Päädyttiin sitten alkuillasta Hyvinkään vanhimpaan pubiin. Siihen jonne kukaan läski nykyihminen ei jaksa keskustasta itseänsä kävellen raijata. Taunus jäi siihen heti oven eteen. Taisi 15 sekuntia kulua niin jo oli äijä lapa ojossa. "Päivää, te olette kaikesta päätellen hieno herrasmies kun ajatte tuollaisella autolla jaadijaadijaadi....... Minulla oli tuollainen vuonna 72....läpäläpäläpä.... poikuus siinä meni.....lissutilässyti.... mikä mylly sulla siellä on.....saanko tarjota yhdet ja mitähän se Taunus maksaisi jos sen nyt heti ostaisi pois?". No arvaatte ettei kauppoihin päästy ja matka jatkui kun meitä alettiin tuijottaa aika vihasesti siellä kantiksien joukossa, ilmeisesti oltiin jonkun pöydässä.

    [​IMG]

    Ilta jatkui pikkutunneille kun havaittiin läskibasson soundi Willan kupeesta ja jäätiin kuuntelemaan näitten käkkylämiesten bändiä läheiselle kalliolle. Tän ystävättäreni kaveri sattui sitten tulemaan paikalle kanssa myöhemmin ja kerto mulle että se oli ostanut letukan. Olin ihan huuli pyöreenä, että mitä vittua mun ikäinen nainen ostaa jenkkilullan. No se "letukka" olikin sitten sellainen made in north-korea Chevy Kalossi jollain ooppelin 1.4 isolohkolla. Tässä vaiheessa sanoin moro ja lähettiin ajeleen himaan. Kotimatkalla vedettiin vielä yhden parkkihallin perälle mustat lakut. Hyvin suttasi tolla farmarin perävälityksellä ja jäi oikein kahta raitaa. Rupesi vaan harmittamaan ne kukkopillin äänet koko vehkeessä. Seuraavana päivänä vetäsin sitten 2 1/4 tuumaset sivuputket paikoilleen Raptorin pöntöillä, nyt kuulostaa aika räyheeltä.

    [​IMG]


    Tän seuraavan päivän iltana yks Anssi sitten soitteli että lähetäänkö just ajeleen ja lähetkö just Tanarilla kun Cudasta oli renkaat poltettu just loppuun ja rahatkin oli lopussa. No mä suostuin ja lähdin sen ja muijansa kanssa ajeleen. Anssi oli taas ihan häkeltyny kun mulla oli nännimankka tossa. Se joi kaljaa siinä ja räpläs ihan onnessaan sitä mankkaa vaikka sieltä ei mitään järkevää saatu kuulumaankaan. Ilta jatkui ja päädyttiin jonkun autojobbarin takapihalle grillaileen. Siellä tapasin sitten yhen janterin, joka oli iltasanomien autotoimittaja. Janteri katteli sitä Taunusta ja alko kertomaan miten sillä on superharvinainen 4 OVINEN Opel Commodore GS ja Jaguar X308 ja kuinka 8 pyttyset on vajaasylinterisiä. Siinä vaiheessa toi Anssi sano että nyt rupes toi Taunus vituttaan että haetaan se Cuda. Ja niin me haettiin.
    Cudalla ajeltiin siinä sitten aikansa koko köörillä rinkiä ympäri aina siihen asti kun se raha rupes oikeesti oleen aika finaalissa. Matka jatku sitten tanarilla ja 5 päällä takasin kämpille. Siinä paluumatkalla vielä kyydissä ollut autojobbari ei oikein voinu käsittää miten taunus tuntuu kiihtyvän nopeemmin kun hänen LS1 Corvettensa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lauantaina oli vuorossa Classic Motor Show Lahti. Lähdettiin ton insinööritoverin kanssa täryyttämään sinne keskipäivällä. Sen muija jäi himaan kun se oli jossain paskataudissa. Mulla oli joitakin vuosia sitten myös Ford tällä isolla koneella ja muistan että se jätti aika keposeen Forssan pick nickistä tullessa ykköskoppasen ST Mondeon siinä 10 tien ohitusalueella. No nyt ei ollu Mondeo haastamassa, mutta tollanen Opel Agila jäi kun mummo hankeen kun laitettiin kurkut auki ja pakoröörit pauhaamaan ohituskaistalla. Itse näyttely oli musta huonoin moneen vuoteen. Liikaa ralliautoja, vaikka niistä tykkäänkin. Ei kaikkia voi miellyttää, eikä tarttekkaan. Liikenteenohjauskin toimi loistavasti. Kaunis tyttö näytti että "aja nyt perkeleen sergei tonne oikeelle" ja mä ajoin vasemmalle.

