Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    Tässä vielä päivänvalolla,ilmeisesti 78 rungolle tehty
     
  2. kossuvissy

    kossuvissy 3rd gear

  3. kossuvissy

    kossuvissy 3rd gear

  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei ole tuttu, mutta on tuo -77-79 Deltan perä hyvän näkönen! Mulle on tullu pari Deltaa vastaan jotka oisin ostanu, mutta ne on molemmat ollu uudemmilla -80-mallin takavaloilla..:( Ne on rumat.

    Mitäs sitten jos ei oo ostopalsta.. Täältä voit auton kuitenkin löytää, jos ei ole "myynnissä"..:cool:
     
  5. kossuvissy

    kossuvissy 3rd gear

    Joo niin on. Keula myös :cool: Onkohan miten epärealistinen haave leimattu, hyvä ajokunto ja ei ihan läpimätä, ja hinta tuo n. 4 tonnia, hyvän kohdalla vähän venyen... :rolleyes:

    Mitä selailin tätä keskustelua tuntu että näihin on peltiosat aika hyvin suomenmaalta käytetty? Saaneeko jenkkilästä ehjiä ovia, ei google tuottanu oikeen tulosta ja käyköhän esim capricen takaovet..:odeek:
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei käy Capricen pellit.
    On ihan erilainen kanttaus kylkilinjassa.

    Kyllä kai noiden kappaleita jenkeistä löytyy, kun ei mikään harvinaisuus ole ollut. Pitää vaan ottaa hitaana konttirahtina ja saada mielellään läheltä kontituspaikkaa, niin ei kuljetuskustannukset pomppaa älyttömiksi.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tossa vielä vertailukuvat:
    1978 Caprice
    [​IMG]

    1979 Delta
    [​IMG]
     
  8. kossuvissy

    kossuvissy 3rd gear

    Joo kiitoksia, huhuja kuulu että chevystä kävis ovet ehkä, varmistupahan sekin.

    On caprice kyllä ujon näkönen vs oldsi:poff:
     
  9. tammercity

    tammercity Gearhead

    Yllättävän vähän näihin kyllä valmistetaan mitään korjauspeltejä jenkeissä.
    Lattiapellit olen löytänyt uudet, mutta se on sitten melkein siinä.
    Samaa vaivaa myös Capricessa.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jep.
    Nuo -77-79 mallit on väliinputoajia.
    No, ei -80-> box-Chevyynkään saa oikeen korjausosaa.
    Lähinnä tuossa ylempänä tarkotin purkuosia.. Niitä sentään luulis löytyvän, vaikka nää onkin just sellasta ikäluokkaa että on laitettu prässiin oikeen huolella.:(
     
  11. manha

    manha Gearhead

    Lainataanpas röyhkeästi tätä osiota,tiedostaen kyllä tuolta ylhäältä löytyvän oikeankin myyntipalstan...taitaa vain täältä tavoittaa oikean kohderyhmän paremmin.

    Elikkäs -81 Delta tyrkyllä vaihtoon (mielellään Chevyyn). 350 olds + 350.Kuten kuvista voi päätellä,on kokenut varmasti kovan ja vaihderikkaan elämän.Kovin montaa suoraa/ehjää osaa tuskin päällisin puolin löytynee,mutta on kuitenkin jokapäiväisenä käyttiksenä.Suorilla putkilla ja ylisuurilla takapalloilla,on ilmeisesti haettu katu-uskottavuutta jossain piireissä.Museointia ei luonnollisesti täysjärkinen edes haaveile ja näyttelykutsuja voi olla turha odotella...

    Mutta mikäli nämä ylistyspuheet tästä susirumasta yksilöstä saa sinulla lahkeen kastumaan,niin tarjoappa jotain toista USA-kulkinetta tämän tilalle.Väliä en maksa ja leimaa pitää olla(tässäkin sitä huhtikuulle asti).


    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  12. Weicco

    Weicco 1st gear

    Moro. Mulla on delta88 vm1985 projekti käynnistymässä nyt pikkuhiljaa kun löysin tallin hyvinkäältä.
    Koneneena on riski 307y joka on tarkoitus heivata mäkeen, mutta mitä sen tilalle laittais? Kone on muuten hyvä kuntoinen.
     
    Harri S tykkää tästä.
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Nää Deltat muuttuu vuosi vuodelta vaan hienommiksi kun rivit on harventuneet hurjaa vauhtia. Tsemppiä projektiin.
    Mä kyl laittaisin sen orkkiskoneen siihen jos hydroboosti on vielä paikoillaan.
    Mut mä olenkin aina ollu hieman ”outo”.
     
  14. Weicco

    Weicco 1st gear

    Sinällään mukava laite, kun ei kukaan ole ehtinyt siihen mitään virityksia tekemään. Kaikki orginaalia.
     
