Oldsmobile worship thread

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 31.5.2017.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Se oli ilmeisesti sitä aikaa, kun isomoottorinen bensasyöppö ja viallisella automaattivaihteistolla varustettu ei ollut kovin haluttu käytettynä. Automaattilaatikoita pelättiin kalliiden remonttien takia. Hinta oli romahtanut murto-osaan uuden hinnasta.
     
  2. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ehkä koeajamasi auto oli entinen taksi eli Oldsmobile Delta 88 Diesel vm. 1978.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No en tiiä oliko taksimiehen tekosia vai 50 muun omistajan mutta esim. takarunkoaisaa ei mun mielestä kannata korjata siten että vesi ei pääse pois. Kuskasin vuoden varmaan 10 litraa vettä siellä kunnes tajusin asian.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Oldsmobile on kestävä auto mutta mikä tahansa ajoneuvo hajoaa jos sitä huoltaa joku puolihullu valemekaanikko.

    Tässä tapauksessa heitä on ollut useampia.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ajoneuvo varakkaalle väelle.

    [​IMG]

    (Oldsmobile Toronado vm. 1973)
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mullakin on ainakin pari ollu, ja vielä dieselinä. Ei jääny pahaa hampaankoloon. Molemmat kuljetti pitkän siivun. Jos nyt alustassa on kauheesti ruostumista aiheuttavia paskaa kerääviä rakenteita, niin sehän on oikeastaan täkäläisten ongelma. Ei niitä tehtaalla ollu tarkotettukaan vuoskausia suolapaskassa uitettaviksi.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    juu, tota miältä määkin oon oldsista, kirkkomobiili

     
    cutlass cruiser ja rane58 tykkäävät tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tommoselta mun Cutlassi näytti suunnilleen 455 swapin jälkeen. Paitti ettei tarvinnu tollai kierrättää...
     
    DX ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olet puolihullu valemekaanikko!
     
    DX tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli ootkin ollu aina teljän kirkossa ja auto vaan hämäykseksi teboilin parkissa. Ootte te uskovaiset aina askeleen edellä meitä pakanoja!
     
    cutlass cruiser ja DX tykkäävät tästä.
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja viime vuosinahan siinä on ollut se hihhulimpikin temppeli kirkkoa vastapäätä. :D

    --
    on saattanu olla kabiini täynnä käsiä jossain vaiheessa kun tuossa yritit oikasta peliä. vai onko sulla niin tihee ohjausboxi ettei tartte hätäillä käännöksissä.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    on muuten cutlass supreme coupe. keulasta sen erottaa. oli kaksi mallisarjaa/keulapalaa tossa 2 ovisessa coupessa ..tuo supreme ja sitten oli calais. ja sen lisäksi oli vielä se 4-4-2 mallisarja joka perustui calaisiin.. (eli hurst/olds, w-30 mitä muita nimikkeitä tuolle paketille olikaan eri vuosina.)

    kelpais tuommonen ehjempi nokka paneeli munkin autoon vaikka onkin "fiinimpi" malli kun ittellä.

    ja minunkin (sininen) auto pyöri ainakin 7v turun suunnalla ennenkun ostin sen tossa muutama vuosi sitten.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Eikä mikään muukaan auto kestä järjettömästä tien suolaamisesta aiheutuvia ongelmia.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Aivan, näitä autoja myytiin erillaisilla nimikkeillä.

    Kyseistä autoa sanottiin full-size jenkiksi Suomessa.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Cutlassiako? No eipä kyllä sanottu.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    "Vaikka Oldsmobile Cutlass on amerikkalaisittain pienemmän luokan autoja, meikäläisessä katukuvassa se tekee täyden jenkkiraudan vaikutuksen."

    (Tekniikan Maailma 7/1980)
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä tuo sen kokoluokkaa kasvata, vaikka miten vääntäisit.
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Auto kuten Oldsmobile Cutlass joka on yli viisi metriä pitkä on Suomen oloissa full-size ajoneuvo imho.
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    väkisinkeksittyä

    ---------------

    joskus silloin ennen, appiukkoa kauhisteli 4d dillestä (4d cutlasia pidempi), että ompas pitkä auto.
    sillä ittellä oli -96 carina jota se väitti paljon lyhemmäksi,
    mittanauhalla tutkittiin ja todettiin, että tosiasiassa tojota oli useita senttejä dilleä pidempi.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mikä vitun dille?
     

Kerro tästä muillekin!