oldsmobile 455 imusarjan tiivisteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pe-le, 25.2.2023.

  1. pe-le

    pe-le 1st gear

    455 oldsiin on tarjolla imarin tiivisteiksi erilliset tiivisteet joissa ei ole siinä keskellä sitä pakokaasukanavan reikää jolla lienee tarkoitus lämmittää imusarja/kaasari,

    lieneekö mitään haittaa jos sen täysleveän (valley pan) korvaa erillisillä tiivisteillä,

    käyttöön jää alkuperäiset kannet, ja alkuperäinen imusarja, aftermarket kansissahan tuota kanavaa ei kai olekaan,,
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Jos ei orkkis EFE- ja/tai EGR-systeemejä ole käytössä, niin erilliset massatiivisteet voi laittaa. Allastiivisteen tarkoitus on ollut alunperin saada imusarjan lämpö paremmin kontrolliin. Käytännössä et tule juuri eroa huomaamaan varsinkaan jos ei orkkis heat stove -ryyppy ole käytössä, ehkä ihan aavistuksen hitaammin lämpenee kun pakokaasukanava blokattu - riippuu vähän säädöistä kuinka tiukalle laihennettu ryyppy jne.

    Jos vaan ajelee eikä ota imaria kausittain irti, kannattaa kuitenkin ihan ohuesta rosteripellistä sellaiset lätkät liimailla peittämään ne pakokaasukanavat kansien tiivistepinnoilta (pusertuvat massatiivisteen kanssa tasoon kun vetää imarin momenttiin). Muuten tiiviste voi palaa joskus siitä kohtaa puhki.
     
  3. pe-le

    pe-le 1st gear

    kiitos,,tuo tulppaus juuri kiinnostaa, olen kuullut //nähnyt kanavat jopa hitsatut umpeen, peltilaput varmaankin riittävät,
     

Kerro tästä muillekin!