  15. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Itellä oli 350dx ku mulle tuli mutta 7-mäntä palasina ja uutta tai edes käytettyä ei saanu mistää ja hinku oli saaha äkkiä liikenteeseen nii jouduin nöyrtyy ja ottaa ekan padan mikä tallissa oli joutilaana ja nyt omaa katiskaa kuljettaa chevyn 305..... oldsin oma 350 himottas tai edes chevyn. Voin sanoo et 305 ei jaksa suttaa kumia ku ehkä talvalla keskellä jääytynnä järveä. (tosin aavikkoperä vaikuttaa myös asiaan)
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    6.2 on väärä kone deltaan.
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Nyt olis helmi tarjolla.
    Huom: ”1984 Regan/Bush Sticker (free!)”

    https://www.ebay.com/itm/1983-Oldsm...311623?hash=item444e2c7187:g:5JgAAOSwk8Jdr5li

    ”1983 Oldsmobile Eighty-Eight Royale with 5.7L Diesel and 36k miles

    This is a very original 1983 Delta 88 that is in excellent condition for a car that is 36 years old! This is a very late DX diesel that has been very well maintained. She starts right up with no smoke, runs smoothly, shifts smooth, and is a wonderful cruiser. I always get comments when I take her out on weekends! Pictures tell the story! Low Reserve!
    Original condition with only 36k miles
    Interior is in excellent condition
    This car has had three owners, including me, who have babied it!
    Ziebart rust protection when new
    Here's what I've done to the car to keep her in top shape:
    All fluids (coolant, oil, transmission) have been replaced annually ($400)
    All new brakes and brake fluid replace in the last 500 miles ($500)
    All new air conditioning system convert to R34 ($1200)
    Trunk repainted to factory specs due to fading ($1100)
    All new Hankook white wall tires ($550)
    All new KB Heavy Duty Shocks (fantastic ride) ($650)
    Fuel filter replaced ($70)
    Air filter, oil cap breather, and breather elements replaced ($150)
    1984 Regan/Bush Sticker (free!)
    She's awesome and a great car for a Delta 88 or Diesel enthusiast!”
     
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Tuommoisella -82 tuli aikoinaan aika tovi ajeltua kuten semmoisella pitkätakavaloisella -79 Delta 88:kin,myös yksi kpl viistoperäistä Cutlass salonia pienemmällä 4,3l dieselvinkkelillä antoi kokemuksia.
    Siinäpä olisi aika löytö,minimaalisesti ajettu kunnon takavetojenkki ja jos olisin nuorempi ynnä harrasteautoa etsimässä niin mikäpä estäisi moisen hommaamisen niin pääsisi muistelemaan ja myös kuulemaan jos jonkinmoista muistelijaa"minullakin oli tuollainen"mutta ne vitsiniekat moottorin osalta olisi jo aika vähäisiä ,aikaa kulunut niin kauan ja nuoret ei tämmöisistä sepelimyllyistä tiedäkkään.
    Avaamaton viis-seiska diesel melkein 40v takaa,melkoinen ihmesäilymä ja nuo oli jo tyystin eri luokkaa kestävyydeltään ja omasi kaikki parannukset mitä tuohon koneeseen tehtiinkään ennen valmistuksen lopettamista.
    Viimeisiä 82-85 vuosikertojahan tänne ei käytännössä tullut enää montaakaan virallisia teitä mutta jonkin puupenkki STW nokalla varmaan jonkinverran niitäkin saapui mutta luonnollisesti loppuunajettuna aikapäiviä kuten korikin.
    Tuo edustaa aikaansa ja pakkoratkaisuja ,kuten lepuutusmoottoritkin eikä minulla ainakaan mikään kammo jäänyt vaikkakin kansiongelmaa oli minullakin ja 1 ruiskutuspumppu hajosi mutta muuta isompaa ei sattunut mutta varmaankin niitä oli rempattu aiemmin ex-omistajien toimestakin,ex-takseja kun olivat.
    Hieno kyyti,lämpimiä ja sen ajan dieseliksi ripeä omaten avaimella pikahehkun nykytyyliin!
    Nykytietämyksellä olisi "valoa pimeässä tunnelissa" eri malliin kun parannetut osat löytyy ja tietotaitoa mitä ja miten tehdä ettei tarvi toimia kuten 80-luvulla =arvaten ja sinnepäin kun edes merkkikorjaamot,saati muut, ei saaneet infoa tai neuvoja rapakon takaa valmistajalta miten toimia ja jopa käytetyt kannenpultit käytettiin kansirempan jälkeen arvattavin seurauksin eikä vedenerottomiakaan ollut alunperin kaikissa.
     
    Muokattu: 9.12.2019
    12345678910 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!