    Näyttelystä pettyneenä lähettiin sitten ajeleen takas hämptoniin. Jouduttiin pysähtymään Lammilla häppää ostamassa. Insinööri ymmärsi taas väärin ja osti nelosolutta kun mä meinasin että tota korkeaoktaanista tankkiin. Siihen me sitten jäätiin ryyppäämään ja syömään wanhoja autoja Lammin antiikkiaitan eteen. Sitten sen inssin muija soitti ja huusi sinne että takas kotiin. No kyllä se oli pakko selvitä ja ajeltiin siitä vielä yöksi kotiin saamaan nuhtelut. Paitsi että me lähettiin porukalla vielä Fiftariin syömään ja Mierolan sillalle kahville. Mierolan sillalla oli näitä Katinalan käkkylämiehiä taas kaljalla jollain '70 avo Eldolla. Äijät ei edes vilkaissu tätä taunuksen paskaa. Voi että voi olla tiukkapiposta ja tosikkoa harrastajaa, eikös se idea tässä ole hauskan pito? Kerran yritin niiltä DeSotoa ostaa ja kaupat kaatu siihen vitutukseen kun se äijä koko ajan hölötti että "tämähän ei ole Cadillac". No shit sherlock, sen takia mä sen haluaisin ostaa koska se ei ole mikään ylihintainen GM lulla.

    Tässä lomassa SuperTaunukseen kertyi 2000km matkaa, eikä tuntunut olevan metallia suodattimessa tai öljyssä vaihdon aikana, joten oletan kaiken olevan kunnossa ja kovaa ajoa vailla.

    Jatkan taas joskus toiste.

    PS. Mä löysin tollasen James Deanin porssen kaasupolkimen tosta hyllystä ja ruuvvasin sen paikalleen. Nyt on nopee.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, Vuokralainen, mikkis83 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ihastelin tätä lahessa siellä parkkiksella.
     
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tämä kyllä kieltämättä tuntuu pistävän silmään jengiä. :D

    Tilasin Motomobilista kasan osia viimeviikolla jotta pääsen taas projektissa eteenpäin. Tilauslistalla oli muunmuassa P7 RS etujouset, laakeroidut yläpäät, tuulilasin tiiviste, kardaanin kannatinlaakeri sekä jarrusatulan korjaussarja. Tänään asentelinkin nuo uudet jouset ja yläpäät paikalleen. Saa nähdä kuinka kauan kestävät, tuntuivat hieman rimpuloilta verrattuna alkuperäisiin kumisiin yläpäihin.
    En myöskään huomannut mitään eroa ohjauksen keveydessä joten kohtuullisen turha ostos ainakin "peruskäytöllä" olevaan autoon, kilpavehkeissä voi olla toinen juttu.
    Jouset sen sijaan olivat hyvät ja nyt keulakin on tasainen molemmilta puolilta.
    Vielä täytyy vaihtaa ohjauksen keskitanko ja koettaa säätää simpukkaa sillä ohjaus kampeaa edelleen vastaantulijoiden kaistalle.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sovitteln myös alle tuollaisia American Racingin Centerline vanteita epäkeskomuttereilla, mutta ET0 on kyllä aika hurja. :lol:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tossa vähän viteopätkää noista Flowtechin Raptoreiden tuottamasta pöhinästä.




    Aloin miettimään väriäkin uudestaan ja tällä hetkellä houkuttaisi kuitenkin tuollainen Fordin vintage punamulta tai ruskeahko punainen. Tietääkö joku koodia tuolle värille?



    [​IMG]
     
    sepi-ukko tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!